Lai to uzzinātu, pārlūkosim Eiropas lielākā autotirgus Vācijas statistiku.
2011. gadā Vācijā pārdoti 3,17 miljoni jaunu automobiļu, kas ir par 257 000 vienību (+8,8%) vairāk nekā 2010.gadā. 1,5 miljoni no kopējā skaita bija automašīnas ar dīzeļdzinējiem (47,1%). Tika nopirkti arī 2154 elektro un 12 622 hibrīdautomoibiļi. Euro-5 normatīvus izpildījuši gandrīz visi ražotāji (97%), arī CO2 emisijas turpina sarukt, vidēji līdz 146,1 g/km. Krāsu izvēlē savas pozīcijas turpina nostiprināt baltā (22,3%) un brūnā (81,7%) krāsa.
Vācijas tirgū populārākā joprojām ir kompaktklase (25,4%). Pieaugums fiksēts lielās (+30,3%), vienapjoma (lielie un mazie veni) automobiļu (+27,3%) un apvidus auto (+22%) segmentos, bet mini automobiļu segmentā pieprasījums sarucis (-12,4%).
Gandrīz divas trešdaļas pārdoto automobiļu ir vācu ražojuma (64,7%), savukārt veiksmīgākās ārzemju kompānijas ir Renault/Dacia un Škoda.
TOP 15
Ražotājs Pārdodo auto skaits (% salīdzinājumā ar 2010.gadu) Tirgus daļa
15.Seat 59 030 (+17%) 1,9%
14.Citroen 66 711 (-2,5%) 2,1%
13.Nissan/Infiniti 70 874 (+15,5%) 2,2%
12.Fiat 80 125 (+2,5%) 2,5%
11.Peugeot 82 743 (-1,8%) 2,6%
10.Toyota/Lexus 83 204 (+5,7%) 2,6%
9.Hyundai 86 866 ( +16,9%) 2,7%
8.Škoda 142 611 (+7,9%) 4,5%
7.Renault/Dacia 160 366 (+4,4%) 5,1%
6.Ford 230 939 (+16,5%) 7,3%
5.Audi 250 708 (+10,5%) 7,9%
4.Opel 254 605 (+9,0%) 8,0%
3.Mercedes-Benz 285 651 (+1,6%) 9,0%
2.BMW 297 439 (+11,5%) 9,4%
1.Volkswagen 686 772 (+11,9%) 21,6%