Sestdiena, 21.Decembris 2024. » Vārdadienas svin: Saulcerīte, Tomass, Toms;

Digna Nolberga SIA „Tulikivi krāsnis” tirdzniecības vadītāja

easyget.lv, 05.07.2007. 10:20 | komentāri (2)

Uzņēmums nodarbojas ar Tulikivi krāšņu tirdzniecību kopš 2003.gada un oficiāls Tulikivi dīleris Latvijā, tas ir kopš 2005.gada septembra. Sākumā, kad izstrādājām šī uzņēmuma attīstības plānu mums bija pārliecība, ka mūsu mērķauditorija ir turīgi un ļoti turīgi cilvēki, jo kamīnu cenas ir sākot no diviem tūkstošiem latu. Bet divu ar pus gadu laikā ir pierādījies tas, ka Latvijas iedzīvotāji spēj novērtēt kvalitāti un nebūt nav jābūt ļoti turīgam, lai nopirktu ilgi kalpojošu un ļoti augstas kvalitātes kamīnu.
Digna Nolberga SIA „Tulikivi krāsnis” tirdzniecības vadītāja

Galerijas:

Cik plašs ir jūsu uzņēmuma produkcijas klāsts un kas jūs atšķir no līdzīgām firmām?

Mēs piedāvājam vairāk kā 150 kamīnu modeļus un ir pieejami arī individuālā dizaina modeļi. Kamīnus ir iespējams pasūtīt no dažādi apstrādāta akmens ar dažādiem papildus elementiem.

Viena no atšķirībām, kas atšķir mūs no citām firmām, kas tirgo kamīnus ir tas, ka pārstāvam Tulikivi konsernu. Tulikivi pasaulē ir ļoti labi pazīstams un pārstāvēts vairāk kā piecdesmit valstīs un ar kamīnu krāsns ražošanu nodarbojas jau 80 gadus. Pašu kamīnu būtiskākā atšķirība ir tā, ka tie ir izgatavoti no dabīgā akmens. Mūsu kamīni izceļas gan ar ekonomisko, gan ekoloģisko, gan estētisko faktoru. Šis akmens ļoti labi akumulē siltumu un uztur to no 24 – 36 stundām, kas nav nevienam citam akmenim pasaulē. Visa kamīnkrāsns – arī kurtuve ir no dabīga akmens, kas nodrošina to, ka tā neizdegs ne pēc 5 ne 20 gadiem.

Kā jūs raksturotu sava uzņēmuma speciālistus un kāds ceļš ir ejams, lai par tādiem kļūtu?

Jebkurā jomā speciālists savu kvalifikāciju ceļ ar pieredzi. Tā kā mēs divus ar pus gadus tirgojam un arī uzstādama kamīnus, tad šajā jomā nelielu pieredzi jau esam ieguvuši. Kamīnu uzstādīšanas meistari ir apmācīti un kvalificēti Somijā, arī tepat Latvijā ir notikušas daudzas apmācības, kuras vadījuši speciālisti tieši no rūpnīcas.

Vai jūsu personīgajā pieredzē ir kāds projekts, kas bijis saistīts ar modi vai dizainu?

Īstenībā varētu teikt tā, ka katrs kamīns ir daļiņa modes un daļiņa dizaina. Kamīns ir ilgi kalpojoša prece un tas nebūs tā, ka šodien viņu „uzvelk un rīt izmet ārā”. Mūsu kamīni kalpo 30 – 60 gadus, līdz ar to, katram klientam tas ir ļoti nopietns lēmums iegādāties šādu kamīnu un tādēļ ar katru klientu ir jāstrādā atsevišķi. Šādā veidā mēs iepazīstam gan modes tendences, gan tirgus tendences un tādēļ katrs pārdošanas gadījumi ir unikāls.


Ko domājat par to, kā veidojas mode jūsu nozarē?

Manuprāt, to nosaka daudzi faktori, kas bieži vien nav paredzami, mode strauji mainās. Sakumā mums bija problēmas tieši ar to, ka mūsu piedāvātie kamīni ir pelēki, jo Latvijas iedzīvotāju acīs tas ir diezgan nepierasti. Vairāk ir pieprasījums pēc baltiem, brūniem un gaišiem toņiem. Bet tagad, ko arī mēs esam novērojuši, māju interjeros parādās pelēkā, melnā, baltā un aukstās krāsas, kā arī skandināvu dizains un minimālisms, un līdz ar to mūsu kamīni lieliski iederas. Klienti pievērš uzmanību dabīgiem produktiem, kas mūsdienās ir vērtība.

Kas ir tas, kas nosaka jūsu preces šī brīža aktualitāti? Vai ir nozīme, piemēram, materiālam vai krāsai?

