Sestdiena, 21.Decembris 2024. » Vārdadienas svin: Saulcerīte, Tomass, Toms;

Autodīleru servisu cenas un apkalpošanas ātrums

autonews.lv, 27.03.2008. 10:00

Pārdošanas apjomi jauniem auto sasnieguši apogeju, diemžēl ne viens vien pie jauna auto tikušais pēcāk dusmojies par garām rindām uz jauniegādātajam spēkratam ieplānoto tehnisko apskati, arīdzan autorizētā servisa vēlāk piestādītie rēķini neesot bijuši pieņemami.
Autodīleru servisu cenas un apkalpošanas ātrums

Šis raksts nepretendē uz izsmeļošu izklāstu par autoražotāju pārstāvniecību nespēju apkalpot tik daudz auto, cik tos pārdod. Ir par daudz klupšanas akmeņu, noskaidrojot absolūto patiesību. Tomēr priekškaru paveram...

Neslēpsim, ikvienam autopreses pārstāvim reiz gadījies uzklausīt sarūgtinātu autobraucēju piedzīvoto, kuri beidzot uzdrošinājušies iegādāties jaunu auto, cerot aizmirst klapatas, kādas līdz šim viņiem nodrošinājusi lietotas mašīnas uzturēšana. Diemžēl mieru tas nav sniedzis. Jau tā, ik mēnesi šķiroties no prāvas summas līzinga maksājumam par jauno auto, augsto servisa izcenojumu dēļ josta jāsavelk vēl vairāk. Turklāt uz apkopi tik viegli netikt, pat vienkāršākajiem automobiļa remontdarbiem jau pāris dienas iepriekš jāpiesaka vizīte autoražotāja autorizētā servisā. Nemēģināšu tāpēc lasītājiem mazināt iekāri pēc jauniem auto, tomēr skaidrības labad publicēju neapstrīdamu salīdzinājumu par šādu servisu kapacitāti un izcenojumiem.

Rīgā šobrīd pavisam kopumā ir 35 uzņēmumi, kuri jādēvē par autoražotāju oficiālajiem pārstāvjiem. Tā gluži ikdienišķā dienā, 27. februāra pēcpusdienā ņēmu rokā tālruņa klausuli, lai sazvanītu kaut vienu šādā autocentrā strādājošu servisa pieņēmēju. Jautājums bija vienkāršs — kad spēsit visātrāk mani pieņemt autoservisa apmeklējumam un cik maksā viena remontstunda par klienta vizīti servisā?

Visus šos servisus apzvanījām divu stundu laikā. Tas ir salīdzinoši īss laika sprīdis, lai pēdējam sazvanītam servisam šajā laikā nebūtu sevišķi audzis pieteikto vizīšu skaits. Tātad visi servisi bija vienādās pozīcijās. Zināšanai, autoservisam tika pieprasīts palīdzēt pavisam vienkāršos uzdevumos, nomainīt motoreļļu, tostarp arī eļļas filtru un gaisa filtru. Vienas stundas laikā ar šādu darbu tiks galā ikviens meistars, tāpēc arī tabulā minēta cena vienai darbstundai.

Rezultātu redzat blakus rakstam pievienotajā tabulā, tikai 10 autorizētie servisi gatavi pieņemt klientu jau tajā pašā dienā. Tas ir atzīstams rezultāts, lai gan šajā kritērijā ir arī izņēmumi.

Īpaši nepatīkamas sajūtas noteikti rodas „Volkswagen” īpašniekiem, vismaz šīs automarkas autocentrā galvaspilsētā viņi būs gaidīti tikai pēc divām nedēļām. Un citu servisu, kuru autoražotājs nav angažējis apkalpot šīs automarkas braucamrīkus, tu nedrīksti apmeklēt, zaudēsi garantiju. Šajā aspektā arī citu automarku īpašnieki ir kā vēža spīlēs.

Iesakām autotirgotājiem tomēr izskatīt jautājumu par remontzonu paplašināšanu vai darba dienas pagarināšanu. Toties otrajā kritērijā par vienas darba stundas cenu gan negribu piekrist sašutumam par pārlieku lielajiem izdevumiem pēc vienkāršu remontdarbu izpildīšanas. Šādu naudu par darbu vismaz galvaspilsētā prasa arī puslīdz pieklājīgi autoservisi, kas gan nav ieguvuši tiesības pārstāvēt attiecīgu automarku.

Arī te ir izlēcēji, 83 latus maksā viena darbstunda „Maybach” limuzīna īpašniekam šai automarkai paredzētā autoservisā. Tomēr šādu auto noteikti ir iegādājies cilvēks, kurš pats vienā stundā nopelna krietni vien vairāk.

""

 

Lasi vēl...
» Autortiesības
Visas tiesības paturētas © EASYGET.LV 2006 - 2024
Portālā EASYGET.LV izvietotais materiāls ir pārpublicējams tikai ar EASYGET.LV atļauju. Atsevišķas fotogrāfijas ir atļauts pārpublicēt tās nemodificējot un ievieotjot atsauci uz EASYGET.LV