Šis paziņojums ir ne vien vēsturisks pavērsiens augstākā līmeņa rallijā, bet arī nozīmīgs lēmums MINI sportiskā mantojuma saglabāšanā un atjaunošanā. Pirms vairāk kā četriem gadu desmitiem MINI kļuva par sensāciju rallija trasēs, it sevišķi leģendārajā 1964. gada Montekarlo rallijā, kur Padijs Hopkirks izcīnīja uzvaru ar Mini Cooper S, sensacionālā veidā pārspējot pretiniekus ar daudz jaudīgākiem astoņcilindru automobiļiem. Timo Mākinenam un Rauno Āltonenam izdevās atkārtot fenomenālo rezultātu 1965. un 1967. gadā. Pēc tam ar MINI rallijos startējušas tikai privātas komandas, bet ražotājs atbalsta MINI CHALLENGE autošosejas seriālu.
WRC tehnikas pamatā – pirmais pilnpiedziņas MINI
Sacīkšu automašīna tiks būvēta ievērojamās britu autosporta firmas Prodrive vadībā, par bāzi izmantojot pirmo pilnpiedziņas modeli MINI vēsturē – Countryman. 1,6 litru turbodzinēju, kas atbilst jaunajiem Super2000 klases noteikumiem piegādās BMW Motorsport, taču MINI Countryman WRC automašīnas tiks būvētas un uzturētas turpat, kur savulaik tapa pasaules čempiona laurus nesošās Subaru Impreza WRC rallija automašīnas. MINI Countryman pirmie testa braucieni paredzēti 2010. gada rudenī. 2011. gada WRC sezonā MINI plāno piedalīties atsevišķos čempionāta posmos, bet 2012. gadā jau iesaistīties cīņā par pasaules čempiona titulu. "Tā ir ārkārtīgi aizraujoša motorsporta programma", saka Prodrive vadītājs un bijušais rallija stūrmanis Deivids Ričardss. "60. gados Mini pievērsa visas pasaules uzmanību, ka sīkais auto pārspēja lielos Ford ar V8 motoriem un uzvarēja tālaika grūtākajā sacīkstēs, 4000 km garajā Montekarlo rallijā. Esmu pārliecināts, ka mūsu jaunais MINI kļūs par izteiktu jaunās paaudzes rallija fanu favorītu, tāpat kā tas noticis ar miljoniem ielas MINI visā pasaulē."