Ieejot mākslas galerijas telpās, uzreiz pamanāmas melnbaltas fotogrāfijas, kas kontrastē ar galerijas baltajām sienām. Apskatāmo fotogrāfiju nav daudz. Kā saka mākslas galerijas „Birkenfelds” pārstāvis Toms Zvirbulis, galerijas iespējas izstādīt darbus ir ierobežotas. Savukārt Ulvis Alberts norāda uz to, ka viņš nav fotogrāfs, kuram ir daudz fotogrāfiju. „Man no katras foto sesijas ir apmēram kādi desmit paši labākie negatīvi,” paskaidro U. Alberts.
Izstāde ir veidota izmantojot mūzikas leģendu, Holivudas kinozvaigžņu, pokera spēlmaņu, Latvijas un Amerikas iedzīvotāju fotoattēlus, kurus autors apkopojis savā fotoalbumā "Camera as passport". Starp tiem ir gan Čaka Norisa un Barbaras Streizandes, gan Alisa Kūpera, gan Kristofera Rīva, Eltona Džona, Džona Kenedija, Šēras un daudzu citu personību fotogrāfijas.
Savu pirmo fotogrāfiju Ulvis Alberts pārdeva žurnālam „Playboy”. Tā bija ASV prezidenta Džona Kenedija fotogrāfija, kurā viņš vēlētāju priekšā parāda „victory” žestu. U. Alberts izlēma nosūtīt fotogrāfiju „Playboy”, jo tajā fiksētajā mirklī žests atgādināja „Playboy” logotipu – zaķīti. „Pēc desmit vai piecpadsmit gadiem šī fotogrāfija kaut kā tika ārā no „Playboy” arhīva, un to sāka tirgot „i-buy” par 600 dolāriem, un es domāju – kā tā var, tā taču ir mana fotogrāfija,” stāsta U. Alberts. Fotogrāfa īpašumā ir arī Eltona Džona fotogrāfija ar autogrāfu. „Kad viņš vēl nebija slavens, tad viņš man to parakstīja, tad jau nezināja, ka tai vēlāk būs liela vērtība,” smejoties sacīja U. Alberts.
Kā sacīja fotogrāfs, tad katrai fotogrāfijai ir savs stāsts. „Es cenšos fotografēt cilvēku viņu vidē, mājās,” skaidro U. Alberts. „Es ieeju mājās, apskatu visas istabas un pamanu tās vietas, kas ir interesantas.” Tā arī tapa Alisa Kūpera bilde pie atvērta ledusskapja un Kristofera Rīva bildes pie baseina.
Tikpat ļoti, cik Ulvis Alberts pieturas pie melnbalto fotogrāfiju uzņemšanas, tikpat ļoti viņš cenšas izmantot fotografēšanu ar filmiņu, nevis digitālajiem fotoaparātiem. „Man patīk, ka es varu paņemt negatīvus un attīstīt fotogrāfijas, nevis fotografēt un tad ik pēc divām fotogrāfijām rādīt cilvēkiem, kādas tās ir sanākušas”. Tomēr, kad U. Albertam jautā, cik liels ir fotogrāfa ekipējums, viņš to nodemonstrē, no plecu somas izņemot ārā mazu, melnu digitālo fotoaparātu. Toms Zvirbulis un Ulvis Alberts ir vienisprātis – fotogrāfam nav jābūt daudz aprīkojumam, lai radītu labas bildes. „Kad ir kāds pasākums, fotogrāfi nāk apkrāvušies ar dažādām kastēm, mugursomām, bet gleznotājs taču nenāk uz savas izstādes atklāšanu, apkrāvies ar otām, krāsām,” joko T. Zvirbulis.
Fotoizstādes mērķauditorija ir visi interesenti, sākot no maziem bērniem, līdz pieaugušajiem. „Pirmkārt, tas ir unikāls mākslas darbs, otrkārt, ir iespēja atklāt sev jaunu pasauli, treškārt, iespēja iegūt informāciju, jo šodien zināt, valdīt par materiālu ir pats svarīgākais,” izstādes apmeklētāju ieguvumus uzskaita Toms Zvirbulis.
Izstāde galerijā "Birkenfelds" būs aplūkojama līdz 6.maijam. Ieeja bez maksas.
Kultūra un māksla » Izstādes
Fotogrāfa Ulvja Alberta pirmais honorārs no „Playboy”
Ilze Malaševska, 12.04.2009. 05:19
Mākslas galerijā „Birkenfelds” 8. aprīlī tika atklāta Amerikas latvieša Uvja Alberta fotogrāfiju izstāde "Camera as passport", kurā aplūkojamas daudzu slavenu kino un mūzikas personību fotoattēli. Savukārt 11. aprīlī ikviens interesents tika aicināts uz tikšanos ar pašu mākslinieku.