Akcijas organizatori novēroja - lai gan daļa klātesošo sākotnēji izvēlējās būt ieturēti, par filmu jokiem vien pasmaidot, tomēr dažu cilvēku smiekli bija tik „garšīgi", ka spēja aizraut arī pašus kūtrākos akcijas dalībniekus, dodot iespēju no sirds izsmieties.
Filmu kanāla TV1000 pētījuma dati liecina, ka gandrīz katrs otrais jeb 44% Latvijas iedzīvotāju dienas laikā vidēji smejas vairāk nekā desmit reizes, trešdaļa (29%) norādīja vienu līdz piecas reizes, savukārt katrs ceturtais (25%) smejas sešas līdz desmit reizes. Tikai 2% Latvijas iedzīvotāju pauda viedokli, ka mēdz būt dienas, kad nesmejas.
„Endorfīns, kas izdalās smiešanās laikā, ne tikai uzlabo pašsajūtu, bet arī palīdz mazināt sāpes. Turklāt, kā secinājuši pētnieki, smiešanās kopā ar citiem ir daudz efektīvāka par smiešanos vienatnē. Tādēļ - lai iepriecinātu Rīgas iedzīvotājus un vismaz uz dienu pārvērstu Rīgu par smaidīgāko pasaules pilsētu, organizējām šo smiešanās maratonu, kur ikvienam pasākuma dalībniekam bija iespēja no sirds izsmieties," stāsta Viasat vadītāja Latvijā Ilze Zoltnere.
TV1000 pētījuma dati arīdzan parādīja, ka katrs desmitais skatītājs ikdienas prieka devu gūst, skatoties filmas un komēdijas. Turklāt 40% skatītāju norādīja, ka vissmieklīgākās ir ASV ražotās komēdijas, tām seko (39%) Krievijā ražotās komēdijas. Tikai 8% par smieklīgām atzina Lielbritānijā ražotās komēdijas, 6% - Francijā ražotās komēdijas. Neliels skaits aptaujāto norādīja citās valstīs ražotās komēdijas - piemēram, Itālijā, Ukrainā, Latvijā un citās valstīs.
Aptauja par smiešanās paradumiem tika veikta, internetā aptaujājot 872 cilvēkus vecumā no 20 līdz 62 gadiem.