Ženēvas auto izstādē 2008, Mercedes-Benz iet vienu soli tālāk un savam piedāvājumam pievieno Vision GLK BLUETEC HYBRID. Šis konceptuālais modelis ilustrē „TrueBlueSolutions” stratēģijas iespējas kompakto apvidus auto jomā, paliekot uzticīgs Mercedes-Benz uzstādītajam mērķim – ražot pasaulē visefektīvākās un tīrākās piedziņas sistēmas. Vision GLK BLUETEC HYBRID ir sasniedzis šo mērķi, apvienojot jauno BLUETEC četru cilindru dīzeļa dzinēju paaudzi ar hibrīda moduli. Šī kombinācija ģenerē kopējo jaudu 165 kW/224 zirgspēku un 560 Nm griezes momentu - šie skaitļi skaidri norāda pārāku sniegumu. Vision GLK BLUETEC HYBRID degvielas patēriņš ir tikai 5.9 l uz 100 km.
Īstenojot „TrueBlueSolutions” stratēģiju, Mercedes-Benz orientējas uz pasaules visekonomiskākajām un „tīrākajām” mašīnām. Kā tas redzams VISION GLK BLUETEC HYBRID modelī, šīs jaunās celmlaužu piedziņas sistēmas paaudzes galvenie trumpji ir ultramoderni un efektīvi dīzeļa dzinēji ar inovatīvu BLUETEC emisiju kontroli, hibrīda moduļi un inteliģenta enerģijas vadība. Konceptuālais modelis šim kompaktajam apvidus auto uzrāda kopējo jaudu 165 kW/224 zirgspēku un ģenerē 560 Nm griezes momentu, kas ir pasaules “rekords” šajā automobiļu klasē. Tas ļauj VISION GLK BLUETEC HYBRID no nulles sasniegt 100 km/h 7.3 sekundēs; tā maksimālais ātrums ir 215 km/h. Tomēr par spīti šādiem snieguma rādītājiem, daudzpusīgais jaunpienācējs patērē vidēji tikai 5.9 dīzeļdegvielas litrus uz 100 km un uzrāda pasaulē zemāko CO2 emisijas līmeni savā auto klasē – 157 grami uz kilometru.
Apvienojot to ar efektīvo BLUETEC emisijas kontroli un AdBlue iesmidzināšanu, GLK BLUETEC HYBRID atbilst pasaulē visstingrākajiem izplūdes emisijas prasībām – tādām kā amerikāņu BIN5 un Eiropas EU6 standartiem. "Pateicoties attīstītajām tehnoloģijām, braukšanas priekam, izcilajai ekonomijai un vides draudzīgumam, kas ir tipiskas mūsu zīmola vērtības, VISION GLK BLUETEC HYBRID ideāli pārstāv mūsu idejas attiecībā uz nākotnes modeļu paaudzēm apvidus auto pasaulē," norāda Dr. Tomass Vēbers, Mercedes-Benz Cars valdes loceklis, kurš ir atbildīgs par korporatīvo pētniecību un attīstību.
Jauktās dubultspēles: tehnikas avangarda BLUETEC dzinējs un hibrīda modulis
Hibrīda transmisijā pilnīgi jauns četru cilindru CDI dīzeļa agregāts ar 2.2 litru darba tilpumu spēlē iekšdedzes dzinēja lomu. Izplūdes emisiju tehnoloģijas ziņā, pateicoties jaunākajai BLUETEC tehnoloģijai ar AdBlue iesmidzināšanu, šis dīzeļa dzinējs var tikt uzskatīts par vienu no pasaules tīrākajiem jaudas agregātiem. Šis ārkārtīgi kompaktais un pilnveidotais CDI dzinējs ar sadales vārpstas zobratu piedziņu, kas ir montēta spara rata pusē, var lepoties ar ceturtās paaudzes „common-rail” tiešo iesmidzināšanu ar 2000 bar spiedienu, inovatīviem pjezoelektriskiem iesmidzinātājiem un divu fāzu turbokompresora sistēmu. Kompaktais hibrīda modulis – diskveida elektriskais motors starp CDI dzinēju un automātisko transmisiju – uzlabo gan piedziņas sistēmas draudzīgumu videi, gan tās efektivitāti. Elektriskais motors darbojas gan kā ģenerators, gan kā starteris un uzrāda pārliecinošu sniegumu divos svarīgos aspektos: pirmkārt, tas būtiski uzlabo degvielas ekonomiju, un, otrkārt, tas ievērojami uzlabo braukšanas prieku, pateicoties tā sauktajam „boost” efektam.
