„Oskarotais režisors Angs Lī, būdams etniskais ķīnietis, sen izpelnījies universālā režijas kultūrhameleona zīmolu. Tas kā spilgta uzlīme viņu pavada jau kopš pasenās filmas „Prāts un jūtīgums” (1995) — tik britiskā Džeinas Ostinas klasiskā «dāmu romāna» ekranizējuma, kas tapa Lielbritānijā.
Lī ir no Ķīnas komunistiskā režīma aizbēgušu vecāku bērns, audzis Taivānā, studējis Ņujorkā, savu karjeru veidojis ar planetāru mērogu, kur loģiski iederas arī pasaules kino vērtīgākās trofejas — Oskars par „Kuprainā kalna” režiju 2006.gadā un daudzas citas. Angu Lī ar balvām ir brangi lutinājis — arī Venēcijas kinofestivāls - viņš vinnējis spārnoto Zelta lauvu ar filmām „Kuprainais kalns” 2005.gadā un „Iekāre. Piesardzība” 2007.gadā, triumfējot ar pāris gadu distanci, — šis fakts ir pelnījis būt ierakstāms Venēcijas festivāla «rekordu grāmatā». Savukārt „Ieņemot Vudstoku” bija tā filma, ar kuru Angs Lī 2009.gadā piedalījās Kannu kinofestivāla konkursa programmā — nekādu uzvaras lauru un suvenīru gan nesekoja, bet ne par suvenīriem šis stāsts. Drīzāk par vērienīgu personību, šarmantu cilvēku ar mūžīgi noslēpumaino Češīras kaķa smaidu, unikālu parādību globalizētajā un nacionālās robežas ignorējošajā kino industrijā.”
/Dita Rietuma/
Jaunais lektorija cikls veltīts autorības fenomenam un tiem pasaules kino režisoriem, ap kuriem rotē visi nozīmīgākie pasaules kinofestivāli - tiem, kurus prese pielūdz un dievina ne mazāk kā „kinozvaigznes”. Runāsim par režisoriem, kuru talants un individualitāte nepakļaujas komerckino konveijeram, kuru filmas ir notikumi – kritiķu rūpīgi uzraudzīti un analizēti.
Vai autorkino jēdziens pastāvēs arī XXI gs? Kas ir tie vārdi, kas slēpjas zem autorkino zīmola šā gadsimta pēdējā dekādē? Ar ko mums būtisks ir izaicinošais dānis Larss fon Trīrs, rafinētie un melno humoru mīlošie brāļi Koeni? Kāpēc brits Maiks Lī ir lielo kinofestivālu – Kannu, Venēcijas, Berlīnes – mūžīgā sensācija, tāpat kā viņa „uzvārda brālis”, ķīnietis Angs Lī? Kāpēc tik tracinoši un fascinējoši ir amerikāņu autori Terijs Giljams un Darens Aranofskis?
7. aprīlis plkst 19:00
IEŅEMOT VUDSTOKU/ TAKING WOODSTOCK
rež. Angs Lī/ Ang Lee
Lomās: Dēmetri Mārtins, Eižens Levijs, Emīls Hiršs, Henrijs Gudmens, Imelda Stontone
ASV, 2009, 110 min
Lektors: Dita Rietuma
Angs Lī ir globalizācijas koncepcijas iemiesotājs kino. Taivānas izcelsmes režisors mīt Amerikā, vienlīdz ērti jūtas literāru darbu („Prāts un jūtīgums”, „Kuprainais kalns”), komiksu („Halks”), austrumu cīņas mākslas („Tīģeris un drakons”) un virkni citu avotu tulkošanā ekrāna valodā. Viņa daiļradi vieno tēmas izpēte – indivīds sabiedrībā.
Komēdijas „Ieņemot Vudstoku” galvenais varonis Eliots palīdz saviem vecākiem saimniekot motelī netālu no vietas, kur norit leģendārais festivāls - puķu bērnu bohēmas simbols.
Nākamā lekcija:
28.aprīlis plkst 19:00
CĪKSTONIS / THE WRESTLER
rež. Darens Aranofskis / Darren Aronofsky
ASV, 2008, 109 min
Lektors: Normunds Naumanis
Darens Aranofskis pagaidām uzņēmis tikai četras pilnmetrāžas filmas, bet jau ierindojas starp pamanāmākajiem autoriem. Inteliģentais Hārvardas universitātes absolvents plašas uzmanības centrā nonāca ar filmu par narkotiku atkarības radītajām problēmām „Rekviēms sapnim” (2000).
Ar Rendija lomu „Cīkstonī” Mikijs Rurks spoži atgriezās kinomākslā, atainojot novecojošu, vientuļu bijušo reslinga zvaigzni, kurš meklē samierinājumu ar savu ģimeni un censoņa raksturu. Aktieri un filmu lutināja filmu kritiķi un festivāli, starp apbalvojumiem ir arī Venēcijas festivāla galvenā balva Zelta Lauva.
Biļetes cena: Ls 2.50, studentiem ar ISIC karti Ls 2
Informācijai: www.kinokino.lv, www.filmas.lv, www.kino.riga.lv
Rīgas Kino muzejs: 67358873
Projektu veido biedrība Ekrāns, Rīgas Kino muzejs sadarbībā ar kinoteātri Rīga, Acmefilm, AcmefilmSmart.
Projektu atbalsta Valsts Kultūrkapitāla fonds.
Informatīvais atbalsts: Kinokino.lv, Studija
Kultūra un māksla » Kino
Turpinās kinolektorijs „Tas, ko Tu nedrīksti nezināt IV. Ar autora provi”
Agnese Zeltiņa, 29.03.2010. 12:05
Trešdien, 7. aprīlī, plkst. 19:00 kinoteātrī Rīga kinolektorijs „Tas, ko Tu nedrīksti nezināt IV. Ar autora provi” kinokritiķes Ditas Rietumas stāstījumā aicina iepazīties ar „vērienīgu personību, šarmantu cilvēku ar mūžīgi noslēpumaino Češīras kaķa smaidu, unikālu parādību globalizētajā un nacionālās robežas ignorējošajā kino industrijā”- Angu Lī (Ang Lee). Pēc lekcijas – filma „Ieņemot Vudstoku” (2009).