Līdz 1991.gadam RAF (Rīgas Autobusu Fabrika) bija līderis mikroautobusu un ātrās palīdzības transporta ražošanā, šī tehnika bija pieprasīta kā Padomju Savienībā, tā arī citās sociālistiskajās republikās. Situācija strauji mainījās pēc PSRS sabrukuma. Gan tehniski, gan vizuāli novecojušais modelis RAF 2203 90-to gadu sākumā vairs nevarēja lepoties ar lielu noieta tirgu, tāpēc rūpnīcas vadība un nodaļu direktori sāka apsvērt kā labāk adaptēties jaunajā tirgus situācijā. Lēmums bija skaidrs – ar steigu jāizstrādā jauni un moderni modeļi.
Konstruktori piedāvāja vairākus variantus, bet par piemērotāko un modernāko atzina RAF M2 STILS. Jauno auto aprīkoja ar 4 cilindru 2.3 litru dzinēju, kurš spēj attīstīt 150 ZS, priekšējo riteņu piedziņu un pastāvēja iespēja uzstādīt arī automātisko pārnesumkārbu. 1994.gadā tika izgatavoti (uztaisīti) divi RAF M2 STILS prototipi, no kuriem viens ir mikroautobuss ar 12 sēdvietām, otrs sanitārais transportlīdzeklis. Auto dizains ir RAF rūpnīcas sadarbības kopprojekts ar speciālistiem no Krievijas NAMI institūta.
Lai projekts sekmīgi attīstītos, bija nepieciešami līdzekļi, kuru rūpnīcai nebija. Arī investori novecojušās rūpnīcas attīstībai neatradās. To visu vēl pastiprināja 90–to gadu ekonomiskā krīze gan Krievijā, gan Baltijas reģionā, kā rezultātā 1998.gadā rūpnīca bankrotēja.
Transportlīdzekļu tehniskie dati:
Cilindru skaits 4
Motora tilpums 2300 cm3
Jauda 150 hp
Priekšējā piedziņa
Sēdvietu skaits 12
Maks. ātrums 170 km/h
Vairāk informācijas:
www.motormuzejs.lv
tālr. 67097170