Šā gada pirmajos trīs mēnešos pārdotas 1309 jaunas automašīnas. Pērn līdzīgā laika posmā 5934. Kritums acīmredzams, tādēļ likumsakarīgi, ka arī atsevišķu marku rādītāji uzrāda tikpat pārliecinošus mīnusus.
Līdzīgi kā Eiropā, arī pie mums krīzes apstākļos vislabāk jūtas Volkswagen – šogad pārdotas 221 jaunas automašīnas (pērn analogā posmā 498), otro vietu ieņem 2008. gada līderis Toyota ar 137 spēkratiem (pērn 778), bet trešo Mitsubishi – 109 (pērn 306).
Aiz līderu trijnieka izvietojušies Ford – 83 (pērn 249), Hyundai – 82 (pērn 336), Škoda – 71 (pērn 548), bet vēl tālāk BMW – 63 (pērn 158), Volvo – 58 (pērn 112) un Honda – 50 (pērn 504). Desmitnieku noslēdz Mercedes Benz, kas pārdevis 45 jaunus automobiļus (pērn 130).
Pārējais ir pašreizējiem apstākļiem visai prognozējams, pārsteidz varbūt vienīgi dažu tradicionāli spēcīgo Eiropas un Japānas marku atrašanās tik zemu sarakstā. Runa ir par Renault, Citroen, Nissan un Mazda. Šo ražotāju dīleri gada pirmajos mēnešos realizējuši attiecīgi tikai: 35 (pērn 151), 32 (pērn 245), 24 (pērn 205) un 20 (pērn 259) vienības.
Pārskatot rezultātus, šķiet, ka procentu vērtējumu ir neestētiski uzskaitīt – vairumam ražotāju tie tuvojas (Seat -95,56%; Chrysler -94,55%; Mazda -92,28%; utt. ) vai arī jau ir sasnieguši (Dodge -100%; Lincoln -100% u.c) simts procentu robežu.
Populārāko spēkratu priekšgalā savu pārsvaru pieaudzējis VW Golf – 154 mašīnas, kam seko divi Mitsubishi modeļi: apvidus automobilis Outlander (41) un kompaktklases Lancer (37).
Savukārt igauņu autotirgus saglabā apskaužamu stabilitāti – gada pirmajos trīs mēnešos realizēti 2582 spēkrati, bet pa mēnešiem šie rādītāji sadalās sekojoši: janvāris – 954, februāris – 802, marts – 826.
Auto » Interesanti
Jaunu auto tirdzniecības bizness Latvijā kapitulē
Andris Vilks, autonews.lv, 15.04.2009. 13:31
Ar katru mēnesi pārdoto jauno automobiļu skaits turpina krist. Martā pie saviem saimniekiem ir tikuši tikai 372 automobiļi...