Lektore - kinokritiķe, teorētiķe Dita Rietuma.
Film noir („melnā filma”- franču. val.) ir viena no „visnenotveramākajām” parādībām un tajā pat laikā populārākajām parādībām pasaules kino – gan tā vēsturē, gan mūsdienu ārzemju kino procesā.
Pētnieki kopš film noir identifikācijas 20.gs. 40.gadu vidū ir diskutējuši gan par to, vai film noir būtu uzskatāms par atsevišķi žanru, vai tikai noteiktu estētiku paņēmienu kopumu, kas reflektē konkrētā laikmeta sociālpolitisko situāciju, radoši adaptējot vācu ekspresionisma vizuālo stilistiku un amerikāņu kultūras parādības – gangsterfilmu popularitāti un kriminālromāna tradīcijas?
Kālab film noir stilistisko paleti izmanto gan mūsdienu kinofilmās – stilizācijās, kuru darbība norisinās laikmetā, kad film noir bija stila novitāte un jaunatklāsme – t.i. 40.-50. gados (kā filmās L.A. CONFIDENTIAL / LOSANDŽELOSA. KONFIDENCIĀLI (1997) un THE BLACK DAHLIA / MELNĀ DĀLIJA (2006) – abu pamatā Džeimsa Elroja romāni), gan filmās, kuru darbības laiks nosacīti ir mūsdienas (piemēram, amerikāņu režisora Deivida Linča darbos MULHOLLAND DRIVE / MALHOLLANDA CEĻŠ)?
Biļetes cena 2.60 Ls, internetā - www.bezrindas.lv un www.bilesuserviss.lv. Biļetes studentiem, skolniekiem un pensionāriem 2.10 Ls.
Ziņa publicēta sadarbībā ar kinokino.lv