Izstādes poētiskais nosaukums portugāļu, latviešu un angļu valodā atspoguļo Miro Soares darbu koncepciju vairākos līmeņos: daudz ceļojot un fotografējot vai filmējot jūru, viņš fiksē savu atrašanos vietā, kas ir „tālu aiz jūras" no kādas citas vietas, bet vienlaikus jūra ir kā saikne starp vietām. Kopš Lielo atklājumu laikmeta 15. gadsimtā jūra ir tradicionāls dzejas tēls – dvēseles metafora, par ko atgādina Miro Soares „jūras portreti", tā sasaucoties ar portugāļu dzeju no renesanses (Luiss Vass di Kamojss) līdz visu laiku pazīstamākajam portugāļu dzejniekam Fernando Pessoa 20. gadsimta sākumā.
Miro Soares rada savus darbus ar mūsdienīgu digitālo kameru objektīviem, bez iepriekš veidota scenārija. Vienlaikus viņš komponē attēlu līdzīgi kā tradicionālā ainavu glezniecībā. Baroks, romantisms, sirreālisms un citas atsauces uz mākslas vēsturi darbojas Miro Soares darbos kā glezniecisks nomināls. Līdzīgs vēsturisks nomināls ir izstādes nosaukuma arhaiskajā poētikā.
Izstādes producenti: Rīgas Nami, Noass, Rīgas mākslas telpa, Sanpaulu biennāles mākslas balva "Mostras de Artistas no Exterior" un Brazīlijas Kultūras ministrija.
Izstādes kuratore – Inga Šteimane.
Izstāde „Além-Mar. Aizjūras. Overseas" apskatāma līdz 27. februārim.
Par mākslinieku:
Miro Soares dzimis 1981. gadā Mantena-MG Brazīlijā, uzaudzis Brazīlijā. Tagad dzīvo un strādā Parīzē, kā arī citur. Ir Mākslas un digitālo mēdiju maģistrs Parīzes Universitātē (Paris 1 Panthéon-Sorbonne), kur patlaban strādā pie doktora darba tēmas: audiovizuālie darbi mobilitātes kontekstā. Mākslinieks piedalās Parīzes Dekarta Universitātes Starpdisciplināro pētījumu centra darbā pie jaunu iekārtu radīšanas audiovizuālo darbu veidošanai un izstādīšanai.
Savā mākslā, filmās un ceļojumos Miro Soares pēta kontekstuālas mākslas ideju. Daudzos viņa darbos svarīgs ir ceļš, ceļojums un pārvietošanās kā tāda. Viņa darbos bieži saplūst divi konceptuāli uzstādījumi: procesuālais (tehniskais) princips un pārvietošanās kā ideja.
Miro Soares piedalījies izstādēs un filmu festivālos Pompidū centrā, Forum des Images Francijā, Espírito Santo mākslas muzejā Brazīlijā, Fundament Foundation Holandē un Art Tech Media Spānijā. Apmeklējis rezidences Lietuvā, Slovēnijā, Norvēģijā, Vācijā, Somijā un Holandē.