Ekonomiskums ir pirmais, ko novērtē cilvēki. Ar mūsu kamīniem var apkurinat līdz 150 m2 un tos var izmantot gan kā pamata, gan papildus apkuri un ekonomēt uz kurināmā. Šie kamīni patērē ļoti maz malku un atdod uztur siltumu 24-36 stundas. Arī materiālam un krāsai ir nozīme, bet bieži tie atvirzās otrajā vietā un, kā noteicošais faktors darbojas ekonomija un ekoloģija.

Cik bieži modes tendences mainās šajā jomā?

Principā reti. Mēs esam ievērojuši, ka klientam, lai pieņemtu lēmumu par to, kādu kamīnu iegadāties, ir nepieciešams vismaz mēnesis un citreiz pat pus gads. Lēmums tiek ļoti nopietni apsvērts, pārdomāts un līdz ar to modei šajā nozarē nav nepieciešams nemaz tik strauji mainīties. Mums, teiksim, ir modeļi, kas katalogos tiek piedāvāti jau padsmit gadus un vēl joprojām klienti tos izvēlās. Protams, ir savas tendences, kas ienāk, piemēram, lielākas durtiņas, papildus elementi, vienkāršākas formas. Principiāli jauni modeļi tiek izlaisti reizi trijos gados.

Vai kamīnu jomā ir kādas nemainīgas un paliekošas vērtības?

Tulikivi kamīni ir paliekoša vērtība, kas kalpos arī bērniem un mazbērniem. Mūsdienas cilvēki arvien biežāk atgriežas pie pārbaudītām vērtībām. Kā vienu no tādam varu minēt kamīnus ar cepeškrāsnīm. Kamīnā var kurināt uguni un virs tā cepeškrāsnī gatavot ēdienu. Uz šo brīdi šie ir arī iecienītākie modeļi un no pārdoto kamīnu kopskaita tie aizņem kādus 60%.

No sākuma mums likās, ka šādi kamīni neiekaros popularitāti Latvijā, jo tie ir salīdzinoši dārgāki, bet kā ir pierādījies tie ir ļoti populāri, ne tikai pasaulē, bet arī Latvijā. Klienti novērtē ilglaicīgās vērtības, kas rada mājīgumu. Kamīns ap sevi saista notikumus, to ne tikai iekurina, bet tajā var arī pagatavot maltīti.
Mums ir arī ļoti populāras plītis, kuras, dizainiski ir kļuvušas modernākas, bet saglabā savu mūžseno funkcionalitāti.

Kuras valstis ir vadošās produkcijas ražošanas jomā?

Konkrēti mūsu firmas kamīnus ražo tikai Somijā, jo šo akmeni, kas ir mūsu produkcijas izejmateriāls, iegūst tikai trijās vietās pasaulē: Amerikā, Karēlijā un Somijā.
Runājot vispārēji par kamīnu ražošanu, tad populārākās valstis ir Polija, Vācija, Francija u.c.

Vai jūsu darba pieredzē ir radušies kādi secinājumi, saistībā ar firmas produkciju, ko varbūt vēlaties atklāt saviem potenciālajiem klientiem?

Noteikti ir jāpievērš uzmanību uz to, kam kamīns būs domāts. Tā ir ļoti nopietna izvēle, jo tas tomēr ir ilglaicīgs ieguldījums. Jāpārdomā vai kamīns tiks izmatots tikai skaistumam vai arī apkurei. Jābūt priekšstatam par grīdas nestspēju, bieži vien var izrādīties, ka kamīns ir par smagu jūsu grīdai. Dzīvokļos parasti iebūvē vieglākos kamīnus, mūsu gadījumā tie ir sākot no 700 kg. Bet ir arī kamīni, kas sver divas un divarpus stundas.

Personīgi es ieteiktu palikt pie nemainīgajām vērtībām, tās lietas, kas šodien ir ļoti modernas, ļoti iespējams, ka rīt vairs nebūs nemaz populāras. Bet tās , kas ir bijušas iecienītas 10 gadus atpakaļ ir populāras arī tagad un ļoti iespējams tādas paliks arī nākotnē.

Vai jums ir kas zināms par kamīnu vēsturisko izcelsmi?

Kamīns ir tā vērtība, kas neapnīk. Uz uguni cilvēki ir skatījušies jau tūkstošiem gadus. Kamīns ir mājas centrs, kas dod siltumu gan sirdij, gan ķermenim.

Talk-hlorīdu jeb ziepjakmeni, no kā ir izgatavoti mūsu kamīni izmantoja jau viduslaikos, lai pirms gulētiešanas sasildītu gultas, bet akmens siltumizturība esot atklāta jau akmens laikmetā, kad cilvēki to likuši apkārt ugunskuram.

