No Rīgas Motormuzeja zelta krājumiem sacensībās startēs:
ESTONIA – 16 M
Sacīkšu automobilis, kurš savulaik tika būvēts bijušās PSRS formulas klasei – 2 un bija viens no populārākajiem PSRS. To nelielā sērijā ražoja laika periodā no 1971.g. līdz 1974. gadam un tās spēka agregāts oriģināli bija Moskvičs – 412 motors. Bet, lai sacīkšu auto labāk ripotu, daudzos bijušās PSRS auto klubos sporta spēkratu pārbūvēja, uzstādot Žiguļa vai vēl jaudīgāka auto motoru. Sacīkstēs ESTONIA - 16 M startēja līdz 80.gadu vidum, izcīnot uzvaras 25 dažādos PSRS čempionātos šosejā pa apli un iegūstot 7 zelta, 7 sudraba un 8 bronzas medaļas.
Rīgas Motormuzeja formula, kas brauks Biķernieku apļus, ir ar Žiguļa motoru. Tā ir atjaunota BKSB darbnīcās. Unikāls fakts ir tas, ka ar šo sporta spēkratu trasē dosies tās vēsturiskais pilots E.Lingrēns.
ESTONIA - 15M
Latvijas Antīko automobiļu klubu pārstāvēs tā biedra A.Tomasa atjaunotā formula ESTONIA – 15M.
Apmeklētāju apskatei tiks nodoti arī citi vēsturiskie sporta automobiļi:
ESTONIA - 9
Tallinas eksperimentālajā auto remonta pagājušā gadsimta 60.gadu sākumā uzsāka būvēt sacīkšu automobiļus, kuri atbilda sacīkšu formulai – 3 standartiem. Pirmos eksperimentālos paraugus ESTONIA – 5, kuru motorus un transmisiju aizguva no VDR būvētajām formulām „MELKUS – WARTBURG" ar darba tilpumu līdz 1000 cm3 , kādi PSRS nebija, sāka ražot 1963. gadā.
1966.gadā PSRS čempionātā debitēja pirmā nelielā sērijā ražotā formula ESTONIA – 9. Ar šo sporta auto un tās modernizēto versiju tika izcīnītas 15 uzvaras dažādās PSRS formulu klasēs, kā arī iegūtas 6 zelta, 7 sudraba un 5 bronzas medaļas.
Rīgas Motormuzejā eksponētās formulas ESTONIA – 9 restaurācijā piedalījās gan tās agrākais sacīkšu braucējs V.Tjaguņenko, gan BKSB izveidotājs un ilggadējais direktors E.Kiope, sadarbībā ar motormuzeja speciālistiem. Ar šo formulu startēja sporta meistars ziemas krosā J. Vinte, bet vēlāk arī moto un auto sportists V.Tjaguņenko. Viņš savulaik veica daudzus radikālus šī automobiļa uzlabojumus, līdz pēdējā versijā 70-to gadu sākumā tajā tika iemontēts Žiguļa" motors. Šobrīd tā ir atjaunota maksimāli tuvu tam stāvoklim, kā to izlaida Tallinas rūpnīca un ir vienīgā zināmā pilnā komplektā esošā ESTONIA – 9 Latvijā.
Tehniskie parametri: Motors : 2 taktu 3 cilindru „Wartburg – 312" ar darba tilpumu 992 cm3; jauda - 85 ZS pie 5800 apgr./min. Muzeja ekspozīcijā tas ir novietots guļus uz kreisajiem sāniem, lai samazinātu smagumcentru. Maksimālais ātrums - 195 km/h.
GAZ – 24 Volga
Vieglā automašīna GAZ – 24 ir speciāli sagatavots auto krosa sacīkstēm, kuru Motormuzejam dāvināja autosportists H.Janovskis. Viņš ar šo auto startēja 80.-90.gados autokrosos.
Autosporta festivālā „Dzintara Volga 2010" apmeklētāji pasākuma laikā Rīgas Motormuzeju varēs apmeklēt lētāk, turklāt no muzeja kafejnīcas terases būs iespējams vērot arī sacensības. Pēc festivāla vēsturiskie sporta spēkrati vēl kādu laiku būs aplūkojami Rīgas muzejā.
Vairāk informācijas:
www.motormuzejs.lv
tālr. 67097170