Elektriskais dzinējs dublē iekšdedzes dzinēju degvielas patēriņa ziņā intensīvajā paātrinājumā fāzē, izpalīdzot ar savu maksimālo 160 Nm griezes momentu. Rezultātā automašīnas vadītājs un tā pasažieri var izbaudīt jaudas pieplūdumu jau pašās pirmajās sekundēs. Turklāt sistēma ir aprīkota ar ērtu starta-apstāšanās funkciju, kas pie noteiktiem apstākļiem izslēdz dzinēju – piemēram, kad automašīna tiek apstādināta pie luksofora.
Braucējs vienkārši nospiež akseleratora pedāli, un viņš var turpināt ceļu. Tā kā dzinējs atsāk darbību dažu milisekunžu laikā, VISION GLK nekavējoties izkustās no vietas. Šī tiešā startēšana palīdz samazināt arī emisijas un degvielas patēriņu.
Bremzēšanas laikā sistēma darbojas apgrieztā veidā: elektriskais motors veic ģeneratora lomu, elektrisko enerģiju, kas tiek iegūta tā sauktajā “rekuperācijas” (atgūšanas) procesā, uzglabājot efektīvā, tomēr kompaktā litija-jonu akumulatorā. Šī enerģija var tikt atgūta, kad tas ir nepieciešams – piemēram, nākošajai „boost“ fāzei. Visi šie procesi noris pilnībā automātiski, pateicoties inteliģentai piedziņas vadībai.
Iespaidīgs virsbūves dizains pret stila vienveidību
Līdz ar VISION GLK BLUETEC HYBRID apvidus auto sektorā ienāk izteikta personība, kuras sevišķā pievilcība slēpjas leģendāro G-klases automašīnu oriģinālā kvadrātveida dizaina un šodienas Mercedes-Benz pasažieru auto tipisko dizaina elementu apvienojumā. Skaidras līnijas un lielas virsmas ir apvienotas ar praktiska apvidus auto virsbūves īpašībām, tādām kā īsas pārkares, statenisks priekšgals, slaidi priekšējie statņi, stāvs priekšējais stikls un kompaktas jumta kontūras. Pirmo reizi šāds virsbūves dizains ļauj tipiskajām apvidus auto priekšrocībām tikt pārceltām kompaktākā, uz braukšanu pa ceļiem orientētā apvidus auto klasē. Augsta sēdpozīcija un plašais stiklojums nodrošina lielisku redzamību un pierāda automašīnas piemērotību ikdienas braukšanai, it īpaši pilsētas ielu blīvajā satiksmē. Pievilcīgo dizaina koncepciju pastiprina speciālais krāsojums “Alubeam Blue” , kuras nesalīdzināmais dziļums pasvītro virsbūves sportiskos aspektus. Speciāli ražoti 20 collu viegla sakausējuma riteņi un spēcīgas riteņu arkas vēl vairāk uzlabo Vision GLK BLUETEC HYBRID jaudīgo “auru”.
Salons: augstākās klases atmosfēra ar teicamām ergonomikas kvalitātēm
Ērtais, augstākās klases Vision GLK BLUETEC HYBRID salons iespaido ar modernu skatījumu uz virsmu dizainu, materiālu kvalitāti un precīzo apdari. Salonā dominē vadības panelis, kas vizuāli saplūst ar durvju paneļiem, liekot jau tā apjomīgajam salonam izskatīties vēl platākam. Eleganta centrālā daļa ar matēta alumīnija iekšējo apdari stiepjas visā paneļa platumā un sadala tā izkārtojumu trīs līmeņos. Paneļa augšējā daļa ir apvilkta ar melnu ādu, ietverot instrumentu bloku un fiksēto COMAND APS centrālo ekrānu. Salona un sēdekļu apakšējā daļa uzsver modeļa sportisko raksturu ar ādas apšuvumu un oderējumiem gaišā akvamarīna krāsā, atsaucot atmiņā ārējās apdares “Alubeam Blue” krāsas efektus. Tumši zilās šuves nodrošina vizuāli efektīvu kontrastu. Vadītāja elkoņa balsts un COMAND APS kontrolieris ir izvietoti ergonomiski ideālās pozīcijās.
