Redaktors Džo Klifords un žurnālists Endrjū Bidls braucienam izvēlējās standarta modeli Avensis Wagon (Tourer Lielbritānijā), kas aprīkots ar jaunākās paaudzes Toyota 2.0 litru D-4D dīzeļdegvielas dzinēju. Tā augstā efektivitāte un sešu ātrumu manuālā transmisija, kā arī pārdomātais ekonomiskās braukšanas stils ļāva pieveikt teju 1500 km tikai ar vienu uzpildes reizi un pārsteidza ar savu ekonomisko degvielas patēriņu.
Brauciens ietvēra arī apstāšanos Toyota ražotnē Burnastonas rūpnīcā, ko var dēvēt par Avensis "mājām". Tieši šeit abi žurnālisti varēja pārliecināties par to, cik liela uzmanība attiecībā uz vidi tiek pievērsta ikvienam ražošanas procesam.
Sākot savu trīs dienu ilgo ceļojumu, braucēji līdz malām piepildīja Avensis 60 litru degvielas bāku un brauciena maršrutu ieprogrammēja automašīnā esošajā Touch & Go navigācijas sistēmā. Borta kompjūters aprēķināja, ka brauciena kopējais attālums būs ap 928 km, taču šis skaitlis tika ievērojami pārspēts. Reāli tika nobraukti vēl 272 km līdz degvielas mērītāja bultiņa ziņoja par to, ka degvielas tvertne ir pilnībā tukša. Turklāt šie papildu kilometri tika nobraukti visai skarbos apstākļos - pa kalnainiem ceļiem, pie spēcīgām lietusgāzēm un stipriem vējiem.
Komentējot brauciena veiksmīgos panākumus, Džo Klifords sacīja: "Toyota Avensis spēja taupīt degvielu ir patiesi apbrīnojama. Šāda iespēja nenoliedzami ir svarīga ikvienam auto īpašniekam. Turklāt, ekonomiskā braukšana iet roku rokā ar komfortu, auto ietilpību, lielisko aprīkojumu un citiem patīkamiem bonusiem šajā auto."
Pilnu stāstu par Avensis ekonomisko ceļojumu pāri Lielbritānijai varēs lasīt žurnāla Banzai aprīļa numurā, kas būs pieejams no 15. marta. Lasiet to arī www.banzaimagazine.com. Žurnāls Banzai ir Lielbritānijā pārdotākais auto žurnāls, kas raksta par japāņu automašīnām.
Tieši šāds Avensis modelis patlaban pieejams arī testa braucieniem tepat Latvijā - pie Toyota oficiālā pārstāvja "Amserv Motors", Rīgā, Krasta ielā 3. Atšķirībā no iepriekšējā gada modeļiem, 2012.gada izlaidumam ir bagātīgāks bagāžas nodalījuma transformēšanas iespēju un aprīkojuma klāsts, precīzāka vadāmība. Turklāt jaunais dīzeļdzinējs spēj sniegt ne vien izcilus degvielas ekonomijas rādītājus, bet, pateicoties lielākam griezes momentam jau pie zemākiem dzinēja apgriezieniem, kas, savukārt, nodrošina dinamiku un azartisku braucienu, arī daudz elastīgāk pielāgojas braukšanas apstākļiem pilsētā.