Pirmdiena, 18.Novembris 2024. » Vārdadienas svin: Doloresa, Aleksandrs;

Peraves BMW K 1200 RS Ecomobil Monotracer – T kreklā un bez ķiveres arī ziemā

Andris Vilks, 13.03.2012. 14:15

Ja apnicis motocikls tā tradicionālajā izskatā, tad, iespējams noderēs piedāvājums, kas ievietots e-bay portālā, kur kāds pārdevējs tirgo „BMW K 1200 RS jeb Peraves Eco Mobile" – neparastu braucamrīku, kas atgādina lidmašīnu bez spārniem.
Peraves BMW K 1200 RS Ecomobil Monotracer – T kreklā un bez ķiveres arī ziemā

Pievienotais tehniskais apraksts vēsta, ka „motocikls ar kabīni," diviem riteņiem un diviem atbalsta ritenīšiem, ir ražots 2003.gadā un saimnieks ar to nobraucis 17 000 km. Motocikla dzinējspēks ir guļus novietots 1200 kubikcentimetru 130 ZS četrcilindru benzīna motors ar ūdens dzesēšanas sistēmu, kas teorētiski ļauj sasniegt pat 270 km/h (praksē nav pārbaudīts).

„Eco Mobile" ir viendisku sausais sajūgs, elektriski vadāma četrpakāpju pārnesumkārba ar atpakaļgaitu, kardāna piedziņa, trīsdisku bremzes ar četru suportu skavām, kā arī mehāniskā stāvbremze aizmugurējam ritenim.

Braucamrīka kabīne veidota no dažādu sintētisko materiālu (kevlars, stiklšķiedra u.c.) sakausējuma un pastiprināta ar drošības stieņiem. Kabīnei ir uz augšu paceļamas durvis-jumts, kas atveras uz kreiso pusi.

Komplektācijā ietilpst divkrāsu kausveida ādas sēdekļi ar trīspunktu automātiskajām drošības jostām, kabīnes tapsējums ar alkantara un velūra materiālu, trīs diapazonu ventilācijas un apsildes sistēma, kā arī 200 litru bagāžas nodalījums ar centrālo atslēgu. Konstrukciju papildina ABS, ASR un kruīzkontrole.

Ar „Eco Mobile" ir jāiemācās braukt, taču tad, kad iemaņas iegūtas, motocikls tā īpašniekam sagādās patiesu baudījumu. Tas ir pietiekoši dinamisks un līkumos pieļauj sānsveri līdz pat 52 grādiem, savukārt ziemā ar to var braukt arī T kreklā un speciāls apģērbs vai aizsargķivere nav vajadzīgi.

„Eco Mobile" ir motocikla stūre, sajūgu jāizspiež ar kāju, bet ātrumpārslēgs atrodas kreisajā pusē un jāslēdz ar roku, savukārt labajā pusē uz grīdas izvietots darba bremžu pedālis, aizmugurējā riteņa bremžu un grozāma akseleratora svira izvietota pie labās rokas.

Transportlīdzekļa garums ir 3,7 metri, platums 1,47 m, augstums 1,48 m, bet pieļaujamā masa – 685 kg (pašmasa 455 kg).

Ražotāja uzrādītais degvielas patēriņš – 4,15 l, braucot konstantā 90 km/h ātrumā, 5,05 litri, braucot ar ātrumu 120 km/h. Paātrinājums no 0 līdz 100 km/h - 5,7 sekundes, bremzēšanas ceļš 100 – 0 km/h – 43 metri.

Pārdošanas sludinājumā minētais divriteņu braucamrīks ir Šveices kompānijas „Peraves AG" ražotais modelis Peraves Eco Mobile (1987.-2005.g.). Eco Mobile pēctecis ir Monotracer, kas tiek ražots vairākās modifikācijās, tostarp arī sacīkšu un ar elektrisko piedziņu.

Jauna „Monotracer" cena – 52 500 eiro.

Pašlaik Ženēvas izstādē skatāms vēl viens līdzīgs projekts - Šveices kompānijas Zerotracer produkts ar analogu nosaukumu, kas izmanto elektrisko piedziņu. Zerotracer informē, ka augstas kapacitātes baterija tam ļauj nobraukt līdz pat 350 km ar vienu uzlādi, vajadzības gadījumā sasniedzot maksimālo ātrumu 300 km/h (sērijveidā tas ierobežots pie 240 km/h). Enerģijas atjaunošanai līdz 80% kapacitātei pietiek ar pusstundu, bet pilns uzlādes cikls ilgst aptuveni 2 stundas. Atbalsta ritenīši hidrauliski izbīdās, braucot lēnā ātrumā vai sliktos ceļa apstākļos, bet pa šoseju Zerotracer traucas kā parasts motocikls, atgādinot lidmašīnu bez spārniem.

Interesanti, ka 2010.gadā Zerotracer kompānija devās ceļojumā apkārt pasaulei, šķērsojot Eiropu, Krieviju, Ķīnu, ASV un Meksiku, paviesojoties Parīzē, Vīnē, Maskavā, Šanhajā, Sanfrancisko u.c. pasaules metropolēs. 30 000 km garais brauciens sākās 2011.gada 16.augustā Ženēvā un finišēja 2011.gada 24.februārī šajā pašā pilsētā.

» Autortiesības
Visas tiesības paturētas © EASYGET.LV 2006 - 2024
Portālā EASYGET.LV izvietotais materiāls ir pārpublicējams tikai ar EASYGET.LV atļauju. Atsevišķas fotogrāfijas ir atļauts pārpublicēt tās nemodificējot un ievieotjot atsauci uz EASYGET.LV