Atgādinām, ka 2009. gadā no janvāra līdz pat martam Komūnas U35 ietvaros jaunie komponisti no Latvijas Mūzikas akadēmijas, Gēteborgas mūzikas un drāmas akadēmijas, Dānijas elektroniskās mūzikas institūta, Orhūsas mūzikas akadēmijas, Krakovas mūzikas akadēmijas u.c. īpaši šim pasākumam komponēja un ierakstīja 10 akadēmiskās un elektroniskās 3 – 5 min garus mūzikas darbus. No 12. – 15. martam jaunie režisori no Latvijas, Norvēģijas un Somijas šiem 10 mūzikas darbiem sadarbībā ar mūzikas komponistiem radīs mūzikas video.
Komūna sāksies 12. martā, filmu veidotājiem un mūziķiem satiekoties un simboliski atvadoties no Latvijas kultūras dzīves Pēdējās Komūnas dzīrēs. Jau 4.dienā pēc scenāriju izstrādes jaunos eksperimentālos mūzikas video būs iespējams redzēt 15. martā kinoteātrī K.Suns.
Komūnā savus darbus prezentēs un piedalīsies 10 komponisti:
Alise Timermane (Lv/Swe) ar skaņdarbu 2 fagotiem un kontrafagotam "Hemlig stod jag". Alise Timermane - dzimusi Latvijā, no 2003. gada dzīvo Zviedrijā. Beigusi Emīla Dārziņa mūzikas skolu, studē Gēteborgas mūzikas un drāmas akadēmijā (specialitāte fagots). Kopā ar tautas mūzikas ansambli “Lomelaj” Alise ir piedalījusies neskaitāmos tautas mūzikas festivālos un koncertos gan Zviedrijā, gan ārpus tās.
Andrejs Vasiljevs savā elektroniskajā kompozīcijā Andrejs apspelē divas tautas dziesmu melodijas: latviešu “Kupla Liepa” un zviedru “Herr Mannelig”. Pirmajā tiek stastīts par jaunu meiteni (liepa tiek salīdzināta ar jaunavu), otrajā – par trolleni, kura grib aprecēties ar vīrieti, lai varētu kļūt par cilvēku.
Andrejs Vasiljevs - dažādu mūzikas projektu dalībnieks, grupu "Tat Twam" un "Tribes of the City" ģitārists, veidojis muzikālos pavadījumus dizaineres Annas Led modes skatēm.
Austra Savicka savā kompozīcijā izmantos zviedru tautasdziesmu pārsvarā variējot ar tempu un melodijas zīmējumu. Klarnetei un basklarnetei skaņdarbā ir dziedājuma loma, savukārt nedaudzie elektronikas efekti rada tādu kā fona orķestri. Austra Savicka - mācījusies Emīla Dārziņa mūzikas vidusskolā, apguvusi kompozīciju pie Pētera Vaska un Maijas Einfeldes. Stundās ar Maiju Einfeldi lēnām izkristalizējies Austras mūzikas domāšanas stils – nebūt latviski pelēkai, bet gan atraktīvai un kontrastu pilnai. Tādi darbi rakstīti arī mūzikas akadēmijā, kura absolvēta komponista Jura Karlsona klasē. Par nozīmīgu savas dzīves posmu jaunā komponiste uzskata pusgadu ilgās mācības Roterdamas mūzikas akadēmijā.
Bjorn Jacobsen (Dk). “Ilgi klausoties dažādās latviešu tautasdziesmās, mani piesaistīja kora mūzikai līdzīgie dziedājumi, kas radīja manī domu izcelt tieši šo latviešu folkloras lauku. Esmu centies apvienot skaistos tautiskos dziedājumus ar haotiskām ritma grupām, fona trokšņiem un citiem elektroniskās mūzikas efektiem, radot pavisam jaunu pasauli, kur apvienojas senais ar mūsdienīgo kopīgā harmonijā.”
Bjorns Jakobsens - kā vienu no nozīmīgākajiem sasniegumiem jaunā mūziķa karjerā jāmin viņa 2000.gadā noslēgtais līgums ar vācu “transa” mūzikas ierakstu kompāniju (Leviathan records). Šīs sadarbības laikā, kur viņš kā DJ uzstājās ar skatuves vārdu "Cujorius One" tika izdoti 4 albūmi un 25 singli, kā arī sniegti neskaitāmi koncerti visā Eiropā.
Pašlaik Bjorns turpina savas studjas Dānijas Elektroniskās mūzikas institūtā un turpina nodarboties ar elektroniskās mūzikas producēšanu.
Frederik Hagstedt (Swe) komūnā piedalās ar kompozīciju "Winter Trio for violin, bassoon, and marimba". “Marimba, fagots un vijole, kas, manuprāt, kopā veido ļoti īpašu tembrālo skanējumu, kas veiksmīgi ataino garās un tumšās ziemas dienas. Abas skaņdarbā iekļautās tautasdziesmas ("Sarkandaiļa roze auga" un "Gammal polska från Orsa" ("Old reel from Orsa") izvēlējos to melodiskā skanējuma nevis teksta satura dēļ, tāpēc meklēt kādu dziļāku jēgu būtu neprātīgi un reizē ļoti interesanti!”
