Kopumā līdz šī gada beigām tiks piegādāti 80 no 150 jaunajiem trolejbusiem, no kuriem 40 būs aprīkoti ar dīzeļģenerātoru. Pašlaik ir piegādāti 35 jaunie trolejbusi, no kuriem pieci aprīkoti ar dīzeļģeneratoru.
Dīzeļģenerātors nodrošina trolejbusa ekspluatāciju ārpus kontakttīkla - šķēršļu apbraukšanu ārkārtas situācijās, piemēram, dažādu ceļu remontdarbu laikā un citos gadījumos, kad strāvas padeve nav iespējama. Līdz ar to ir iespēja nākotnē izvērtēt esošo trolejbusu maršrutu pilnveidošanas iespējas, norādīja Bērziņa.
Vakar pirmie ar dīzeļģeneratoru aprīkotie trolejbusi devās testa braucienā, kurā piedalījās arī Rīgas mērs Jānis Birks (TB/LNNK).
Kopā Rīgai trolejbusa parka atjaunošanai tiks piegādāti 150 jauni "Škoda" trolejbusi. Tie izmaksās 63 miljonus latu, un trolejbusus plānots piegādāt līdz 2009.gadam.
Jauno trolejbusa modeļa konstrukcijā ir paredzēta dīzeļa ģeneratora iekārtas iebūvēšana, kas nodrošina trolejbusa ekspluatāciju ārpus kontakttīkla - parka teritorijā un lai apbrauktu šķēršļus ārkārtas situācijās.
Trolejbusā dīzeļa ģeneratora vietā iespējams iemontēt arī akumulatorus, kas tāpat nodrošinātu kustību bez tiešas sasaites ar kontakttīklu.
"Rīgas satiksmes" valdes priekšsēdētājs Leons Bemhens pieļāva iespēju, ka šādus trolejbusus varētu izmantot arī maršrutu pagarināšanai. "Tas gan atkarīgs no tā, vai būs šāda nepieciešamība," sacīja uzņēmuma vadītājs.
Trolejbusu ražotājs ir Čehijas "Škoda Elektrik s.r.o.". Jaunie trolejbusi pasažierus sāka pārvadāt pagājušā gada novembrī pēc to testēšanas.
Patlaban "Rīgas satiksmes" rīcībā ir vairāk nekā 318 trolejbusi, no tiem 84 iegādāti pēdējo sešu gadu laikā. Ar trolejbusiem tiek apkalpoti 20 maršruti un pārvadāti 33,5% "Rīgas satiksmes" pasažieru.
Pirmie piegādātie trolejbusi ir 12 metru gari. Tiem ir zemā grīda. Durvju ailēs un salona ejās nav pakāpienu, tie ir piemēroti pasažieru ar īpašām vajadzībām pārvadāšanai. Pie pasažieru salona vidējām durvīm ir iekāpšanas rampa ar elektromehānisku pievadu. Pret šīm durvīm ir paredzēts laukums invalīdu krēsla un bērnu ratiņu novietošanai.
Trolejbuss ir aprīkots ar mehānismu, kas nodrošina virsbūves nosvēršanos uz labo pusi, kas atvieglo pasažieriem iekāpšanu un izkāpšanu. Trolejbusā ir 28 sēdvietas un 96 stāvvietas, ja salonā ir pasažieris ar invalīdu ratiņiem, - 89 stāvvietas.
Trolejbusam ir salīdzinoši mazāks ieskriešanās un bremzēšanas laiks, automātiska augstsprieguma iekārtu izolācijas kontrole, efektīva apsildes sistēma un gaisa kondicionēšana salonā un vadītāja kabīnē, kontaktstieņi ar elektro-pneimatisko nolaišanas mehānismu, durvīs iemontēti sensori, kas nodrošina durvju automātisku atvēršanos, gadījumā, ja tajās ir šķērslis, pasažieru informācijas sistēma ar LCD displeju salonā.