Rīgas modes nedēļa, neapšaubāmi, ir starptautisks pasākums, par ko liecina ne tikai pastāvīga ārzemju dizaineru dalība pasākumā un RFW atbilstība Modes nedēļu starptautiskajiem standartiem, bet arī liels apmeklētāju skaits no ārvalstīm, plašs atspoguļojums ārzemju masu medijos un starptautiskās modes industrijas speciālistu lielā interese. Tomēr, pasākuma misija no projekta aizsākumiem ir Latvijas modes industrijas attīstības veicināšana, vietējo modes dizaineru popularizācija un Rīgas kā modernās mākslas, kultūras un modes centra imidža veidošana, galvenā loma Rīgas modes nedēļā vienmēr tiek atvēlēta Latvijas modes māksliniekiem.
Šoruden modes cienītāji varēs redzēt tādu Latvijas modes mākslinieku un pašmāju modes zīmolu jaunākās kolekcijas, kā Natālija Jansone, Līga Banga, Katja Šehurina un Sarmīte Ostanēviča, „QooQoo", „Narciss", „Ilya Bulichev Jeans", „TDaniell" un „SockBox" .
Natālija Jansone ir viena no visplašāk pazīstamākajiem Latvijas modes dizaineriem, kuras tērpi nopērkami ne tikai Latvijā, bet arī Japāna. Natālija piedalās RFW no pašas pirmās Rīgas modes nedēļas 2004. gadā.
Katjas Šehurinas talants plašai publikai tika atklāts Rīgas modes nedēļā 2008. gada rudenī, un kopš tā laika Katja RFW piedalās katru sezonu. Trīs gadu laikā talantīga jaunā modes māksliniece kļuva no modes dizaina augstskolas absolventes, par sava modes zīmola „katyakatya shehurina" dibinātāju šeit mājās, Rīgā, kuru tagad pazīst un mīl arī jau tālu aiz Latvijas robežām, līdz pašas veikala atklāšanai vienā no Londonas prestižākajiem iepirkšanas rajoniem.
Sarmīte Ostaņeviča ir Latvijas modes dizainere, mācījās un joprojām daudz laika pavada Londonā. Rīgas modes nedēļā piedalās trešo reizi, un savu atpazīstamību mājās guvusi pateicoties tieši šim projektam. Šoreiz bez tradicionālas modes skates uz lielas RFW skatuves, Sarmīte Ostaņeviča piedāvā rīdziniekiem modes fotogrāfiju izstādi, kas tapusi sadarbībā ar fotogrāfi Aigu Rēdmani, un kuras atklāšana notiks Rīgas modes nedēļas ietvaros.
Modes zīmolam „QooQoo", kas spoži debitēja RFW 2010. gadā, raksturīgi košu un svaigu krāsu gamma, un īpaši zīmola tērpiem veidotas auduma apdrukas. Zīmola dizainere Aļona Bauska uzskata, ka „apģērbs ir mākslas darbs, kuru var valkāt".
Zīmola „Narciss" dizainere Alise Trautmane šoreiz sola parādīt kolekciju, kuras iedvesmas avots ir pagājušā gadsimta 50. gadi, laiks, kad sievietes nekautrējoties lepojās ar savu sievišķību, un modes ikonu stils bija tik grandiozs, ka tas tiek imitēts joprojām. Zīmols „Narciss" īsā laika posmā kļuva plaši pazīstams Rīgā, Maskavā un Londonā.
Iļja Buličevs („Ilya Bulichev Jeans"), kurš ir labi zināms Rīgas publikai ar savām džinsu kolekcijām un ekstravagantām ballītēm, šajā Rīgas modes nedēļā organizēs īpašu pasākumu džinsu apģērba mīļotājiem.
„TDaniell" ir jauns Latvijas zīmols, kurš piedāvā ekskluzīvos roku darinātos aksesuārus un adītos tērpus, šoruden debitēs Rīgas modes nedēļā. Kā saka paši autori, „TDaniell" ir dažādu stilu un laikmetu savienojums: itāļu gotika, viegls granžs un renesanses jutekliskums.
Katrs Latvijas zīmola „SockBox" zeķu pāris ir kā mākslas darbs, papildināts ar rokām darinātiem aksesuāriem. Rīgas modes nedēļā tiks prezentēta „SockBox" nākamā gada pavasara-vasaras zeķu kolekcija, kura tika radīta, iedvesmojoties no Holivudas zelta laikmeta gangsteru filmām, apvienojot Marlēnas Dītrihas seksualitāti ar Grētas Garbo juteklisko noslēpumainību, akcentējot par sevi pārliecinātas un stipras sievietes skaistumu.
„Liekas nu jau tik tālajā 2004. gadā, kad notika pati pirmā Rīgas modes nedēļa, gandrīz ikkatram nācās skaidrot un pārliecināt, ka Latvijā ir mode, ka mūsu dizaineriem ir potenciāls globālajā arēnā, kas ir Modes nedēļa, un kāpēc tā ir nepieciešama Rīgas pilsētai. Šodien mēs gribam pateikties Latvijas dizaineriem par to, ka toreiz viņi nenobijās iet uz priekšu un kopā ar mums čakli strādāja visus šos gadus. Šodien mēs redzam kopējā darba rezultātus un esam par to ļoti lepni. Septiņu gada laikā ir bijuši vairāki panākumi. Latvijā notiek pasaules līmeņa modes pasākums – Riga Fashion Week, kurš ir iekļauts starptautiskajā Modes nedēļu kalendārā. Latvijas dizaineriem ir rastas iespējas piedalīties citos starptautiskajos pasākumos, lai iepazīstinātu pasauli ar saviem dizaina darbiem un dibinātu vērtīgus kontaktus. Ir atklāti daudzi pašmāju dizaineru veikali Rīgā, divu Latvijas modes dizaineru veikali Londonā, vairāku Latvijas modes mākslinieku tērpi ir nopērkami Krievijā, Lielbritānijā un pat Japānā un tuvajos Austrumos. Beidzot var ar pārliecību teikt, ka valkāt Latvijas modes dizaineru un zīmolu apģērbus ir prestiži, tie ir modē. Rīga ir kļuvusi par ziemeļu Austrumeiropas modes centru, un Rīgas modes nedēļa par ievērojamāko modes pasākumu Baltijas reģionā. Informācija par Riga Fashion Week ir izskanējusi un pieejama ārpus mūsu valsts robežām, popularizējot Latviju un Rīgu kā modernās mākslas, kultūras, tradīciju un radošā potenciāla bagātu pilsētu, un vērtīgu tūrisma galamērķi, kā rezultātā ieguvēji ir Latvijas modes mākslinieki, modes cienītāji, modes industrijas uzņēmēji un rīdzinieki kopumā", - saka Rīgas modes nedēļās galvenā producente un Baltijas modes federācijas prezidente Jeļena Strahova.