Kompakts, dinamisks un agresīvs šā „mazā sportista" dizains nekavējoties piesaista uzmanību – tas neapšaubāmi veidots, domājot par uzvarām: platiem spārniem, pārveidotiem buferiem, antispārniem un aerodinamiskajiem risinājumiem. Automašīna būvēta uz sērijveida virsbūves bāzes, bet šasijā veiktas nopietnas izmaiņas, lai pielāgotu to pilnpiedziņas transmisijai un McPherson piekares amortizācijas sistēmai. Sportistu drošību garantē drošības karkass, kas palielina automašīnas stingrību.
Salīdzinot ar iepriekšējās paaudzes World Rally Car (WRC) modeļiem, 2011. gada noteikumi ir veicinājuši revolucionāras izmaiņas zem motora pārsega. Aizliegti no nākamā gada ir pusautomātiskā pārnesumu pārslēgšana un centrālie diferenciāļi, turklāt, lai samazinātu izmaksas, FIA noteikusi automašīnu galveno komponentu raksturlielumus (izmērus, svaru, cenu utt.). Ņemot to vērā, Citroën Racing un Sadev inženieri ir rūpīgi izstrādājuši katru detaļu, lai palielinātu tās izturību un uzlabotu sniegumu.
Sākotnējie testi parādīja, ka automobilis ir efektīvs, sabalansēts un viegli vadāms, kas ļauj sagaidīt, ka Citroën DS3 WRC turpinās papildināt plašo titulu un uzvaru kolekciju, ko aizsāka Xsara un C4 WRC modeļi.
Virsbūve un šasija: kompakts un agresīvs dizains
Citroën DS3 WRC virsbūve, izmantojot vēja tuneli, uzlabota, akcentējot oriģinālā modeļa līnijas. Priekšējie spārni un buferis pārveidoti, lai sasniegtu maksimālu atļauto platumu – 1820 mm, un būtu savietojami ar 18 collu riteņiem (asfalta versijā). Pārveidotas arī priekšējās durvis, ievietojot fiksētus polikarbonāta logus un iepildot putas, kuru uzdevums ir absorbēt enerģiju sānu trieciena gadījumā.
Sērijveida virsbūvē ir ievietots drošības karkass, kas izgatavots no 40 metriem metāla cauruļu, nozīmīgas strukturālas izmaiņas ieviestas arī zemākajā daļā: aizmugurējai McPherson amortizatoru piekarei pievienoti augšējie stiprinājuma punkti; optimizēti piekares apakšējie stiprinājuma punkti; integrēts transmisijas tunelis un aizmugurējais diferenciālis; pastiprināta sānu aizsardzība.
Tā kā DS3 ir kompaktāks nekā C4 WRC, Citroën Racing inženieri īpaši strādājuši pie katras detaļas novietojuma, lai sasniegtu iespējami labāko balansu starp automašīnas inerces un gravitācijas centriem.
Transmisija: četru riteņu piedziņa uz visiem segumiem
Rallija ātrumposmi ledainajos Zviedrijas ceļos, smagajos grants ceļos Grieķijā vai gludajos asfalta ceļos Katalonijā – DS3 ir jātiek galā ar tiem visiem. Lai gan bez jebkādas elektroniskas palīdzības, pilnpiedziņas transmisija ir veidota, lai sasniegtu maksimālo rezultātu jebkādos apstākļos.
2011. gada tehniskie noteikumi pieprasa ražotājam izvēlēties piegādātāju, kas atbilst FIA izvirzītajām specifikācijām: FIA noteikusi katra elementa svaru un cenu. Citroën Racing ir noslēguši tehniskās partnerības līgumu ar franču kompāniju Sadev.
Sešpakāpju sekvencionālā pārnesumkārba un priekšējais diferenciālis ir integrēti alumīnija apvalkā un savienoti ar aizmugurējo diferenciāli ar piedziņas vārpstu. Centrālais diferenciālis ir aizliegts, taču sistēma var atvienot aizmugurējos riteņus, kad tiek izmantota hidrauliskā rokas bremze. Pusautomātiskā pārnesumu pārslēgšana ar lāpstiņām pie stūres arī ir aizliegta, līdz ar to tā tiks aizvietota ar pilnībā manuālu pārnesumu pārslēgu.
Ergonomika
DS3 WRC kompaktais dizains nodrošina braucējam lielisku ceļa pārredzamību. Krāsu LCD ekrāns, kas izvietots aiz stūres rata, parāda svarīgāko informāciju (dzinēja apgriezieni, pārnesums). Īpaši rūpīgi izstrādāts pārnesumu pārslēga un rokas bremzes rokturis novietojums maksimāli tuvu stūrei. Stūrmaņa sēdeklis izvietots zemāk, lai uzlabotu gravitācijas centru, tāpēc stūrmanim izveidots pašam savs ekrāns, kas piestiprināts pie transmisijas tuneļa.
Attīstība: „mazais sportists" darbībā
Tā kā svarīgākie 2011. gada tehnisko noteikumu punkti netika izziņoti līdz 2009. gada rudenim, jaunā DS3 WRC dizaina izstrādi nebija iespējams uzsākt agrāk. Taču, lai darbus iesāktu pēc iespējas ātrāk, 2009. gada beigās tika uzbūvēta mulāža – izmantojot C4 WRC dzinēju ar samazinātu jaudu, inženieri varēja uzsākt darbu pie transmisijas. Testi turpinājās 2010. gada pirmajā pusē uz grants un asfalta ceļiem.
Pēc testiem laboratorijā 2010. gada aprīlī pirmajā DS3 WRC tika ievietots 1600cm3 tiešās iesmidzināšanas turbo dzinējs, kāds būs atļauts no 2011. gada. Pirmā izbraukšana trasē pilnīgi aprīkotajam DS3 notika 23. jūnijā Satori trasē blakus Citroën Racing rūpnīcai Versaļā.
Automašīnas attīstīšanā piedalījās rallija piloti Filips Bugaļskis, Sebastjens Lēbs, Dani Sordo un Sebastjens Ožjērs. Komponentu ilgtspējīgas darbības prasība – līdz sešām sacensībām ar vienu dzinēju – nozīmēja, ka nepieciešams aizvadīt ilgstošus izturības testus visdažādākajos apstākļos.
DS3 WRC oficiālo sacensību debiju piedzīvos 2011. gada pasaules rallija čempionāta pirmajā posmā, Zviedrijas rallijā (10. – 13. februāris).