Pirmdiena, 30.Decembris 2024. » Vārdadienas svin: Daniela, Dāniels, Dāvids, Dāvis;

Tirdzniecības attīstība reģionos palīdzējusi palielināt riepu pārdošanas apjomus lejupslīdošajā tirgū

Edgars Kaupe, 14.04.2010. 10:45

Neraugoties uz ekonomisko krīzi, kas ievērojami samazinājusi iedzīvotāju pirktspēju, kompānijas „AD Baltic” vadītā riepu tirgotāju tīkla „Riepu speciālists” dati par riepu tirdzniecību 2009. gadā liecina par pieaugumu 7% apmērā. Tas ir augsts rādītājs, īpaši tādēļ, ka saskaņā ar statistikas datiem 2009. gadā Baltijas valstīs tika novērots vieglo automašīnu riepu tirdzniecības kritums par 57%. Pašlaik uzņēmums turpina aktīvu izaugsmi, plāno paplašināt savu darbību un šogad piesaistīt „Riepu speciālista” tīklam vēl vismaz 60 jaunus dalībniekus Latvijā un Lietuvā. 
Tirdzniecības attīstība reģionos palīdzējusi palielināt riepu pārdošanas apjomus lejupslīdošajā tirgū

„Riepu speciālistu“ tīkls, kas Latvijā un Lietuvā apvieno riepu pārdošanas un remonta jomā specializētus autoservisus, 2009. gadā realizēja vairāk nekā 30 tūkstošus vieglo automašīnu riepu, kas ir par 7% vairāk kā 2008. gadā. Pārdošanas apjoma pieaugumu, laikā, kad valstis pārdzīvo spēcīgu krīzi un tirdzniecības apjomi riepu tirgū kopumā ievērojami samazinās, noteikusi uz reģioniem orientēta pārdošanas koncepcija un straujā tīkla attīstība. 

„Baltijas valstu tīkla idejas pamatā ir adaptēta un vietējam tirgum pielāgota „Autodistribution International” koncepcija, kas sekmīgi darbojas arī Spānijā, Portugālē  un Francijā. Mazos un vidējos servisos, dažādos reģionos tiek nodrošināts profesionāls riepu pārdevēju darbs. Šajos uzņēmumos ir iegūstama tehniskā informācija par riepām un pārdevēja uzdevums ir šo informāciju nodot patērētājiem, izskaidrojot tiem visas riepu tehniskās īpašības un pareizas ekspluatācijas nosacījumus. „Riepu speciālistu” servisu darbinieku profesionalitāte un plašais kvalitatīvu riepu sortiments nosaka, ka šāds pārdošanas modelis ir atbilstošs un paredzams, ka tas veiksmīgi darbosies Baltijas valstīs,” skaidro uzņēmuma „AD Baltic“ administrators mārketinga jautājumos Edgars Kaupe.

Taču, iepriekšējā gada izaugsme ir tikai pirmais solis uzņēmuma plānos. Pašlaik „Riepu speciālists“ apvieno 160 autoservisus Latvijā un Lietuvā, bet turpmākie attīstības plāni paredz, ka šī gada beigās tīklā darbosies jau vairāk nekā 220 autoservisu no abām valstīm.

Edgars Kaupe norāda, ka, neraugoties uz ekonomisko krīzi, auto īpašnieki visbiežāk izvēlas iegādāties tieši jaunas riepas. Taču aizvien lielāka pircēju uzmanība tiek pievērsta viņu finanšu stāvoklim un iespējām, tādējādi sāk palielināties pieprasījums pēc budžeta segmenta riepām. Pēc uzņēmuma datiem, pagājušā gadā pirktākās bijušas „Debica” zīmola riepas, tostarp tādi modeļi kā Frigo, Furio un Passio. Debica ir GoodYear-Dunlop kompānijas ražotas budžeta segmenta riepas ar nevainojamu kvalitātes un cenas attiecību.

LR Centrālās statistikas pārvaldes dati liecina, ka pagājušajā gadā Latvijā no ārvalstīm ievestas vieglo automašīnu riepas 24,32 miljonu latu kopvērtībā. Valstis, no kurām Latvijā ievests visvairāk riepu, ir Beļģija, Polija, Vācija, Igaunija, Ungārija un Lietuva. 

 

Par „AD BALTIC”

„AD Baltic”, kas pārvalda „Riepu speciālistu” tīklu Baltijas valstīs, pieder starptautiskajai „Autodistribution International“ (ADI) grupai. Šī Eiropas lielākā auto rezerves daļu vairumtirdzniecības uzņēmumu grupa izveidota 1970. gadā un darbojas 25 valstīs, kurās dzīvo vairāk kā 750 miljoni iedzīvotāju, kam pieder aptuveni 240 miljoni vieglo automašīnu. ADI ir vairāk nekā 500 partneru un vairāk nekā 2200 vairumtirdzniecības nodaļu dažādās Eiropas valstīs. 2009. gadā ADI apgrozījums bija 5,2 miljardi eiro.

 

 

» Autortiesības
Visas tiesības paturētas © EASYGET.LV 2006 - 2024
Portālā EASYGET.LV izvietotais materiāls ir pārpublicējams tikai ar EASYGET.LV atļauju. Atsevišķas fotogrāfijas ir atļauts pārpublicēt tās nemodificējot un ievieotjot atsauci uz EASYGET.LV