Tagad plaši zināms ir fakts, ka degvielas automašīnas piesārņo atmosfēru. Par laimi, tagad ir daudz ekoloģisku automašīnu, piemēram, kā Honda Civic 2012, kurām ir daudz lielāka degvielas efektivitāte un kuras ražo zemāku oglekļa dioksīda emisiju nekā citas automašīnas.
Ir radītas divas ar alternatīvo degvielu darbināmām mašīnām, kurām ir potenciāls kļūt par nākotnes auto, - hibrīda un elektriskās automašīnas, kuras ir piemērotas visu veidu vadītājiem, sākot no ģimenēm līdz pat preču transportēšanai.
Hibrīda auto versijas, piemēram, Honda Jazz, bieži vien tiek uzskatītas par vispraktiskāko alternatīvu benzīna vai dīzeļdegvielas automašīnām. Tie darbojas ar degvielas-elektrības kombināciju- iekšdedzes degvielas (benzīna vai dīzeļdegvielas) dzinējs un elektriskās baterijas.
Pagājušajā gadā gan Toyota, gan Honda - pirmie hibrīdu ražotāji – uzsāka savu pirmo hibrīdu automašīnu ražošanu, kas piedāvā vēl lielāku elektriskās strāvas izmantošanu un mazāku paļaušanu uz iekšdedzes dzinēju.
Nākotne mums paver jautājumu - hibrīds vai elektroauto? Hibrīdautomašīna ir apritē jau kopš 1990. gadiem, taču elektroauto ir salīdzinoši jauns. Lai gan hibrīdautomašīnas vēl pirms 15 gadiem nebija ieguvuši savu popularitāti, tagad tie jau ir nākamā izvēle uzreiz pēc benzīna/dīzeļa automašīnām.
Tepat pie horizonta līdzās elektriskajiem transportlīdzekļiem ir ar ūdeņradi darbināmas automašīnas, ko daudzi auto nozares eksperti uzskata par galveno nākotnes veidu, kā darbināt automašīnas. Šajās automašīnās ķīmiskā enerģija tiek pārvērsta par mehānisko enerģiju un tam ir divi varianti - dedzinot ūdeņradi iekšdedzes dzinējā vai ūdeņradim reaģējot ar skābekli kurināmā elementā, lai darbinātu elektrisko motoru.
Problēma ar ūdeņradi darbināmajiem auto ir tā, ka infrastruktūra ūdeņraža atjaunošanai nav pietiekami attīstīta un atbalstīta. Tad kad investīciju skaits un lielums būs pietiekami sasniegts, varam prognozēt, ka vairums transportlīdzekļu būs ar ūdeņradi darbināmi.