Pirms filmas Kinorežisora un teorētiķa Jāņa Putniņa ievadlekcija.
Turpinot lekciju ciklu “Dekāde”, kino klubā “Horizonts” tiks apskatītas tādas tēmas kā “Jaunā viļņa” ietekmes mūsdienās, “svešā” imigrantu stilistika, sievietes – režisores tēls Francijā u.c. Tiks izrādītas režisoru – Kristofa Onorē, Arno Deplešēna, Abdela Kešiša, Katrīnas Breijā, Žaka Odijāra, Fabrisa Djuvelza – filmas.
PARĪZĒ
Dans Paris
2006.g., 92 min., rež. Kristofs Onorē
Režisors Kristofs Onorē simboliski atbilst franču “autora teorijas” tēlam, jo tāpat kā “Jaunā viļņa” režisori, pievērsās kino, sākot rakstīt žurnālam Les Cahiers du Cinéma. Paralēli nodarbojoties ar rakstniecību, dramaturģiju un pasniedzot augstskolā, režisors ir pārņēmis dažādu stilistiku paņēmienus. Filma “Parīzē” ir uzskatām nodeva 60to gadu beigu franču kinematogrāfam, ar tam raksturīgo psiholoģisko “viļņošanos”, iekšēju nežēlību un pakāpenisku pārtapšanu sirreālismā. Vīrieša-sievietes attiecības filmā viegli pārplūst vecāku-bērnu attiecībās, lai pēc mirkļa jau attīstītos atkal tālāk, skatītājam ļaujot notvert tikai kopējo mūsdienu metropoļu bezpersoniskuma tonalitāti.
Ziņa publicēta sadarbībā ar kinokino.lv