Trešdiena, 15.Maijs 2024. » Vārdadienas svin: Sofija, Taiga, Airita, Arita;

Šogad kļūs finansiāli neizdevīgi rīkot vidusmēra koncertus

LETA, 02.09.2008. 11:56

Šis gads Latvijā bija piesātināts ar augstas klases koncertiem un festivāliem, radot situāciju, kad konkurē ne vien koncertu rīkotāji, bet viena rīkotāja dažādi koncerti, un šogad kļūs finansiāli neizdevīgi rīkot vidusmēra koncertus, šodien raksta laikraksts "Dienas Bizness".
Šogad kļūs finansiāli neizdevīgi rīkot vidusmēra koncertus
"Koncertu rīkotāji koncertiem gatavojas jau gadu iepriekš, un tas, ka visi koncerti iekritīs vienā laika periodā, pagājušajā gadā bija grūti paredzams. Jau tagad mēs diskutējam par 2009.gadu, un nevar zināt, varbūt rezultātā vienā dienā sakritīs pieci koncerti," stāsta koncertaģentūras "First Baltic International" (FBI) direktore Inga Kadeka-Harkova.

Lielā mērā koncerta laiku nosaka paši mākslinieki, kad viņi turnejas laikā būs mūsu pusē, tad aptuveni trīs mēnešus pirms paredzētā koncerta rodas skaidrība, vai koncerts notiks stadionā vai arēnā, un tad notiek nemitīga precizēšana, pēc kuras tik un tā viennozīmīgi nevar pateikt, vai koncerts tiešām notiks. Šāds risks pastāv vienmēr un visiem koncertu rīkotājiem, un izgāšanās gadījumā zaudējumi mērāmi simtiem tūkstošos, raksta "Dienas Bizness".

Visām lielākajām aģentūrām 2007.gadā bija ievērojams apgrozījuma pieaugums, salīdzinot ar 2006.gadu, kad visas aģentūras apgrozīja ne vairāk par vienu miljonu latu. Tomēr 2007.gadā "BDG Events", kas darbojas ar FBI zīmolu, peļņa samazinājusies par 43%, kā rezultātā uzņēmuma rentabilitāte samazinājās līdz 0,89% salīdzinājumā ar 2006.gadu, kad tā bija 5%.

Neskatoties uz peļņas samazinājumu, "BDG Events" ar 19 320 latiem ir otra pelnošākā koncertaģentūra.

"Kopš vasaras beigām gan jūtama ne pārāk labvēlīga ekonomiskā situācija, lai rīkotu nākamos pasākumus, tāpēc mēs esam kļuvuši apdomīgāki un, domāju, tāpat arī citi koncertu rīkotāji, bet, ja kāds nav kļuvis apdomīgāks, tad kļūs, jo to spiedīs tirgus. Cerams, ka pēc iespējas ātrāk atkal atjaunosies tas temps, kas bija uzņemts gada sākumā, jo šobrīd to nevar izdarīt - nav pirktspējas," skaidro FBI mārketinga un sabiedrisko attiecību speciālists Kristaps Kārkliņš.

Otrās vietas ieguvējs SIA "Makroconcert" izceļas ar lielāko peļņas pieaugumu par gandrīz 1000%, tomēr joprojām peļņa ir salīdzinoši neliela - 7780 latu. Arī uzņēmuma rentabilitāte ir augusi līdz 0,62%. Jāatzīmē, ka "Makroconcert" ir vienīgais "top" uzņēmums, kuram rentabilitāte ir palielinājusies, tomēr tā ir mazāka nekā pirmās vietas ieguvējam "BDG Events".

"Šogad pieprasījums pēc koncertiem ir palielinājies, jo palielinājušās iespējas iet uz A grupas koncertiem. Ja situācija nebūtu mainījusies un būtu palikusi tāda, kāda tā bija pirms pieciem gadiem, tad, domāju, mūsu tirgus menedžeri būtu bankrotējuši. Pirms pieciem gadiem mākslinieks varēja pateikt, ka viņam nepieciešamas desmit pilsētas, kurās vislabāk pērk viņa albumu. No tām pilsētām Rīga, protams, būtu pašās beigās. Tagad mākslinieks prasa jau savādāk - kur ir nauda. Un te jau redzam, ka situācija ir mainījusies," stāsta "Makroconcert" direktors Igors Jefremovs.

Saraksta trešajā vietā atrodas "Positivus Music", kam ir bijis vislielākais apgrozījuma pieaugums no "top" uzņēmumiem - 1270%. Kā skaidro "Positivus Music" direktors Ģirts Majors, apgrozījuma pieaugums skaidrojams ar to, ka 2006.gadā uzņēmums restrukturēja savu darbību.

"Mēs sapratām, ka nākotnē jāattīsta festivāls "Positivus AB", jo koncertu rīkošana ir pārāk nestabila. Tāpat arī 2006.gadā uz šo pusi nebrauca mākslinieki, ar kuriem mēs strādājām un gatavojāmies 2007.gadam," stāsta Majors.

"Positivus Music" ir vienīgā neatkarīgā koncertaģentūra Latvijā, kas nozīmē, ka uzņēmums papildus nesaņem ne ārzemju, ne vietējo kapitālu. Tajā pašā laikā SIA "Positivus grupa" ir vienīgais "top" uzņēmums, kurš 2007.gadā strādājis ar zaudējumiem, lai arī tie ir samazināti vairāk nekā četras reizes, salīdzinot ar 2006.gadu.

"Šogad koncertu skaits pieaudzis neadekvāti strauji - aptuveni divas līdz trīs reizes. Tas ir pārāk straujš lēciens, lai visi projekti būtu finansiāli veiksmīgi. Šādus apstākļus nespēj izturēt neviena biznesa sfēra, tāpēc varētu teikt, ka pēc pēdējo divu gadu straujā pieauguma šis gads ir kā lūzuma punkts koncertu rīkotāju vidū un vairs tik straujš pieaugums nav iespējams," uzskata Majors, norādot, ka nākotnē koncertu līmenis diez vai kritīs, drīzāk tas pat varētu pieaugt, taču koncertrīkotāju rezultāti gan varētu pasliktināties.

"Nākotne pieder lielajiem vārdiem un šoviem. Vidusmēra projekti finansiāli vairs nebūs veiksmīgi, jo pietrūkst vietas, kur rīkot - Arēnā Rīga ir par dārgu, pretējā gadījumā jāceļ neadekvāti augstas biļešu cenas. Arī daudzi mūsu aģentūras stila mākslinieki nākamgad dosies tūrē šajā virzienā, bet mums ir ļoti rūpīgi jāizvērtē, kurus mēs varēsim pārdot," saka Majors.
Lasi vēl...
» Autortiesības
Visas tiesības paturētas © EASYGET.LV 2006 - 2024
Portālā EASYGET.LV izvietotais materiāls ir pārpublicējams tikai ar EASYGET.LV atļauju. Atsevišķas fotogrāfijas ir atļauts pārpublicēt tās nemodificējot un ievieotjot atsauci uz EASYGET.LV