Mode nereti runā par rītdienu - tā iet laikam pa priekšu un nosaka rītdienu. Taču – vai tā kaut ko stāsta arī par mūsu vakardienu un pagātni? Vai varam modē iekodēt savu identitāti? Ir skaidrs, ka esam tas, ko lietojam – caur patērniecību izpaužas mūsu piederība kādai grupai. Bet kas ir modes auditorija Latvijā un vai mūsu radītās lietas uzrunā cilvēkus citur? Vai tautiskie elementi piestāv tikai tautastērpam, vai tā ir iespēja caur modi un dizainu paust to, kas raksturīgs tikai mums? Kādus suvenīrus veidojam un ko tūristi cer ieraudzīt Rīgas veikalos, salonos un pie suvenīru tirgotājiem? Latviskās identitātes elementi modē un modes iespējas veidot Latvijas identitāti – vai un kā mēs to izmantojam? Uz šiem jautājumiem centīsies atbildēt diskusijas dalībnieki.
Diskusijas sākumā paredzēts īss ieskats LU SZF Komunikācijas studiju nodaļas pētījumā: „Suvenīri – Latvijas identitātes sastāvdaļa. Ko tie par mums vēsta?” (pētnieces Marita Zitmane, Lolita Stašāne).
Diskusijā piedalīsies:
- Santa B. Mihelsone, stiliste un „Kids Gazette” redaktore,
- Līva Jaunozola, „Christmas PopUp Store” radītāja,
- Madara Zvejniece, „Crative Latvia” radošā direktore un līdzīpašniece,
- Edīte Treija, modes māksliniece, stiliste.
Diskusiju kā klausītājs var apmeklēt jebkurš interesents, dalība tajā ir bez maksas. Visi aicināti iepriekš elektroniski iesūtīt savus interesējošos jautājumus uz e-pastu: dace.priedite@lu.lv līdz 8. aprīlim.
Diskusiju varēs vērot arī tiešraidē LU portālā www.lu.lv/tiesraide
Komunikācijas studiju nodaļas diskusiju cikla „Identitātes: zināmās un neapzinātās” ietvaros šogad paredzēta arī diskusijas „Eiro komunikācija un identitāte”. Līdz šim cikla ietvaros jau notikušas diskusijas par mobilitāti un identitāti, zinātni un identitāti, sabiedrību, ilgtspēju un identitāti, kā arī citām tēmām. To ierakstus var noskatīties LU video arhīvā.