No izmaiņām likumdošanā ieguvējs būs cietušā transportlīdzekļa īpašnieks, kas salīdzinoši ātrāk pēc ceļu satiksmes negadījuma varēs uzsākt remontdarbus servisā. Šāda kārtība jau šobrīd tiek izmantota daudzās ES valstīs, turklāt Latvijas apdrošinātāji to izmanto jau brīvprātīgajā apdrošināšanā - KASKO.
Turpmāk cietušajam transportlīdzeklim drīkstēs neveikt tehnisko ekspertīzi, kas tiek izmantota zaudējumu noteikšanā, ja remontdarbus plānots veikt starp cietušā transportlīdzekļa īpašnieku un apdrošinātāju abpusēji saskaņotā servisā. Ja cietušais vēlēsies zaudējumus saņemt naudā, transportlīdzeklis būs neatgriezeniski bojāts, cietušais uzstās uz ekspertīzi vai arī ar apdrošinātāju nespēs vienoties par remontservisu, tehniskā ekspertīze tiks veikta pilnā apmērā.
Ņemot vērā pēdējo gadu tendenci, kad ekspertu pārslodzes dēļ ar tehnisko ekspertīžu veikšanas termiņiem neapmierināti bija cietušie, šis jauninājums ir ļoti būtiska priekšrocība procedūras vienkāršošanā.
Lielākais ieguvums - laika ekonomija
Juris Stengrevics, LTAB valdes priekšsēdētājs: „Samazinot administratīvos šķēršļus zaudējumu atlīdzību saņemšanā, lielākie ieguvēji no izmaiņām būs transportlīdzekļu īpašnieki, kuriem samazināsies laika periods, kad varēs saņemt apdrošinātāja akceptu transportlīdzekļa remontdarbu uzsākšanā. Savukārt jaunās izmaiņas apdrošinātājiem nozīmēs lielāku uzticēšanos servisu godprātībai un profesionalitātei, sastādot tāmes ceļu satiksmes negadījuma rezultātā gūto bojājumu novēršanai. No citas puses arī servisi nebūs ieinteresēti krāpniecībā, jo tādā gadījumā tie var zaudēt apdrošinātāju uzticamību un tikt svītroti no uzticamo sadarbības partneru loka."
Jaunā kārtība ļaus apdrošinātājiem samazināt arī administratīvās izmaksas un ietaupīt pakalpojuma maksu, kas tiek maksāta ekspertiem par tehniskās ekspertīzes zaudējumu aprēķināšanas sagatavošanu. Šāda novienkāršota tehniskās ekspertīzes procedūra nav jaunums ne citviet Eiropas Savienībā, ne arī Latvijā. Jau šobrīd mūsu apdrošinātāji KASKO gadījumos piemēro līdzīgu kārtību.
Iepriekš veicot tehnisko ekspertīzi, sertificēts eksperts sagatavoja apskates protokolu, transportlīdzekļa zaudējumu aprēķinu vai eksperta atzinumu, fotogrāfijas, kas attēlo transportlīdzekļa bojājumus. Grozījumi MK noteikumos "Transportlīdzekļu tehniskās ekspertīzes un tehnisko ekspertu sertificēšanas noteikumi"paredz izmaiņas tikai attiecībā uz „transportlīdzekļa zaudējumu aprēķinu". Tāpat kā līdz šim, transportlīdzeklim tiks veikta bojājumu apskate un fotografēšana.