8., 9. aprīlis Ventspils digitālais centrs
14., 15. aprīlis Aizpute(IDEA HOUSE)
16., 17. aprīlis Valmiera,kinoteātris ,,Gaisma’’
21., 22. aprīlis Dobele.kinoteātris ,,Daile’’
23., 24. aprīlis Kuldigas kultūras centrs
30. aprīlis, 1. maijs Rēzekne,kinoteātris,,Ziemeļblāzma’’
7., 8. maijs Lubānas kultūras nams
14., 15. maijs Cēsis kinoteātris,,Vidzemnieks’’
21., 22. maijs Talsi kinoteātris ,,Auseklis’’
Divos vakaros tiks rādītas desmit Akadēmiju tikko absolvējušo jauno kinorežisoru un operatoru darbus – desmit neparastus ikdienas vērojumus, desmit komiskus, traģiskus un traģikomiskus likteņus, desmit dzīves, kas ieraudzītas no desmit dažādiem skatu punktiem.
Skatē iekļauta Oskara Rupenheita īsfilma „Lamberts” – Lielā Kristapa laureāte nominācijā Labākā studentu filma. Renāra Vimbas „Mols” ir vienīgā no jauno kino veidotāju filmām, kas tapusi uz 16mm kinolentes, ne digitālā informācijas nesēja. Profesionālas mūsdienu dejas horeogrāfes un nu arī kinorežisores Annas Dubrovskas darbs „Iesākumā bija vista” aizsāk neredzētu – dejas filmu – žanru latviešu kino. Kinooperatores Lauras Rožkalnes „Play Now Lay” ir vienīgā skatē iekļautā dokumentālā īsmetrāžas filma – savdabīgs ieskats režisora Dž. Dž. Džilindžera izrāžu tapšanas aizkulisēs. Jaunais režisors Oskars Morozs nav baidījies savu debijas filmu „Daudz laimes, Sofka!” veidot slavenā Kventina Tarantino cienīgā rokrakstā. Bet Agneses Surkovas darbs „Māsa un Māsa” liek aizdomāties par režisora Ingmara Bergmana daiļradi. Katrīna Krīgere filmā „Lampa” stāstu par alkoholiķi un viņa noslēpumaino, neredzamo draugu palīdz stāstīt gan spilgti aktierdarbi, gan arī īpašs vizuālais paņēmiens. Bet Jāņa Pētersona „Apsargs”, Ances Krieviņas „Pirms lietošanas izlasīt pamācību” un Lindas Ģībietes „Kontrolieris” ir trīs jaunu, bet ļoti atšķirīgu cilvēku ceļojumi pa maršrutu, ko sauc „viņu dzīve”, turklāt – dzīve, kas rit šeit un tagad!
Pasākumu atbalsta:
Swedbank jauniešu karte,tipogrāfija Olderi,inbox.lv, 1188. Latviešu radio,Kurzemes radio,un reklāmas aģentūra ,,Moor’’
1. PROGRAMMA.
LAMBERTS
Režija – OSKARS RUPENHEITS, scenārijs – OSKARS RUPENHEITS, OSKARS MOROZS, kamera – ASTRĪDA KONSTANTE, JURIS PĪLĒNS. 20`
Viņu sauc Janeks Lamberts. Viņš zina, ka kaut ko zaudēt nozīmē kaut ko iegūt. Bet viņš nezina, ko tieši iegūst un vai tas ir tas, ko viņš vēlas.
LAMPA
Režija – KATRĪNA KRĪGERE, scenārijs – KATRĪNA KRĪGERE, JURIS ROZENBERGS, kamera – INESE APSE. 28`
Filma ir komisks stāsts par Alekseju – alkoholiķi pusmūžā, kuru sieva izdzen no mājām. Aleksejs dodas uz savas mātes dzīvokli, kur vada savas dienas vienatnē pie kontrabandas šņabja pudelēm, bet viņa redzeslokā arvien biežāk parādās dīvaina paskata vīrelis Čmoks.
PIRMS LIETOŠANAS IZLASĪT PAMĀCĪBU
Režija – ANCE KRIEVIŅA, scenārijs – ANCE KRIEVIŅA, LAURA LAPIŅA, kamera – ANDREJS SKANGALS. 18`
Kad viņš sien kaklasaiti, viņš izlasa tās siešanas pamācību. Kad viņš nokļūst sievietes pasaulē ar sadistisku kārtību un aizraujošiem vilinājumiem, lietošanas pamācība neeksistē. Viņš seko viņas dzīves instrukcijai, līdz tajā atklājas izdevība, kas viņam kļūst liktenīga.
PLAY NOW LAY
Režija – LAURA ROŽKALNE, scenārijs – LIENE BORHERTE, LAURA ROŽKALNE, kamera – LAURA ROŽKALNE. 21`
Filma par režisora Dž. Dž. Džilindžera emocijām, šaubām, prieku, sajūsmu teātrī, radot kaut ko jaunu vai izspēlējot jau visiem sen zināmas, taču neapspriestas tēmas.
DAUDZ LAIMES, SOFKA!
Režija un scenārijs – OSKARS MOROZS, kamera – ASTRĪDA KONSTANTE. 16`
Sofkai ir dzimšanas diena un lampa, kas ir viņas sapņa sākums. Lampu Sofkai nozog. Cenšoties atgūt lampu, Sofka nokļūst bīstamā situācijā.
2. PROGRAMMA.
MĀSA UN MĀSA
Režija un scenārijs – AGNESE SURKOVA, kamera – JURIS PĪLĒNS. 21`
Klusums ir neizturams. Klusums kaitina. Ko darīt, ja tuvākais cilvēks nerunā? Klusumā var paslēpties. Bet cik ilgi?
KONTROLIERIS
Režija un scenārijs – LINDA ĢĪBIETE, kamera – EGILS KURPNIEKS. 24`
"Es vienkārši gribēju zināt, ka es esmu spējīgs just." (Fjodors Dostojevskis)
Labdien! Biļešu kontrole. Sagatavojiet, lūdzu, braukšanas biļetes! Šī nav pieturvieta!
APSARGS
Režija un scenārijs – JĀNIS PĒTERSONS, kamera – ALEKSANDRS GREBŅEVS. 16`
Vilis ir jauns pašapkalpošanās veikala apsargs. Ikdienas rutīnu pārtrauc sieviete, kura Viļa acu priekšā nozog pavisam nevērtīgas lietas. Mēģinot izprast Ritas rīcības motīvus, Vilis tiek iesaistīts traģikomiskos notikumos.
MOLS
Režija un scenārijs – RENĀRS VIMBA, INGA TROPA, kamera – RENĀRS VIMBA. 16`
Vasaras dienas mazā Mika pavada uz mola, sapņojot par modeles karjeru. Kādu rītu Mika satiek savu elku Viku, modeli no populāra TV šova.
IESĀKUMĀ BIJA VISTA
Režija, scenārijs un horeogrāfija – ANNA DUBROVSKA, kamera – ALEKSANDRS GREBŅEVS. 38`
Krievu meitene Katja ceļo no Krievijas uz Rīgu, uz mīļotā dejotāja koncertu. Rīga sagaida viņu ar nepatīkamu notikumu virkni... un Katja paliek svešā valstī bez dokumentiem, naudas un pavisam viena. Bet viņai palīdz kāds latviešu puisis un pašas Katjas fantāzija, kas viņai ļauj dzīvi redzēt caur deju.