Elizabetes Melbārzdes gleznas visbiežāk skatītājam asociējas ar balerīnām. Māksliniece šo tēlu ir izvēlējusies kā bezgalības variāciju zīmi kompozīcijām, kas pieļauj sievietes ķermeņa stilizāciju/ deformāciju uz plaknes, bieži vien pagarinot tās ekstremitātes, tādā veidā piepildot telpu ar sievietes ķermeni. Bet tik pat labi balerīna var būt neliela attiecībā pret pārējo gleznas plakni un tehniski izstrādāta ar lupas palīdzību, iemiesojot sievišķīgu trauslumu.
Māksliniece visas savas domas, sajūtas, sapņus, skumjas, prieku, mīlestību transformē balerīnu tēlos. Viņai balerīnas ir kā eņģeļi, spārnus aizvietojot ar tutu. Viņas arīdzan simbolizē sievietes dvēseles trauslumu un graciozitāti. Elizabete Melbārzde piedāvā brīvas identifikācijas/ interpretācijas iespēju skatītājam, tādēļ attēlotais tēls varbūt jebkura sieviete, kas iemieso graciozu sievišķību. Gleznotāja necenšas skatītāju šokēt vai pārsteigt ar negatīvās estētikas formām un konceptiem, liekot raudzīties uz lietām, kas ikdienai ir nepieradinātas. Viņa vēlas skatītāju atbrīvot no allažības rūpēm un iepriecināt. Elizabete Melbārzde cenšas pieturēties pie skaistuma kā gaišās estētikas, apvienojot darbos subjektīvā, objektīvā, absolūtā un relatīvā skaistuma pamatprincipus. Māksliniece iedvesmojas no ikonām, izmantojot zeltu fonus, kas veido tumšāku un gaišāku nokrāsu saspēli ar figurālā tēla ķermeņa krāsu, bet figūru stilizācijā gleznotāja ir iedvesmojusies no gotikas un jūgendstila.
Nevar viennozīmīgi teikt, ka māksliniece arīdzan izstādē „Reizēm dzīve ir pārāk skaista" turpina tikai un vienīgi risināt tēmu, kas saistītas ar balerīnām, drīzāk var runāt par figurālu tēlu attēlojumu un to variācijām, kam paralēli pilnfigūru traktējumiem balansējas portreta žanrā gleznotās gleznas, kā arī silto zelta fonu dominanti daļēji nomaina sudraba gaismas pielietie foni. Iepretim glezniecības darbiem ir eksponēti tušas zīmējumi, kuros dzīvo no glezniecības darbiem pārceltie tēli grafisku līniju izpildījumā. Tādā veidā parādot, kā sieviešu tēli dzīvo polihromās un monohromās noskaņās, kā arī formāli akcentējot citas mākslinieciskās kvalitātes.
Māksliniece profesionālo izglītību ir ieguvusi Rīgas Lietišķās mākslas vidusskolā (tag. Dizaina un mākslas vidusskola), kuru turpinājusi Latvijas Mākslas akadēmijā, 2000.gadā iegūstot maģistra grādu mākslā. Elizabetes Melbārzdes darbi atrodas privātkolekcijās Latvijā, Anglijā, Francijā, Vācijā, Krievijā, ASV, Islandē, Kanādā, Dānijā, Lietuvā, Igaunijā, Zviedrijā, Spānijā un Itālijā. Izstādēs piedalās no 1995. gada un personālizstāde noorganizējusi: Latvijā, Beļģijā, ASV un Anglijā.
www.wheelsandpictures.lv
www.elizabeteart.com