Autotips.lv stāstu sērija ir veidota, izmantojot jaunākās pētījumu centra SKDS autovadītāju aptaujas rezultātus. Aptauja atklāj ieradumus, kas pēc pašu autovadītāju domām ir paši kaitinošākie ikdienas satiksmē, piemēram, pagriezienu rādītāju nelietošana un automašīnu nepareiza novietošana ielu malās. Stāstu sērijas veidotāji un varoņi uzsver, ka mazāk svarīgs ir jautājums, vai jūs zināt, kā būtu pareizi rīkoties pie stūres, bet gan – kā jums patiešām sanāk?
Autotips.lv aplūkojamas sekojošas sērijas abu autovadītāju izpildījumā:
* Pagrieziens: Vai rādīt, kad rādīt?
* Krustojums: Iebraukt vai nogaidīt?
* Parkošanās: septiņreiz nomēri, vienreiz noliec.
* "Paldies": darīt TO var biežāk.
Ar video stāstu sēriju Autotips.lv iespējams iepazīties kampaņas interneta vietnē www.autotips.lv. Vienlaikus kustība "Par drošu un laipnu satiksmi" aicina visus, kuri nav noskaidrojuši savu autobraucēja tipu, izmantot testu Egometrs.lv.
SEB līzinga iniciētās sociālās kampaņas "Par drošu un laipnu satiksmi" mērķis ir pievērst Latvijas autovadītāju uzmanību savstarpējām ceļu satiksmes dalībnieku attiecībām, kā arī elementāriem pieklājības pamatlikumiem, kuru ievērošana ievērojami samazinātu ikdienas stresu, uzlabotu garastāvokli, kā arī satiksmes plūsmu padarītu raitāku.
Atskats vēsturē
2008. gada pavasarī, SEB līzings, balstoties uz sabiedriskās domas pētījuma "Autobraukšanas kultūras novērtējums" rezultātiem, aizsāka mediju diskusiju un informatīvo kampaņu "Par drošu un laipnu satiksmi". Šīs kampaņas un saspringtu diskusiju laikā tika apzināti Latvijas autobraukšanas kultūras sāpīgākie punkti un darba grupā tika izstrādāti desmit pieklājīgas braukšanas principi, kuri tika popularizēti autovadītāju vidū. 2010. gadā tika veikts Latvijas autovadītāju psiholoģiskā portreta pētījums, un, balstoties uz tā rezultātiem, tika izveidots Egometrs - tests autovadītājiem.