Sestdiena, 21.Decembris 2024. » Vārdadienas svin: Saulcerīte, Tomass, Toms;

Jaunā Lada Niva

Andris Vilks, autonews.lv, 21.04.2009. 13:02 | komentāri (1)

Volgas autorūpnīca šogad uzsāks atjaunotā apvidus automobiļa Niva (Lada 4x4) ražošanu. Krievu žurnālisti, kas izmēģinājuši jauno automobili, dalās ar informāciju.
Jaunā Lada Niva

Kāda tad ir jaunā Niva – automobilis, kas ierindā jau 30 gadus! Kā var redzēt no attēliem, dizains diemžēl palicis tāds pats. Nedaudz lielāki kļuvuši vien gabarītlukturi un spoguļi, kurus tagad varēs regulēt no salona. Arī interjerā liela revolūcija nav notikusi. Priekšējais panelis tas pats, tiesa – papildināts ar jaunu kombināciju no Samara 2. Neskaitot ierastos mērinstrumentus, turpmāk vadītāja rīcībā būs arī pulkstenis, voltmetrs un ārējās temperatūras rādītājs. Kopumā visas skalas tagad labāk saskatāmas. Aizmugures sēdekļa konstrukcija izmainīta. Modernizētajai Niva to saloka mazliet citādi – vispirms jāpaceļ pamatne, tad jānolaiž atzveltne. Pateicoties šādai konstrukcijai, bagāžnieka tilpums nedaudz pieaudzis. Savādāks arī atzveltnes slīpums, kas ļaus labāk justies otrās sēdekļu rindas pasažieriem, bet pats galvenais – Nivai pirmoreiz uzstādīti Isofix stiprinājumi bērnu sēdeklītim.

Tomēr, lai kāds arī būtu dizains, galvenās pārvērtības saistās ar mašīnas izturēšanos uz ceļa. Pirmie testi rāda, ka šajā jomā atšķirības ar veco modeli ir jūtamas izteikti. Daudz labāk sācis strādāt sajūgs – tagad to ir vieglāk nospiest, gājiens kļuvis mazāks. Rezultātā pedālis ieguvis lielisku informativitāti, ātrumus pārslēgt vieglāk, un pat iesācējs kustību no vietas uzsāks bez rāvieniem. Ir arī mīnusi – inženieri nezin kādēļ bez ievērības atstājuši pašu ātrumkārbu, tādēļ, lai ieslēgtu trešo un piekto pārnesumu, tāpat kā agrāk, nāksies pastiepties uz priekšu.

Labāk strādā bremzes – arī te uzlabojusies atgriezeniskā saite, parādījies jauns vakuma pastiprinātājs no Lada Kalina un galvenais bremžu cilindrs. Salons kļuvis klusāks, pazudusi Nivai raksturīgā transmisijas gaudošana, kas uzradās pie ātruma 90 – 100 km/h, mazāk sajūtamas vibrācijas. Tas viss tādēļ, ka motora nodalījums ieguvis papildu skaņas izolācijas kārtas, dzinējs stiprinās nedaudz savādāk un tiek pielietoti jaunas konstrukcijas kardāni. Balstiekārta gan priekšā, gan arī aizmugurē tagad savādāk konstruēta, parādījušies jauni sailentbloki. Amortizatori aizmugurē novietoti vertikāli, bet balstiekārtas elementi uzņem ne vien gareniskās, bet arī sānu slodzes.

Rezultātā automobilis daudz labāk turas uz ceļa, izzudusi tradicionālā zvalstīšanās, braucot lielā ātrumā. Komfortablās pārvietošanās ātrums pa šoseju pieaudzis, arī līkumos modernizētais automobilis jūtas drošāk.

Lasi vēl...
» Autortiesības
Visas tiesības paturētas © EASYGET.LV 2006 - 2024
Portālā EASYGET.LV izvietotais materiāls ir pārpublicējams tikai ar EASYGET.LV atļauju. Atsevišķas fotogrāfijas ir atļauts pārpublicēt tās nemodificējot un ievieotjot atsauci uz EASYGET.LV