Kino piedāvā dažādas realitātes atspoguļojuma, sistematizācijas un interpretācijas formas un gradācijas pakāpes: sākot no fotogrāfiskas līdzības, iluzori gandrīz dokumentāli precīzas laikmeta fiksācijas, līdz pat galējai atkāpei no sadzīviskās un sociālās vides, konstruējot savu pasauli, kas pielīdzināma alegorijai vai metaforai tās plašākajā izpratnē. Tādā gadījumā filma veido tēlus, kuru nolūks ir atainot netaustāmo, bezķermenisko: personāžu subjektīvās uztveres laikmeta atmosfēras izjūtu. Lekciju ciklam izvēlēto piecu autoru daiļrade ilustrē to paņēmienu daudzveidību, atšķirīgos kino valodas un stila principus, kas ļauj filmas tēlu fotogrāfiskumam jeb ikoniskumam atkāpties no tā kino principa, ko pieņemts dēvēt par reālisma tradīciju kino.
Kristofers Nolans. „Memento" ir viena no jaunāko laiku kino intriģējošākajām mīklām, kurā laika segmentācija, stāstot filmā ietvertos notikumus „atpakaļgaitā", piespiež skatītājius identificēties ar galveno filmas varoni, kam ir īstermiņa atmiņa, un koncentrēties pašiem uz savu atmiņu un tās saikni ar identitāti. Reālais un iztēlotais mijas un saplūst Nolana filmās, ļaujot režisoram filozofēt par realitātes iluzoro raksturu. Piemēri no filmām „Bezmiegs", „Ilūzija" un citām.
Biļetes cena 3.00 Ls, studentiem 2.10 Ls