Lai labāk izprastu patērētāju viedokli par to, kādus labumus sniedz reklāma, Pasaules Reklāmdevēju federācija un The Nielsen Company veica pētījumu, lai noskaidrotu to, cik vērtīga, nozīmīga un vajadzīga ir reklāma.
Pētījumā tika aptaujāti 25 420 respondenti 50 dažādās pasaules valstīs. Pētījuma rezultāti liecina, ka reklāma patērētājiem dod iespēju uzzināt par dažādiem sporta un kultūras pasākumiem. 80% aptaujāto atzina, ka reklāma kā nozare rada jaunas darba vietas, tāpēc tā ir nozīmīga, kamēr 67% respondentu uzskata, ka ieņēmumi no reklāmām palīdz medijiem veidot to saturu. Vēl jo vairāk, 68% respondenti ir pārliecināti, ka mārketinga komunikācija palīdz un informē par labākajām izvēles iespējām, kamēr 66% uzskata reklāmas par izklaidējošām, bet 63% atzina, ka reklāmas materiāli informē sabiedrību par nozīmīgām ekoloģiskām problēmām.
Dienvidaustrumu Āzijā, kā arī Austrālijā un Okeānijā gandrīz visos iepriekš minētajos aspektos vairāk nekā 70% aptaujāto atzina reklāmas pozitīvo ietekmi. 83% aptaujāto norādīja uz to, ka reklāmas nozare būtiski ietekmē nodarbinātības līmeni, savukārt 78% atzina reklāmas pozitīvo ietekmi uz ekonomiku.Trīs ceturtdaļas aptaujāto atzina, ka uztver reklāmu kā izklaidi, kā arī to, ka reklāma informē, tādā veidā dodot iespēju vidusslāņa cilvēkiem izdarīt daudz labāku izvēli.
Līdzīgi domā vairāk nekā 80% aptaujāto Tuvajos Austrumos un Āfrikā. Arī šie respondenti atzina, ka reklāma atbalsta sportu un kultūru, rada jaunas darbavietas un palielina konkurenci, tādā veidā sekmējot cenu kritumu un palīdz izdarīt labāku izvēli. 78% šajā reģionā aptaujāto atzina, ka reklāma kalpo kā izklaide, atpaliekot par vienu procentu no Latīņamerikas, kur 79% respondentu atzina reklāmu par izklaidējošu.
Latīņamerikā astoņi no desmit respondentiem atzina reklāmu par lietderīgu pēc visiem kritērijiem. Seši no desmit aptaujātajiem novērtē arī reklāmas ietekmi mediju satura veidošanā un sabiedrības informēšanā.
Rietumeiropā reklāmu par izklaidējošu atzina 48% aptaujāto, kamēr 49% norādījuši, ka reklāma ir izglītojusi. 60% piekrīt, ka mediju ieņēmumi no reklāmām palīdz veidot to saturu, stimulē ekonomikas attīstību, kā arī cenu pazemināšanos. Līdzīgi uzskata arī Austrumeiropā dzīvojošie.
Ziemeļamerikā vairāk nekā 70% aptaujāto uzskata, ka reklāma veicina sporta un kultūras attīstību, ekonomikas izaugsmi, darba vietu palielināšanos, kā arī veicina izdevīgāku cenu politiku un plašāku izvēli. 62% respondentu atzina, ka reklāma palīdz veidot mediju saturu un informēt sabiedrību, savukārt 59% reklāmas uzskata par izklaidējošām.
Dzīvesstils » Interesanti
Patērētāji novērtē reklāmas nozīmi
7guru, 24.07.2009. 12:24
Aptuveni 72% patērētāju piekrīt tam, ka reklāma palīdz stimulēt ekonomikas attīstību, 68% uzskata, ka tas veicina produktu attīstību, kā arī veicinot konkurenci, padara cenas pieejamākas patērētājiem, liecina Pasaules Reklāmdevēju federācijas (World Federation of Advertisers) un The Nielsen Company kopīgi veiktā pētījuma rezultāti.