Automobiļu ražotāji ir daudz laika un pūļu veltījuši šo dzinēju degvielas efektivitātes uzlabošanai, un tas ir vainagojies panākumiem. ASV Vides aizsardzības aģentūra (EPA) novērtē, ka pēdējo 15 gadu laikā dzinējiem degvielas izlietojuma efektivitāte ir uzlabojusies par 30%. Tomēr šos ieguvumus ir aizēnojusi arvien lielāku un jaudīgāku dzinēju ieviešana. Tagad dzinējs vidēji ir par 63 procentiem jaudīgāks nekā pirms 20 gadiem.
Masačūsetsas Tehnoloģiju institūta Slouna automobiļu laboratorijas direktors Džons Heivuds (John Heywood) vērtē, ka, izmantojot jaunu tehnoloģiju, degvielas patēriņš līdz 2020. gadam samazināsies par trešdaļu, bet līdz 2030. gadam – par pusi. Benzīna-elektriskie hibrīdie transportlīdzekļi un mūsdienu dīzeļdzinēji degvielu izmanto daudz efektīvāk nekā to benzīnu lietojošie līdzinieki, bet ir paredzams, ka arī jauna benzīna dzinēju tehnoloģija samazinās
degvielas patēriņu. Jaunā un aizraujošā automobiļu tehnoloģija ievērojami pārsniedz uzlabojumus degvielas ekonomijas jomā.
Minēsim lietas, kas ietilpst nākotnes krājumos.
Aktīvās drošības sistēmas. Aktīvajās drošības sistēmās būs iekļauts radars un kameras, kas sargā no briesmām.
Bezatslēgas piekļuve. Automašīnas atslēgas tiks aizstātas ar kredītkaršu stila sistēmām.
Navigācijas sistēmas. Katra jaunai automašīnai ir datoram līdzīgi paneļa ekrāni, kuros ir redzamas navigācijas sistēmas, kas izmanto globālā novietojuma satelītu un borta DVD, lai vadītājiem nodrošinātu norādījumus, kartes un citu informāciju.
Wi-fi sistēmas. Gandrīz katram transportlīdzeklim būs Wi-Fi sistēmas, kas nodrošinās laika prognozes, ziņas un citu informāciju.
Datu apkopošana. Transportlīdzekļi varēs ievākt datus, kurus var koplietot ar dīleriem, ražotājiem un citiem transportlīdzekļiem, lai apkopes personāls varētu labāk veikt attālo diagnostiku un lai varētu palīdzēt traucējumu novēršanā automobilistam, kuram ceļā radušās problēmas.
Borta kameras. Borta kameras palīdz noteikt neredzamās vietas, kamēr izpalīdzīgi vecāki pieskata savus bērnus. Daudziem transportlīdzekļiem uz priekšējā bufera ir uzstādītas kameras, lai vadītāji labāk “redzētu” aiz stūriem.
40 voltu elektrosistēmas. Četrdesmit voltu elektrosistēmas kļūs par jauno elektronisko ierīču pielāgošanas standartu.
Balss komandas. Balss komandas būs izplatītas un nepieciešamas, izmantojot dažādas automašīnu funkcijas.
Elektroniskie pedāļi. Vada-bremžu un vada-gāzes pedāļi nosūta elektronisku signālu, nevis aktivizē fizisku savienojumu ar dzinēju un bremzēm. Arī ārkārtas bremžu kloķi tiks aizstāti ar elektroniskajiem slēdžiem.
Programmējami transportlīdzekļi. Transportlīdzekļi aizvien vairāk būs programmējami. Piemēram, jaunā Audi A8 vadītājs var mainīt automašīnas braucienu, palielinot un samazinot atstatumu no ceļa.
Auto » Jaunumi
Aizraujošā automobiļu nākotne
autonews.lv, 01.04.2009. 12:26
Berends Bons (BERND BOHN) no Vācijas auto daļu uzņēmuma ROBERT BOSCH nesen pareģoja, ka vēl ilgi XXI gadsimta spēkratu tirgū dominēs iekšdedzes dzinēji.