Abonentu iespējams iegādāties, pērkot visu lekciju kursu. Tā cena: 25 LVL. (Skolēniem, studentiem un pensionāriem: 20 LVL). Cenā iekļauta tēja, kafija vai vīna glāze, kā arī spēcinoša uzkoda Satori grāmatnīcas kafejnīcā. Uz lekciju kursu pieejamas 40 vietas.
Lekciju apmeklētājiem piedāvāsim izdales materiālus, atsevišķu lekcijās apspriesto tekstu fragmentus.
Savu dalību lūdzam pieteikt pa e-pastu: satori@satori.lv vai pa telefonu: 67287741. Saņemot pieteikumu, nosūtīsim Jums pretī informāciju par to, kā veikt norēķinus.
Sevis pilnveidošana, garīgā izaugsme, sevis transformācija ir jēdzieni, kas Eiropas intelektuālo tradīciju ietekmē skolotiem prātiem raisa neuzticību. Daļēji tas skaidrojams ar modernajā laikmetā dominējošām akadēmiskām filozofijas definīcijām un tās funkcijas profesionalizāciju, kā arī ar paša izglītības procesa formālo raksturu. Eiropas filozofijas kontekstā Mišels Fuko ir viens no retajiem, kas pievēršas sevis kultivēšanas problemātikai, apskatot to no Antīkās filozofijas perspektīvas, no jauna ieviešot jēdzienus rūpes par sevi un dzīves māksla filozofiskajās diskusijās. Tātad filozofiju var uzlūkot arī kā sevis pilnīgošanas tehniku. Paškultivācija pārtop par vispārinošu jēdzienu, kura klātbūtni varam rast arī citās intelektuālajās tradīcijās. Ja vien mūsu vēsturiski nosacītajai eiropeiskajai domāšana nebūtu raksturīga noslēgtība, nāktos atzīt, ka gan Ķīnas, gan Indijas filozofiskajām tradīcijām, paškultivācijas problemātika ir primāra. Ķīnas filozofijas tradīcijas gadījumā – paškultivācija ir iespēja filozofēt.
Ievads. Piektdien, 28. janvārī.
Paškultivācija, tehnika un Ķīnas filozofija – jēdzienu apraksts.
Filozofiskā antropoloģija – cilvēka iedabas diagnostika, bet paškultivācija kā terapija.
Ķīnas filozofijas specifika – "morālā spēka iegūšanas mācība" un "dao tehnika."
Ķīnas filozofija kā iespēja palūkoties uz sevi caur citādo. Prāta un ķermeņa sasaiste: sirds-prāts un Eiropas filozofiskās tradīcijas nošķīrumu (gars-miesa) trūkums Ķīna.
Konfūcisms. Morālās patības realizācija. Trešdien, 2011. gada 2. februārī
"Sevis pārvarēšana un atgriešanās pie rituāla." Tikumiskā ētika.
Daoisms. Piektdien, 4. februārī
Paš-tādība, ne-rīkošanās, sevis aizmiršana, dzīves barošana. Psihotehnika un paškultivācija Laodzi un Džuandzi filozofijā.
Ķīniešu budisms. Otrdien, 8. februārī
Ķīniešu budisms kā salīdzinošās filozofijas pirmais gadījums – Indijas un Ķīnas pasaules skatījuma amalgama.
Paškultivācijas tehnikas salīdzinošās filozofijas gaismā. Ceturtdien, 10. februārī
Kā ķīniešu filozofijas atsevišķi aspekti ļauj mums savādāk paraudzīties uz mūsu pašu ierastajiem domāšanas veidiem?
Kaspars Eihmanis bakalaura grādu sinoloģijā un maģistra grādu orientālistikā ieguvis Latvijas Universitātē, patlaban turpina doktora studijas Helsinku Universitātē. Strādājis par pētnieku Ķīnas Literatūras un filozofijas institūtā Taipejā, Taivānā un Pekinas Pedagoģiskajā Universitātē Ķīnā. Bijis vieslektors universitātēs Venēcijā un Minhenē. Šobrīd strādā par lektoru LU Humanitāro zinātņu fakultātē, Āzijas studiju nodaļā.
Pētniecības interešu lokā ietilpst Ķīnas filozofijas vēsture, daoisma filozofija – Laodzi un Džuandzi, ķīniešu budisma filozofija, mūsdienu konfūcisms, salīdzinošā filozofija.
Pa laikam raksta žurnālam „Rīgas Laiks".
Patlaban piedāvājam pieteikties arī ekonomista Jāņa Ošleja lekciju kursam par Latvijas ekonomisko attīstību. Roberta Ķīļa un Klāva Sedlenieka lekciju kuros visas vietas ir rezervētas.