Tādējādi tiktu atviegloti ceļojumu un darījumu braucieni starp Krieviju un Latviju, ko šobrīd apgrūtina sarežģītā Krievijas OCTA iegāde uz robežas.
Tā pieņemts Council of Bureaux (Biroju Padomes) rīkotajā 42.Ģenerālajā asamblejā, kas nesen norisinājās Lisabonā. Tāpat tika pieņemts lēmums par Lietuvas biroja atzīšanu par pilntiesīgu Zaļās Kartes sistēmas biedru, jo tas četru gadu laikā, kamēr bija pagaidu biedrs, sekmīgi pildījis savas saistības.
Ar Zaļo Karti uz Krieviju
Līdz šim transportlīdzekļa īpašniekam, dodoties uz Krieviju ar savu automašīnu, bija nepieciešams iegādāties Krievijas OCTA apdrošināšanu, jo tajā nedarbojās ne OCTA standarta polise, kas derīga visās Eiropas Ekonomikas Zonas (EEZ) valstīs, ne arī starptautiskā Zaļās kartes civiltiesiskās atbildības apdrošināšana.
Juris Stengrevics, LTAB valdes priekšsēdētājs: "Krievijai pievienojoties Zaļās kartes sistēmas dalībvalstīm, tiks atvieglota OCTA apdrošināšanas polises iegāde transportlīdzekļiem. Ja līdz šim katram, kas iebrauca Krievijā ar Latvijā reģistrētu transportlīdzekli, bija jāpērk vietējā OCTA uz robežas, tad pēc pievienošanās Zaļās kartes sistēmai, pietiks ar Starptautisko OCTA apdrošināšanas līgumu, ko varēs noslēgt tepat Latvijā pie jebkura apdrošinātāja. Turklāt pats fakts, ka Krievija ir Starptautiskās OCTA sistēmas dalībvalsts, dos zināmu drošību arī mūsu iedzīvotājiem, kas būs cietuši šajā valstī ceļu satiksmes negadījumos."
Arī Krievijā reģistrētajiem transportlīdzekļiem nevajadzēs slēgt robežapdrošināšanas līgumu, iebraucot Latvijā vai citās Zaļās kartes valstīs, ja pirms tam būs iegādāta Krievijas Zaļā karte.
Krievijas OCTA apdrošināšanas sistēma pašlaik tiek uzlabota un pilnveidota, lai jau nākamajā gadā tā varētu pievienoties Zaļās kartes sistēmai. Jau veiktas nepieciešamās izmaiņas likumdošanā, izveidots tehniskais un ekonomiskais pamats, lai nodrošinātu sistēmas veiksmīgu funkcionēšanu. Tiesa, lai Krievija no 2009.gada 1.janvāra pievienotos Zaļās Kartes sistēmai, tai ir pilnībā jāizpilda vairāki nosacījumi finansiālo garantiju nodrošināšanā un pārapdrošināšanas programmas izveidē.
Zaļā karte ir starptautiska transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības apdrošināšana, kas šobrīd darbojas 45 valstīs. Latvija ir šīs sistēmas dalībvalsts kopš 1998. gada.
Informācijai
Latvijā iegādātas standartlīguma polises ir derīgas visās Eiropas ekonomiskās zonas valstīs (t.i., 27 Eiropas Savienības dalībvalstīs, Norvēģijā, Islandē, Lihtenšteinā), Šveices Konfederācijā, Horvātijā un Andorā. Šķērsojot šo valstu robežas ar derīgu standartlīguma polisi, nav nepieciešams papildus iegādāties ne robežapdrošināšanas, ne Zaļās kartes polises.
Zaļās kartes ir jāiegādājas dodoties uz Zaļās kartes sistēmas valstīm, kurās nav derīgs Latvijā iegādāts standartlīgums. Piemēram, Baltkrievija, Ukraina, Moldova u.c.
Robežlīgums (kas tiek noslēgts attiecībā uz transportlīdzekli, kurš reģistrēts valstī, kas nav EEZ valsts vai Šveices Konfederācija, ja tā vadītājs nevar uzrādīt Latvijas teritorijā spēkā esošu apdrošināšanas līgumu) ir spēkā tikai EEZ valstīs un Šveices Konfederācijā.
Pārējās valstīs (t.i., valstīs, kas nav Zaļās kartes sistēmas dalībvalstis) uz šo valstu robežām ir jāslēdz apdrošināšanas līgums saskaņā ar šo valstu tiesību normām.
Auto » Jaunumi
Arī Krievija no 2009.gada būs Zaļās kartes dalībvalsts
easyegt.lv, 19.06.2008. 09:48
Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB) informē, ka Krievija no 2009.gada 1.janvāra tiks uzņemta par Zaļās Kartes sistēmas dalībvalsti. Tas nozīmēs, ka Latvijā reģistrētajiem transportlīdzekļiem, šķērsojot Latvijas Krievijas robežu, būs derīga polise "Zaļā karte", ko varēs iegādāties pie mūsu valsts apdrošinātājiem.
Lasi vēl...