Braucēju un mašīnas pasažierus aizsargā visaptveroša drošības koncepcija, kas ir balstīta uz ārkārtīgi stingru pasažieru drošības šūnu un enerģiju absorbējošām deformācijas zonām priekšpusē un aizmugurē. Papildus gaisa spilveniem, sāna spilveniem un loga spilveniem, drošību papildina vadītāja ceļu spilvens un aktīvi galvas balsti.
VISION GLK tehniskie raksturlielumi luksusa klases līmenī
Šī kompaktā konceptuālā modeļa tehniskie raksturlielumi un īpašības atbilst līmenim, kas parasti raksturīgs dārgākiem automobiļiem. Papildus priekšlaicīgās drošības koncepcijai PRE-SAFE un Inteliģentajai Apgaismošanas sistēmai, to starpā var minēt izklaides-informācijas centru COMAND APS ar HDD navigāciju, kuras vadība seko sevi pierādījušai S-klases intuitīvajai vadības sistēmai, kā arī THERMOTRONIC 3-zonu automātisko klimata kontroli.
Ārkārtīgi stabilā virsbūves konstrukcija paceļ latiņu, pēc kuras tiek mērīts komforts, līmenī, kas apvidus auto sektorā ir bijis līdz šim nepieredzēts: gan vadīšanas stabilitāte, gan vibrācijas/trokšņa komforts pārliecina pie jebkuriem apstākļiem.
AGILITY CONTROL: Drošība plus dinamiska vadība un komforts
AGILITY CONTROL balstiekārta Vision GLK BLUETEC HYBRID modelim sniedz būtisku ieguldījumu, lai samierinātu it kā pretrunīgos mērķus: sportisku, dinamisku braukšanu no vienas puses un komfortablu, mierīgu braucienu no otras puses. Pateicoties AGILITY CONTROL balstiekārta sniedz klusinātu reakciju brauciena laikā pa vidējas kvalitātes ceļiem. Komforts saglabājas arī tad, ja braukšanas temps pieaug vai tiek veikti izvairīšanās manevri, tā kā amortizatori šādā situācijā strādā intensīvāk, lai nodrošinātu maksimālu stabilitāti. Tajā pašā laikā Vision GLK BLUETEC HYBRID braucējam palīdz ātruma jutīga stūrēšanas sistēma. Automašīnas novietošana stāvvietā un maza ātruma manevru veikšana tiek ievērojami atvieglota, pateicoties pilnai stūres pastiprinātāja palīdzībai. Pie lielākiem ātrumiem, stūres pastiprinātāja palīdzība tiek samazināta, tādējādi uzlabojot vadīšanas stabilitāti.
Jaunākais papildinājums augstākās klases apvidus auto piedāvājumam
Mercedes-Benz ir ieņēmusi vadošo pozīciju apvidus auto sektorā kopš leģendārās G-klases ieviešanas 1979. gadā. 1997. gadā, izlaižot pirmās paaudzes ML-klases modeļus, Mercedes-Benz definēja apvidus auto tā modernajā izpratnē. Kopā ar pašreizējo modeli, kas svinēja savu prezentāciju 2005. gadā, šīs sērijas modeļu pārdošanas apjoms ātri tuvojas 1 miljona atzīmei, ļaujot to uzskatīt par vienu no pasaules visveiksmīgākajiem augstākās klases apvidus auto. Sākot ar 2006. gadu, Mercedes-Benz piedāvā vēl vienu modeli, kas ir ieņēmis vadošo pozīciju apvidus auto pasaulē – GL-klasi, kuras braucēji un pasažieri var izbaudīt pirmklasīgu braucienu pie jebkuriem apstākļiem, gan uz šosejas, gan ārpus tās.
Vision GLK BLUETEC HYBRID pierāda, ka izcils sniegums nākotnē varēs tikt apvienots ar minimālu degvielas patēriņu. Turklāt šo kombināciju varēs demonstrēt ne tikai jaunā GLK-klase, kura tirgū parādīsies 2008. gada rudenī.