Žūrijas biedri un mediju pārstāvji ar jaunajiem automobiļiem pulcējās Rīgā pie tirdzniecības centra “Mols”, bet tālāk devās uz Turaidu, kur par bāzes vietu kalpoja atpūtas komplekss “Kungu rija”.
Šā gada konkursā pieteikti ir šādi automobiļi: “Škoda Rapid Spaceback”, “Jeep Cherokee”, “Nissan Qashqai”, “Renault Megane Grandtour”, “Renault Twingo”, “Dacia Duster”, “Opel Insignia Country Tourer”, “Seat Leon ST”, “Honda Civic Tourer”, “Mazda3”, “Maserati Ghibli”, “Mini Cooper S”, “Fiat 500L Trekking”.
Restorāns “Kungu rija” bija ērta bāzes vieta pasākumam, jo tās tuvākajā apkārtnē bija pieejami ļoti dažādi ceļi. Tas ir ļoti svarīgi, lai varētu vispusīgi novērtēt automobiļus. Testos piedalījās 15 žūrijas biedri un vairāki mediju pārstāvji, kuriem visas dienas garumā bija iespēja izmēģināt “Nissan Qashqai”, “Dacia Duster”, “Honda Civic Tourer”, “Mazda3”, “Mini Cooper S”, “Fiat 500L Trekking”, kā arī salīdzināšanas objektu statusā pasākumā piedalījās “Opel Astra Sports Tourer” ar jauno 1,6 litru dīzeli un “Fiat Freemont”.
Žūrijas biedrs Juris Zvirbulis: ”Diena tiešām izdevusies. Īpaši interesanti bija izmēģināt abus krosoverus “Qashqai” un “Duster” pa zemes ceļiem. Izbraucām gabaliņu pat pa savulaik slaveno rallija ātrumposmu “Argentīna”, kur ceļš šķērso mazu upīti. Abiem krosoveriem tas, protams, bija tīrais nieks, jo dzirdēju, ka kolēģi šo pašu posmu mierīgi izbrauca arī ar “Mini Cooper S””.
Atis Jansons, žūrijas priekšsēdētājs: “Laba diena, labas sarunas. Par motoriem, piemēram. Kas šodien labāks – klasiskās, gadu gaitā pārbaudītās atmosfērisko benzīna dzinēju konstrukcijas, kuras joprojām lieto “Mazda3” un “Honda Civic” vai supermodernie turbo risinājumi, kuri šokē ar šādam darba tilpumam (1,2 l) gluži negaidītu dinamiku (“Nissan Qashqai”). Vai varbūt mazie dīzeļi (“Opel Astra” 1,6l), kuru akselerācija (0-100 km/h zem 10 sek.) savienota ar gandrīz fantastisku ekonomiju (trako cik gribi, vairāk par 6 l uz 100 km nepatērēsi). Par neparastu veidolu un stilu, kuru iespējams iegūt arī samērā lēti (“Fiat 500L Trekking”), par ļoti vilinošu cenu, kuru piedāvā tie, kas no liekas greznības māk atteikties (“Dacia Duster”). Par “Mini” gandrīz 200 ZS, kas sīkceliņos nerātnus padara pat sirmus vīrus. Un par amerikāniski smagnēju komfortu, kurš savaldzina uz maģistrāles (“Fiat Freemont”).”
Pretendentu pieteikšanās turpināsies līdz 6. novembrim, un žūrijas pārstāvji visu šo laiku turpinās iepazīšanos ar jaunajiem automobiļiem un to testēšanu. Nākamais kopīgais izbrauciens būs rudens “Mediju testa brauciens”, kas notiks 20. septembrī, bet “Lielais testa brauciens” ar visu pretendentu piedalīšanos plānots 7. un 8. novembrī. Konkursa fināla testa braucieni un svinīgā apbalvošanas ceremonija notiks 6. decembrī viesnīcā „Avalon Hotel”.
Prestižo titulu „Latvijas Gada auto 2014” ieguva Škoda Octavia. Individuālo žūrijas balsojumu par titula pretendentiem un visu jauno modeļu apskatus Jūs variet lasīt jaunajā žurnālā-katalogā „Latvijas Gada auto 2014”, kurš ir nopērkams lielākajās preses tirdzniecības vietās un lielveikalos.
Foto: Publicitātes foto