Frederiks Hagstedts - komponists, dzejnieks, diriģents un skolotājs. Studējis kompozīciju Gotlandē. 2003. gadā absolvē Gēteburgas mūzikas un drāmas akadēmiju.
Jonas R. Kirkegaard (Dk). Par savu skaņdarbu “A short, broken section in an old, metal fence”: “Šis ir ļoti statisks skaņdarbs, kura pamatā ir neregulārs pulss. Tautasdziesma ir tikai nedaudz jaušama... Šis vienkāršais pulss un melodijas druskas sevī ietver būtisku saistību, kas mums atgādina par to, kas bijis agrāk.”
Jonas R. Kirkegārds - studē Dānijas Elektroniskās mūzikas institūtā/Orhūsas mūzikas akadēmijā. Savā radošajā darbībā komponists mūzikas radīšanai pieiet ļoti daudzpusīgi un paralēli mūzikas producēšanai un koncertēšanai ar jau ierastu programmatūru un aparatūru, Jonass nebaidās izmēģināt dažādas jaunas tehnikas, vizualizācijas, akustisko instrumentu iesaistīšanu. Pats komponists tic, ka mūzika eksistē gan fizikālā, zinātniskā izpratnē, gan arī garīgā sfērā, taču to, kā vienā skaņdarbā sasniegt abas šīs pasaules viņš vēl neesot atklājis...
KODEK. Imants Deksis, zināms arī zem skatuves segvārda „Kodek", pārstāv visekstrēmāko un ekscentriskāko Latvijas deju mūzikas skatuvi.
Uzsākot muzikālos eksperimentus ap 2001. gadu un izmantojot zemas kvalitātes digitālos samplus, 2005. gadā Imants bija izveidojis savu īpašo skanējumu, ko var definēt kā ātru, brutālu, haotisku elektronisko mūziku. Imants Deksis ir ierakstu kompānijas "Dex and the City Records" dibinātājs, ap sevi tādējādi sapulcējot līdzīgi domājošus māksliniekus.
Linda Leimane komozīcija flautai, fagotam un marimbai "A game with the smiling Sun".
Skaņdarbā izmantotas divas rotaļu dziesmas – latviešu Spīguļo, Saulīt un somu Kullan ylistys. Viscauri tam skan tautasdziesmas Spīguļo, Saulīt motīvs. Tā ir lūgšana saulei vai visam, ko šā debess spīdekļa jēdzienā katrs saskata. Un šī lūgšana ir tik personīga kā saruna ar labāko draugu, ar rotaļu biedru. Mūzikā izmantotā valoda ir rotaļīgās sirds valoda, proti, tas, ko patiešām gribas izteikt.
Linda Leimane ir beigusi Dobeles mūzikas skolu un absolvējusi Jāzepa Mediņa mūzikas vidusskolu. Šobrīd Linda studē Latvijas Mūzikas akadēmijā (specialitāte kompozīcija).
Renātes Stivriņas skaņdarbs "Notvert mirkli" perkusijām un klarnetei vēsta par cilvēka izjūtām dienas laikā. Tur sastopamas visdažādākās emocijas: prieks, bailes, šaubas un steiga, skumjas, izbrīns un pārsteigums. Renāte Stivriņa – beigusi Daugavpils Mūzikas koledžu, kur apguvusi klavierspēli, ērģeļspēli un kordiriģēšanu. Pašlaik studē Latvijas Mūzikas akademijā kompozīciju un klavierspēli, kā arī paralēli papildina zināšanas Krakovas Mūzikas akadēmijā. Bijusi kora “Kamēr” dalībniece.
Toms Auniņš – mācījies Dobeles Mūzikas skolas klavieru un zēnu kora klasē. Pašlaik studē dramatiskā teātra režiju Latvijas Kultūras akadēmijā. Kopš 2002. gada dalība alternatīvās mūzikas grupās Haemorrhage, Sporc, ½ H ½W, u.c. – bungas, efekti, taustiņi, balss. Eksperimentālās mūzikas solo izpildītājs, divu viencēliena teātra izrāžu muzikālā noformējuma autors un izpildītājs. Spēlē bungas, klavieres, perkusijas, flautu, vargānu, ģitāru.
Vairāk par projektu un komūnas norisi: www.2annas.lv
Projekts tapis sadarbībā ar Starptautisko īsfilmu festivālu 2ANNAS, Ziemeļvalstu Kultūras fondu, Valsts Kultūrkapitāla fondu un viesnīcu “Baltvilla”.
Kultūra un māksla » Dažādi
Komūna U35 tuvojas noslēgumam
Mārīte Lempa, 10.03.2009. 09:44
Ir zināmi visi komūnas dalībnieki, kuri 12. martā viesnīcā “Baltvilla” eksperimentālos komūnas apstākļos veidos 10 akadēmiskās un elektroniskās mūzikas video.
Lasi vēl...