Vai jūsu kamīni ir klasificējami pa stiliem?

Mums ir Forma Europa - modernā stila kamīni, kas ir vienkāršākas formas, un kuru izstrādē ir piedalījušies labākie Somijas un Itālijas dizaineri. Classik jeb klasiskā stila kamīnus varētu raksturot kā pārbaudītas vērtības. Jaunākie jeb modernie kamīni ir ar noapaļotām formām un mazāk detaļām. Klasiskie kamīni vairāk tendēti uz ekonomiju. Šiem modeļiem mazāk uzmanības tiek pievērsts izskatam, akcentējot ekonomiskumu un lielu siltumatdevi. Klasisko kamīnu izvēlās, lai apsildītu pēc iespējas lielāku platību par izdevīgu cenu.

Vēl mums ir atsevišķa produktu grupa, kurus sauc par mājsaimniecības kamīniem, tie ir kamīni, kas ieņems galveno vietu mājā, kuros ir cepeškrāsns un kas spēj apsildīt lielu kvadratūru. Šos kamīnus ir iespējams izmantot arī kā norobežojošo elementu starp virtuvi un ēdamistabu, jeb virtuvi un viesistabu. Pie tam kamīna kurtuvi ir iespējams novietot uz vienu pusi, bet cepeškrāsni uz otru pusi.

Cik dažāda ir kamīnu apdare?

Tulikivi kamīniem apdares nav, jo viss kamīns ir pilnībā no dabīgā akmens, kāds tas ir no ārpuses – tāds arī no iekšas. Šajos kamīnos nav ne vates, ne čuguns, ne ķieģeļi, tas sastāv no tīra siltumakumulējoša akmens.

Jūsu kamīni ir tikai ar malku kurināmi....

Jā mūsu kamīnus kurina vai nu ar malku vai skaidu briketēm.

Un kā jūs vērtējat tos, kuri ir kurināmi ar elektrību vai gāzi?

Īstenībā tā ir ļoti laba alternatīva, jo ne visur var ielikt malkas kurināmo kamīnu. Malka sagādā arī zināma veida grūtības: tā ir jāsagādā, jāienes dzīvoklī, to pārnēsājot, tā var radīt netīrību. Pie tam malkas kamīniem ir arī diezgan liels svars, kas nav piemērots visām mājām, ka arī ne visās mājās ir pieejami dūmvadi.

Vai ir kādi sevišķi ieteikumi par kamīna uzstādīšanu, izvietošanu un lietošanu?

Pirmais, ko gribētos ieteikt potenciālajiem kamīna pircējiem ir: noteikti izvērtējiet skursteņa jautājumu! Kamīniem nepastāv standarti skursteņu pieslēgšanā, līdz ar to, es ieteiktu vispirms izvēlēties kamīnu un pēc tam izveidot skursteni. Protams, būvniecības stadijā skurstenis ir jāliek vispirms, bet tajā brīdī jau vajadzētu zināt kāds būs konkrētais kamīns. Katram kamīnam pieslēgšanas veids ļoti atšķiras, kas vēlāk var sagādāt negaidītas problēmas, jo ir, piemēram, bijuši gadījumi, kad skurstenis ir jāpārtaisa. Noteikti ir jāizvērtē kamīna pamatne, jo smagāks kamīns, jo, loģiski, izturīgākai ir jābūt grīdai.

Vai malkas kurināmajiem kamīniem ir kāda sevišķa kurināšanas recepte?

Jā, mūsu kamīniem ir. Mums ir pat vesels bukletiņš kā kamīns ir jāsāk kurināt. Kamīnam ir jāļauj izžūt, kas ir panākams tikai ar pakāpenisku kurināšanas procesu. Nopērkot mūsu kamīnu, līdzi nāks tā lietošanas pamācība ar bukletiņu un CD disku, kurā viss saprotami un sīki ir paskaidrots.

Runājot par malku, tad mūsu kamīnos var kurināt jeb kuru koku, kaut vai ozolu. Primārais ir tas, ka malkai ir jābūt sausai, tas ir arī paša klienta interesēs, jo slapjāka malka, jo lielāka iespēja, ka aizkvēps stikls un radīsies nosēdumi skurstenī. Vēl par malku runājot, gribu pieminēt to, ka interjerā defektu var pārvērst par efektu. Ja agrāk malka tika slēpta, tad tagad tas bieži tiek veidots kā papildus interjera elements.


» Autortiesības
Visas tiesības paturētas © EASYGET.LV 2006 - 2024
Portālā EASYGET.LV izvietotais materiāls ir pārpublicējams tikai ar EASYGET.LV atļauju. Atsevišķas fotogrāfijas ir atļauts pārpublicēt tās nemodificējot un ievieotjot atsauci uz EASYGET.LV