Pirmdiena, 18.Novembris 2024. » Vārdadienas svin: Doloresa, Aleksandrs;

Kempera neatkarības romantisms

autonews.lv, 12.03.2008. 08:56 | komentāri (2)

Kemperis ir ērts, komfortabls un kabatai draudzīgs ceļošanas līdzeklis, kurš ļauj ceļot ar maksimālu komfortu, būt neatkarīgam no viesnīcu rezervācijām un redzēt vairāk nekā pa vieglās automašīnas logu...
Kempera neatkarības romantisms

Viens no populārākajiem pasaules izzināšanas veidiem ir ceļojumi ar automašīnu – kopā ar ģimeni un draugiem. Arī Latvijā ceļotgribētāji aizvien vairāk iznomā kemperus – dzīvojamos automobiļus, kuri braucienu padara neatkarīgu no viesnīcu rezervācijām un pusdienām dārgās kafejnīcās.

Vecajā Eiropā autotūrisms ar kemperi ir ļoti iecienīts pasaules apceļošanas veids, kurš piedāvā komfortu un zināmas priekšrocības visa brauciena laikā. Lai izzinātu šādas ceļošanas priekšrocības un auru, Autoinfo kolektīvs četru cilvēku sastāvā pērnā gada rudenī, braucienam uz Frankfurtes autoizstādi izvēlējās vienu no SIA NOTE piedāvātajiem auto kemperiem.

Lai autoizstādes apmeklējums nebūtu vienmuļš, vairāku tūkstošu kilometru garš pārbrauciens no Rīgas uz Frankfurti, pa ceļam iegriezāmies arī apskatīt krāšņo Prāgas vecpilsētu – Kārļa tiltu, neskaitāmos, naktī spoži izgaismotos pilsētas torņus un skaistās ēkas, kuras neviļus salīdzi-nām ar Vecrīgas namiem.

Komforts ikvienam braucējam

SIA NOTE piedāvā nomai kemperus gan ar četrām, gan sešām guļvietām, tomēr, ņemot vērā, ka braucienā devāmies četru cilvēku sastāvā, izvēlējāmies kemperi ar 4 guļvietām. Busiņš mums tiek nodots pilnībā uzpildīts – ar degvielu, ūdeni un gāzi, kura darbina ne vien plīti un ledusskapi, bet arī autonomo apsildi. Pirms izbraukšanas saņemam detalizētu NOTE speciālistu instruktāžu par visu ierīču darbību un to aktivizēšanu. Šī ir vērtīga instruktāža, kuru nedrīkst ignorēt, jo virkni ierīču aktivizēšanai jāzina – kā tas ir pareizi jādara, lai viss darbotos pareizi. Bez tam virkni ierīču var darbināt gan ar gāzi, gan elektrību. Saņemam arī skaidrojumu par dzeramā ūdens uzpildes sistēmu, gāzes apkures sistēmu, izmantotā ūdens nolaišanas algoritmu. Kad esam ieguvuši pilnu informāciju par busu – varam doties ceļā un baudīt ceļojumu.

Kā tam jau pienākas, busiņš aprīkots ar visām nepieciešamajiem komforta elementiem – galdiņiem, apgaismes lampām, kondicionieri, kuru var regulēt ar tālvadības pults palīdzību un radio. Atšķirībā no vieglās automašīnas visi pasažieri var izvietoties ar maksimālām ērtībām. To nepārprotami spēs novērtēt tie, kuri zina, ko nozīmē stīvi kauli, pēc stundām ilga brauciena sēžot vienā pozā, un ka izstiept kājas var tikai tas, kurš sēž blakus šoferim.

Kemperis aprīkots ar ledusskapi, gāzes plīti, ir karstais ūdens. Tajā ir labierīcības ar dušu un tualeti, plašas gultas un liels drēbju skapis, pateicoties kuram mūsu drēbes nebija saņurcītas kas ceļojumā ar parastu auto būtu pilnīgi neizbēgami, ja mašīnā brauktu četri pieauguši cilvēki. Mūsu kempers bija aprīkots ar autonomo apsildi, kas dzestrajās rudens naktīs sniedza patīkamu siltumu. Jāpiebilst, ka kempera autonomā apsilde ir tik jaudīga, ka nodrošina pietiekamu siltumu arī ziemas spelgonī. Šī opcija noderēs tiem ceļotājiem, kuri kalnu slēpošanas kūrortos, ziemas sezonā nevar atrast brīvu vietu viesnīcā. Daži Autoinfo darbinieki aizdomājās par atvaļinājuma braucienu uz Alpu kalniem ziemas sporta veidu baudīšanai. Uz to vedina apstāklis, ka visi NOTE busi ir aprīkoti ar velosipēdu turētājiem, kurus ir iespējams transformēt par slēpju turētājiem.

