Uzņēmums darbojas no 2005.gada decembra. Piedāvā jaunākās dizaina flīzes no Itālijas, Spānijas, Vācijas, mozaīkas, ekskluzīvas flīzes, baseina flīzes, flīzes sabiedriskajām telpām. Preču zīmes, ko pārstāv: Valentino, Provenza, Ceramica Fioranese, Edilgres Sirio un citas.
Intervējamā persona – Lelde Ozoliņa,Amats – konsultante. Uzņēmuma nosaukums – „Krassky” flīžu galerijaKatrs uzņēmums pie sava pircēja iet ar konkrētu domu, ideju. Kāda tā ir jūsu firmai?
Parādīt jaunāko un interesantāko - nevis vienkārši kaut ko no visa, bet tieši neredzētākās, skaistākās un interesantākās lietas, netradicionālus risinājumus, tendences, kādas patlaban ir šajā jomā.
Cik lielu lomu izvēles procesā spēlē izstādes ārzemēs?
Šīs izstādes ir viens no galvenajiem avotiem, kur arī tiek uzzināts par to, kas patlaban ir aktuāls. Izstādēs tiek veidoti kontakti ar konkrētiem ražotājiem, rūpnīcām, un tādā veidā šī sadarbība tiek attīstīta.
Kādas pašlaik ir aktuālās modes tendences flīžu pasaulē?
Par formām ir tā – no kvadrātveida pāriet uz taisnstūra formām, par izmēru – aktuālāki ir aizvien lielāki laukumi. Taisnstūra formas arvien biežāk izvieto horizontāli, mazāk - vertikāli. Ir daudz ziedu, mežģīņu raksti; spilgtas krāsas, kas tai pat laikā tiek kombinētas pustoņos. Ļoti populāras ir dažādas imitācijas – koka, ādas, betona imitācija, kartona imitācija, augu valsts imitācijas, kas patiesībā pat taustes līmenī ir ļoti reālas, nemaz nerunājot par izskatu.
Flīžu nozare, šķiet, iespējas vairs neaprobežojas tikai ar grīdas un vannas iekārtošanu?
Tieši tā. Īpaši siltākās zemēs, piemēram, Itālijā ir pat ļoti modē likt guļamistabās flīzes, arī terasēs un viesistabās. Patlaban jau tehnoloģijas ir attīstījušās tik tālu, ka flīzes ir daudz izturīgākas, arī pret nodilumu. Un galu galā viegli tīrīt. Latvijā bieži izmanto dizaina flīzes privātmāju pirmā stāva grīdām – tas ir praktisks materiāls apsildāmajām grīdām, turklāt viegli kopjams; savukārt dizaina ziņā netiek zaudēta mājīguma sajūta.
Vai cilvēki ir gatavi tik plašai flīžu izvēlei un pieņem visu jauno?
Pieņem, pieņem. Daudzi cilvēki tagad skatās uz dizainu, arī naudai ir nozīme, cilvēki vairāk fantazē nekā kādreiz. Tas pārsteiguma moments ir liels par plašo izvēli. Interesants ir arī tas moments, ka patlaban flīzes piedāvā jau kā gatavus mākslas darbus, kā sienas greznojumu, bildi.
Kādas krāsas ir īpaši aktuālas patlaban?
Daudzas, bet tā īpaši varbūt oranžais ir aktuāls. Gan siltie, gan aukstie toņi, arī spilgti oranžais. No citām krāsām – zaļais un zilais. Tomēr kopumā lielāku nozīmi pircēji pievērš faktūrai un tikai tad krāsai.
Kāds ir bijis līdz šim neparastākais projekts vai ideja, kam cilvēks nopērk flīzes?
Tā, ka ļoti bieži kāds ar kaut ko neparastu izceltos, gluži nav, bet vienu gadījumu atceros, kad cilvēks izvēlas flīzes, jo viņam vajag gan vannas istabu apflīzēt, gan kaķim māju. Patiesībā jau man šķiet, ka nav tādu lietu, ko nevarētu apflīzēt.
Griestus arī kāds flīzē?
Ja izveidotu kādu interesantas formas telpu ar liektām līnijām, es domāju, ka tur ļoti labi varētu izskatīties mozaīka.
Kā Jūs varētu raksturot savu klientu?
Tie ir cilvēki, kam patīk kaut kas netradicionāls; tādi, kam patīk kaut kas interesants un kam patīk dizains.
Cik bieži mainās tendences un mode šajā biznesā?
Ik pa pāris gadiem, turklāt varbūt ne krasi, bet pilnveidojas un pārveidojas. Ir kolekcijas, kas kopumā nemainās, bet parādās jauni dekori. Tie arī raksturo tās tendences – mežģīņu raksti, koka un kartona imitācijas un tamlīdzīgi. Arī flīžu modē ļoti daudz ko ietekmē tas, kā mainās mode kopumā; arī šeit tas viss iet roku rokā.
Iespējams, tas ir saistīts ar Eiropas Savienības prasībām, bet, iespējams, arī citu iemeslu dēļ, patlaban ļoti aktuāli ir arī šie ekoloģiski tīrie produkti. Tajā skaitā – flīzes. Tas arī ir jaunums industrijā – dabīgās krāsvielas, apstrādes process.
Kādas ir Jūsu domas par šīs nozares attīstību, rītdienu?
Es pieļauju, ka tās varētu būt interesantas formas. Ne taisnstūra, bet pavisam citādākas, ar specifiskiem liekumiem, elastīgākas. Šķiet, ka šis lauciņš vēl nav pilnībā apgūts.
Piedāvājumu klāts jau patlaban ir ļoti plašs. Kā neapjukt?
Mans ieteikums ir tāds – lai izvēlētos, ir jāsajūt. Kad cilvēks ieiet veikalā, svarīgi ir nedaudz pastaigāt un sajust – tā ir īstā, tā radīs vidi, kurā man patiks dzīvot, radīs attiecīgo noskaņu.