Šis „kāds” varētu būt jebkurš cilvēks jebkurā situācijā. Tā varētu būt sieviete restorāna, tas varētu būt nākošais darba devējs vai arī tas varētu būt kāds no apkalpojošā personāla viesnīcā. Citiem vārdiem sakot šis „kāds” ir jebkurš, ko tu gribētu uzrunāt un pretī saņemt laipnu atbildi.
Lai saņemtu šādas atbildes, piedāvājam tev četrus soļus, kā kādu uzrunāt.
1. solis - Atslābinies
Jau iepriekš esam norādījuši, ka ķermeņa valoda ir vērtīgs un bieži vien neizmantots palīglīdzeklis veiksmīgā saziņā ar citiem. Ir nepieciešams kritiski novērtēt stāvokli un aptvert, kāda veida ziņojumus nosūtam ar savu ķermeņa valodu, lai pēc tam varētu to pakļaut savai gribai. Kad vēlies uzsākt sarunu ar kādu un sagaidām no šī cilvēka laipnu reakciju, pārliecinies, ka nepārraidi signālus, ka esi uztraucies par iespējamu atraidījumu vai jūties kā muļķis. Netuvojies viņiem ar nolaistu zodu, rokām gar sāniem un dūrēs savilktām rokām – tu izskatīsies nepārprotami agresīvs, kas liks viņiem ieņemt aizsardzības pozīcijas, līdzko tevi ieraudzīs. Nesakrusto rokas, nesagāz galvu uz sāniem un neizslien zodu uz augšu – tu izskatīsies iedomīgs, un tas ne pie kā nenovedīs. Labāk turi zodu taisnu un mēģini novērst uzmanību no savām rokām, ieliec tās kabatās (tikai nepārspīlē) vai arī vienkārši aizliec tās aiz muguras. Jebkurā gadījumā uzmani to, lai rokas būtu brīvas un tu varētu uzsvērt savu ideju ar žestiem.
2. solis - Izveido acu kontaktu
Pirmais, kas liks kādam nojaust tavus nodomus, neizbēgami, būs acis. Mums nav vajadzības šeit uzsvērt, kāda ir acu kontakta nozīme neverbālajā saziņā, taču jāpiemin, ka pirmais iespaids rodas no sākotnējā acu kontakta. No tā mirkļa tev ir viena vai divas vērtīgas sekundes, kurās ar savu ķermeņa valodu un skatienu vari atklāt savus nodomus. Tāpēc pārliecinies, ka būsi gatavs, kad jūsu skatieni satiksies. Cilvēki, kuri daudz laika pavada sabiedrībā, piemēram, viesmīļi un, it īpaši, bārmeņi ar laiku īpaši labi iemācījušies pamanīt to cilvēku skatienu, kuri vēlas pievērst viņu uzmanību. Viņi acumirklī nolasa tavu ķermeņa valodu un, iespējams, tajā pašā mirklī nolemj, kā tieši tevi uzņemt.
3. solis - Smaidi
Bez šaubām, pats svarīgākais solis, ja vēlies kādu uzrunāt, ir smaids. Ne milzīgs un muļķīgs smaids, bet vienkāršs un draudzīgs. Tuvojies cilvēkiem ar smaidu un gandrīz vienmēr gūsi panākumus. Smaidīšana ir viens no Deila Karnežī (Dale Carnegie) slavenās grāmatas „How to Win Friends and Influence People” pamatelementiem. Smaida iedarbība pat uz visdrūmāko attieksmi ir plaši pazīstama, pie tam, cilvēkam pat nav jābūt īpaši laimīgam, lai uzburtu iedarbīgu smaidu. Protams, ka tavās acīs būs redzams, ka smaids nav īsts, bet kad vēlies kādu uzrunāt, nav tik svarīgi, lai no tava smaida visi apžilbtu.
Galvenais ir vienkārši smaidīt.
4. solis - Iesāc sarunu ar sveicienu
Ja uzrunājam draugus, sūtam viņiem e-pastu vai īsziņu, mēs nereti izlaižam sveiciena daļu. Laika gaitā, pazīšanās dēļ sveiciens tiek atmests, un šādos apstākļos tā nav problēma. Problēmas sākas tad, ja tu sāc pielietot šo neformālo pieeju, komunicējot arī ar svešiem cilvēkiem vai kādu, kuru vēlies uzrunāt pirmo reizi. Tieši tāpēc pēdējā solī iesakām mainīt savu uzrunas veidu un savam sakāmajam priekšā pielikt kaut pašu vienkāršāko sveicienu.
Pirmkārt, tā ir pieklājīgāk. Otrkārt, to uzskatīs par briesmīgu uzvedību, ja ielauzīsies kāda personīgajā telpā un izspersi – „Cik ilgi jāgaida, līdz galdiņu apkalpo?” vai „es meklēju darbu”. Iespējams, ka neformāla pieeja ielaužas jebkurā komunikācijas aspektā, taču tas nenozīmē, ka tā tev palīdzēs, vai to, ka cilvēki to uztvers pozitīvi. Iesāc ar laipnu sveicienu, pietiks pat ar visnevērīgāko „sveiki” vai „labrīt” vai pat „atvainojiet,” jo tā starp tevi un otru cilvēku uzsāksies dialogs. Tā ir kā spēle, kurai ir noteikumi. Ja uzsāksi sarunu ar prasību vai uzsvērtu jautājumu, pretī saņemsi tik pat nelaipnu un strupu atbildi.
Dzīvesstils » Padomi
Četri soļi, kā uzsākt sarunu
Mārtiņš Atvars, 08.09.2009. 18:10
Uzsāk sarunu ar svešinieku nav nekas patīkams vairākumam cilvēku. Šāda situācijas saistās ar bailēm, ka tevi var atraidīt. Cilvēkiem, kuri labi tiek galā ar šo uzdevumu ir divas priekšrocības: viņi to iepriekš ir darījuši neskaitāmas reizes un viņiem arī ir izstrādāts rīcības plāns, pat, ja tas ir neapzināts. Viņi ir iegaumējuši visu, kas ir nepieciešams, lai, uzsākot sarunu ar kādu, viņi saņemtu atbildi. Tas ir tik vienkārši, ka to apgūt spēj ikviens.