Vēl pirms došanās ceļā izvērtējām kemperu un dzīvojamo piekabju plusus un mīnus – atšķirībā no piekabes treilera, dzīvojamajam busiņam ir vairāki būtiski plusi. Jāatceras, ka kustības laikā piekabē-treilerī nedrīkst atrasties neviens cilvēks, līdz ar to visiem ceļotājiem arī garā ceļā jārēķinās ar to ērtību daudzumu ko piedāvā automobilis. Ceļā pavadot vairākas dienas, tas īpaši grūti ir maziem bērniem. Bez tam, ceļojot ar dzīvojamo busu veidojas omulīga kopīga ceļojuma gaisotne – gribam, sēžam pie galda un spēlējam galda spēles, gribam – piestājam apskatīt kādu ievērojamu vietu, gribam – piestājam uz nakšņošanu. Ideāla izvēles brīvība.

Dodamies ceļā

Jau izbraucot no Rīgas, secinām, ka ietilpīgais kempers nodrošina satiksmes plūsmai atbilstošu dinamiku, bez tam tas ir pietiekami manevrēt spējīgs, lai ar to atšķirībā no auto un dzīvojamās piekabes tandēma lavierētu arī pa Eiropas vecpilsētu mazajām ieliņām. Protams, nedrīkst aizmirst par busiņa augstumu, kas pārsniedz 3 metrus, tāpēc braucienā, izmantojot navigācijas iekārtas ir jāseko līdzi, lai neiebrauktu kādā tunelī, kura augstums ir mazāks – galu galā navigācijas iekārta nav informēta par jūsu spēkrata nestandarta gabarītiem. It sevišķi par busiņa izmēriem nācās padomāt Prāgā, jo daudzas ieliņas ved tieši caur zemiem tuneļiem. Pozitīvi, ka, neraugoties uz it kā iespaidīgajiem iekšējiem gabarītiem un ietilpību, busiņu itin ērti var novietot standarta automašīnu stāvvietā. Par to lieliski pārliecinājāmies Prāgas vecpilsētā, kur busiņu noparkojam vecpilsētas centrā, nelielā laukumā.

No septiņām brauciena naktīm divas esam nolēmuši pavadīt viesnīcās, bet pārējās – kemperī. Tieši neatkarība ir viens no lielākajiem plusiem. Busiņā jebkurā brīdī vari pagatavot un ieturēt siltu, gardu maltīti, tādējādi ietaupīt naudu, jo pārtikas cenas Vācija, Polijā un Čehijā ir zemākas nekā Latvijā un nav vajadzīgs vest līdzi milzīgus ēdamā krājumus no dzimtenes.

Komforts un sadzīves ērtības, kuras piedāvā kempera busiņš, kā arī plaši attīstītais stāvvietu tīkls Polijā, Čehijā un Vācijā, deva iespēju gulēt plašajās gultās, kad bijām noguruši, iedzert siltu kafiju vai aukstu sulu, kad vien kāroja sirds.

Kempera busiņš aprīkots arī ar markīzēm, kuras ļauj apmetnes vietā ierīkot ērtu pavēni. Savukārt slēgtajās kravas kastēs zem busiņa grīdas var novietot komfortablai ceļošanai paredzētās lielgabarīta lietas, tādas kā salokāmie krēsliņi un galds. Ir padomāts arī par cilvēkiem, kuri, apceļojot pasauli, labprāt izmanto velosipēdus, jo busi aprīkoti ar velosipēdu turētājiem, bet, tā kā Prāgu bijām nolēmuši izstaigāt kājām, šo opciju neizmantojām.

Bijām patiesi pārsteigti, ka busiņā, kurā ir daudz dažādu skapīšu, atvilktnīšu un plauktiņu, brauciena laikā nekas negrabēja. Visas iebūvētās mēbeles ir nostrādātas rūpīgi un līdzvērtīgas ir atrodamas tikai dārgu kuteru kajītēs.

Secinājumi

Par spīti savai ietilpībai un apmēriem, kemperu busiņi ir samērā ekonomiski un uz 100 kilometriem ceļa nepatērē vairāk par 12 litriem dīzeļdegvielas. Pārrēķinot visus izdevumus uz četriem cilvēkiem – degvielu, guļvietas, dzīvojamā busa īri, jāsecina, ka uz vienu cilvēku izmaksas nebūs augstākas par ceļa izdevumiem ar vieglo auto un tuvāko kaimiņvalstu kempinga līmeņa nakšņošanas izmaksām, īpaši ņemot vērā, ka gadījumā, ja braucat vairāk nekā piecu cilvēku sastāvā, ceļojumam nepieciešamas divas vieglās automašīnas.

Kemperis ir ērts, komfortabls un kabatai draudzīgs ceļošanas līdzeklis, kurš ļauj ceļot ar maksimālu komfortu, būt neatkarīgam no viesnīcu rezervācijām un redzēt vairāk nekā pa vieglās automašīnas logu, neprātīgi traucoties pa ātrgaitas šosejām pretī kārtējai nakstmītnei.

Ja plānojat komfortablu ceļojumu ģimenes vai draugu lokā, ir vērts apsvērt iespēju ceļot ar kemperi!

SIA"NOTE" kemperu noma: www.note.lv

» Autortiesības
Visas tiesības paturētas © EASYGET.LV 2006 - 2024
Portālā EASYGET.LV izvietotais materiāls ir pārpublicējams tikai ar EASYGET.LV atļauju. Atsevišķas fotogrāfijas ir atļauts pārpublicēt tās nemodificējot un ievieotjot atsauci uz EASYGET.LV