Divas spilgtākās, radošā talanta piesātinātas, skatītāju gaidītas izrādes „Šukšina stāsti" izcilā Alvja Hermaņa iestudējumā un „Killeris Džo" gaidāmas postmodernista un uzticīga neo-noir filozofa, kurš jau kļuvis par kulta režisoru, Javora Girdeva iestudējumā.
Mēdz būt izrādes, par kurām stāstīt nav īpašas jēgas – tās jāredz savām acīm. Tieši tāds iestudējums ir „Šukšina stāsti", kas var kalpot kā etalons eiropeiskas režijas precizitātes un krievu tēmas apvienojumam. Šukšins meistarīgi aprakstījis situācijas, kurās notiek lauku miesta vientiesīgo un aizkustinošo dīvaiņu sadursmes ar pilsētniecisko. Hermanis saklausa šo sadursmju traģiskās notis, bet pasniedz tās Šukšina manierē. Pirmkārt, darbā manifestējas mīlestība pret cilvēkiem. Ne līdzjūtība un žēlums pret vienkāršo tautu, bet tieši mīlestība. Otrkārt, tajā nav ne vēsts no atmaskojoša patosa. Tiek paustas vienkāršas patiesības, ne rūgtas atziņas. Treškārt, iestudējuma vizuālajā ietērpā nav izmantotas netīkami neglītas faktūras. Alvis Hermanis radījis saules gaismas pielietu, īstenas dzīves garšas caurstrāvotu izrādi, kurā pastorālu utopiju par laimes neiespējamību aizvieto daudzšķautnainā sarežģītība, traģiskais un pretrunīgais cilvēka veidols, kas atklājas Šukšina prozā.
Jevgēņijs Mironovs, mūsu laikabiedrs, un Alvis Hermanis, ne tikai laikabiedrs, bet arī mūsu tautietis, ir diženi mākslinieki. Nē, ne vienkārši labi, ne vienkārši talantīgi, - tādi laimīgā kārtā vēl bieži sastopami.
Kā antitēze, otrs Nāciju teātra iestudējums ir „Killeris Džo", kas iemieso citādu teātra mākslinieciskās vadības meistarības un drosmes izpausmi.
Režisoram Javoram Girdevam, kurš iestudējis vienu no stilīgākajām un jaudīgākajām pagājušās sezonas izrādēm – „Grenholma metode", jau atkal izdevies piespiest skatītājus domāt, trīsēt šausmās un smieties. Savai otrajai izrādei Maskavā viņš izvēlējies Pulicera prēmijas laureāta Treisija Letsa lugu. Šokējošo teātra iestudējumu autors Girdevs nevairās no mākslinieciska huligānisma – zālē bez apstājas grand smiekli, bet intriga tiek uzturēta līdz pat stāsta finālam.
Sižeta centrā - killeris, kurš strādā par policistu, un neprātīga amerikāņu ģimenīte, kas nolēmusi savdabīgā veidā uzlabot savu labklājību. Tomēr par rūdītākajam skatītājam neizdosies atminēt, ar ko viss beigsies. Iestudējuma aktierus rīdzinieki pazīst jau no iepriekšējām Nāciju teātra viesizrādēm: Jūlija Peresilda, Aleksandrs Novins, Jeļena Morozova, Vitālijs Hajevs, kā arī Andrejs Fomins.
Viesizrāžu rīkošanā neatsveramu atbalstu sniedzis „Latvijas Mobilais Telefons".