„Tik iespaidīga retro tehnikas brīvdabas izstāde un svētku brauciens Latvijā vēl nebija redzēts. Seno spēkratu vidū vēlētos izcelt vecāko automobili Nash (1922.g.) no Lietuvas un vecāko motociklu Douglas EW-350 (1926.g.) no Latvijas, savukārt tālākā ekipāža, kura savā gaitā veica 1080 km, bija GAZ 24 Volga (1974.g.) no Krievijas", stāsta Latvijas Antīko automobiļu kluba prezidents Agris Šmits. „Vienlaikus ar šo parādi tika atzīmēta arī Latvijas Antīko automobiļu klubu (AAK) 40 gadu jubileja. Prieks, ka pasākumā piedalījās arī retro tehnikas meistari, kuri tālajā 1972.gadā dibināja klubu un visus šos gadus ir aktīvi piedalījušos tā organizētajos pasākumos."
„Retro tehnikas parādes un izstādes no vienas puses tiek organizētas, lai sabiedrībai parādītu kāds ir Latvijas un mūsu kaimiņvalstu kolēģu seno spēkratu parks. Bet no otras puses, tas ir līdzīgi domājošu cilvēku kopā būšanas pasākums, kur apmainīties domām, lai nākotnē tiktu realizētas vispārdrošākās idejas," stāsta Rīgas Motormuzeja restaurators Gunārs Dortāns. „Tieši šādos pasākumos dzimst idejas, kādā virzienā vajadzētu darboties. Tā tapa ideja iegādāties un restaurēt kravas furgonu "Moskvič 401 – 422" jeb "koka Moskvičs", kuru patlaban var aplūkot Rīgas Motormuzejā."
Rīga Retro tradicionāli augusta mēnesī organizē Latvijas Antīko automobiļu klubs sadarbībā ar Rīgas Motormuzeju un to atbalsta Rīgas Dome. Sestdien senie spēkrati pulcējās pie Rīgas Motormuzeja, lai veiktu divus goda apļus pa Biķernieku trasi un dotos parādes braucienā cauri Rīgai. Pirmā izstāde norisinājās Kalpaka bulvāri, pēc kuras Rīgas pilsētas izpilddirektors Juris Radzevičs deva startu pārbraucienam uz Cēsīm. Otrā izstāde bija Cēsu vecpilsētā. Abas izstādes un pārādes braucienus vēroja un sajūsmas saucieniem pavadīja tūkstošiem interesentu.
Seno spēkratu parādes dalībnieki un viesi tika izvēlēti tā, lai pēc iespējas spilgtāk attainotu pagājušā gadsimta seno spēkratu attīstību Latvijā un pasaulē. Daudzi no pasākuma dalībniekiem bija īstas retro tehnikas „pērles", kuras ikdienā netiek nodotas publikas apskatei, piemēram, motocikli Douglas EW-350 (1926.g.) un FN – Sport Special (1935.g.), kā arī automobīļi Oldsmobile 30A (1923.g.), Buick Six (1929.g.) un ZIS 101 (1939.g.).
Par Latvijas Antīko automobiļu klubu
Apvienojoties vairākiem seno spēkratu entuziastiem, 1972.gada 21.jūlijā pie LPSR Centrālā Auto Moto Kluba (CAMK) tika nodibināta Antīko Automobiļu Sekcija (AAS), kas vēlāk pārtapa par Latvijas Antīko automobiļu klubu (AAK). Visus savas pastāvēšanas gadus klubs organizē dažādus senās tehnikas pārbraucienus, izstādes un rūpējas par spēkratu saglabāšanu. Antīko automobiļu klubs apvieno vairāk nekā 250 senās tehnikas kolekcionāru un restauratoru.
Foto: Seno spēkratu parāde Rīga Retro 2012. Publicitātes foto