Mārtiņam Vilkārsim sadarbība ar horeogrāfu Borisu Eifmanu aizsākās 2007. gadā, kad viņš radīja scenogrāfiju baletam „Anna Kareņina" Latvijas Nacionālajā operā. Savukārt šī gada martā Tokijas Jaunajā Nacionālajā teātrī notika baleta „Anna Kareņina" izrādes, kurās tika izmantotas Rīgas iestudējuma dekorācijas, kas kopā ar kostīmiem tika izīrētas izrādes iestudējumam Japānā, jo horeogrāfs Boriss Eifmans Rīgas operas skatuvisko ietērpu atzina par vislabāko.
Mārtiņš Vilkārsis atzīst: „Jutos ļoti pagodināts, kad Boriss Eifmans mani atkārtoti uzrunāja sadarbībai, bet tas ir arī liels pārbaudījums visās jomās, jo Eifmans ir liela mēroga mākslinieks, maksimāli prasīgs pret sevi un apkārtējiem. Darbs pie izrādes bija ļoti grūts un sarežģīts – pirmkārt, bija jāizprot un jāiemācās pielāgoties turienes cilvēku mentalitātei, jo Kazahstānā dominē pavisam cita kultūra un atšķirīga skaistuma izpratne. Grūtības radīja arī tas, ka šajā teātrī netiek izmantotas tādas mūsdienu tehnoloģijas, ar kādām šeit jau sen esam pieraduši strādāt. Tomēr ticu, ka rezultāts būs lielisks un gandarīs gan skatītājus, gan horeogrāfu."
Uz Almati veidot jauniestudējuma gaismu partitūru devies arī Latvijas teātra publikai labi pazīstamais gaismu mākslinieks no Igaunijas Igors Kapustins.
Plašāka informācija par izrādi „Sarkanā Žizele" atrodama Kazahstānas Valsts Akadēmiskā operas un baleta teātra mājaslapā www.gatob.kz