Šāda zagļu izvēle ir skaidrojama tieši ar vecāku auto īpašnieku attieksmi, kuri, pieņemot, ka auto zagļus neinteresē, drošības līdzekļus neizmanto vispār vai arī tie ir tikai simboliski. Tādējādi tieši vecākas automašīnas kļūst par vieglu laupījumu pat nepieredzējušiem auto zagļiem, savukārt mašīnas, kas ir jaunākas par 3 gadiem, zagļi iekāro krietni retāk – vien 6 procentos gadījumu.
„Paradoksāli - lai arī pēc Centrālās statistikas pārvaldes datiem Latvijā 72 procenti automašīnu ir vecākas par 11 gadiem un šāda vecuma auto zog visvairāk, tomēr to īpašnieki ir tie, kas par savu auto drošību rūpējas vismazāk. Arī KASKO apdrošināšana ir tikai mazāk nekā piektajai daļai šo automašīnu. „Baltas" veiktā klientu izpēte liecina, ka veco auto īpašnieki galvenokārt paļaujas uz to, ka viņu auto ir drošībā, jo tas ir pārāk vecs vai arī ir tik sliktā tehniskā stāvoklī, ka to neviens nezags. Tomēr šāda attieksme ir maldīga, ko uzskatāmi apliecina zagļu nerimstošā interese par vecākiem auto. Turklāt tieši vecāku auto īpašnieki atzīst, ka nevarētu atļauties iegādātie jaunu auto, ja ar esošo notiktu kāds negadījums," stāsta Ingus Savickis, apdrošinātāja „Balta" Atlīdzību direktors.
Veco automašīnu zādzības veicina arī lielais lietotu rezerves daļu pieprasījums Latvijas un Lietuvas tirgū. Pieprasījumu uztur apstāklis, ka šajās valstīs ir daudz vecu automašīnu, kuru remonts tiek veikts ārpus oficiālajiem servisiem, izmantojot nenosakāmas izcelsmes lietotas rezerves daļas. Pēdējos gados zagto veco automašīnu topa virsotnē ir Volkswagen mikroautobusi Transporter un Caravelle, kā arī Audi A4 un A6 vieglās automašīnas.
„Arī vecāku auto īpašniekiem vajadzētu parūpēties par savu spēkratu, jo, aprīkojot savu auto ar drošības sistēmām, varbūt pat ar neordinārām un ne tik dārgām, ir iespējams pasargāt savu auto, līdz ar to samazinot iespēju ciest zaudējumus un ierobežojot nelegālo detaļu apriti," skaidro Egīls Sīlis-Jaunsīlis, apdrošinātāja „Balta" Drošības dienesta vadītājs.