1954. gada Detroitas spēkratu šovā minētais automobilis izraisīja īstu sensāciju. Tam bija 5,1 litru 270 zirgspēku dzinējs un Ford-O-Matic automātiskā transmisija, kas griezi novadīja mašīnas aizmugurējiem riteņiem. Automobiļa virsbūvei bija plašs stiklojuma laukums, kas tā pasažieriem nodrošināja lielisku 360 grādu panorāmu, taču tajā pašā laikā darīja to līdzīgu siltumnīcai.
Bensons Fords, kas tolaik atbildēja par Lincoln-Mercury struktūrvienību, uzstāja, ka XM 800 jālaiž sērijveida ražošanā, tomēr plāniem nebija lemts piepildīties – Ford deva priekšroku jaunajam zīmolam Edsel, tādejādi izvilkdams melnāko kārti savā vēsturē -Ford Edsel.
1954. un 1955. gadā stiklaplasta XM 800 ceļoja pa galvenajām autobūves izstādēm un pat piedalījās Holivudas filmas "Woman's World" uzņemšanā. Piecdesmito gadu beigās XM 800 tika uzdāvināts Mičiganas universitātei, kas to izmantoja mācību nolūkos. 10 gadus vēlāk unikālais Mercury koncepts beidza savu dzīvi pamestībā kādas centrālās Mičiganas fermas angārā. Par laimi, iznīcībai nolemto konceptu uzgāja kāds auto entuziasts, kas to izpirka un veltīja 20 gadus rūpīgam restaurācijas darbam, atjaunojot katru vismazāko skrūvīti.
Šodien Mercury XM 800 tiek pieskaitīts pie pašiem nozīmīgākajiem konceptiem autobūves vēsturē. Nesen tas tika novērtēts arī naudas izteiksmē, par ko liecina ieraksts RM izsoļu grāmatā - pārdots par 429 000 ASV dolāru.