Visi, kuri mīl teātri un nebaidās no asām izjūtām, nebūs vīlušies, un arī jau spēj nojaust, ko var sagaidīt no šī izcilā Bomaršē dramaturģijas izaicinošā, apdullinošā un sprādziennedrošā sajaukuma, kulta režisora Kirila Serebreņņikova neparastuma un izaicinājuma, no lielisko aktieru Jevgēnija Mironova, Lijas Ahedžakovas, Avangarda Ļeontjeva izcilās spēles, no pārsteidzošām, kaut arī nedaudz smagnējām dekorācijām un no visa pārējā, kas piesātina šo izrādi, rada neparastu nerealitātes, svētku sajūtu, un galu galā "atvērsim šampanieša pudeli un pārlasīsim "Figaro kāzas"!
Stāstīt par režisora inscenētāja ieceri – tas ir nepateicīgs darbs. No Serebreņņikova, kuram ir režisora eksperimentatora reputācija, ik reiz gaida kaut ko neparastu, netradicionālu. Katra viņa izrāde – tas ir grandiozs notikums teātra pasaulē, viņam ir savs skatījums uz teātri, tradīcijām un klasiku.
Izrāde, kā arī visa Bomaršē luga, tā ir viena diena, kad viss šausmīgi sajauksies, samilzīs, un tad ar burvīgu eleganci tiks atšķetināts. Viss ir izdomas bagāts un ļoti smieklīgs: aplausi un smieklu šaltis pavada izcilus dialogus un turpinās līdz pat izrādes beigām.
Ir grūti pārmest autoriem fantāzijas trūkumu. No formas skatpunkta, izrāde drīzāk ir jāsauc par rafinētu, nekā garlaicīgu. Katra galvenā varoņa vizīte pārvēršas par jautru atrakciju, kur vienas brīnumainas pārvērtības vietā nāk jauna. Aizejot no klišejām un štampiem, režisors lauž ierastos stereotipus: izrādē nav akadēmiskā nologojuma, smagu monologu, pārlieku pamācošā toņa. Tā vietā – svaigs skatījums, vieglums, pat improvizācijas rotaļīgums, ģeniāla aktieru spēle. Politika, māksla un sekss veido sižeta aso un pikanto smaržu.
Tas ir ārprātīgs kaisles, intelektuālas apmainīšanās ar dzēlīgām piezīmēm, izsmalcinātas ironijas, nopietnu pārdomu par ļaužu likteņu metamorfozēm kokteilis, kuru sakuļ lieliski aktieri.