Ivars Austers (1967) savā sērijā apkopojis paša kopētas melnbaltās fotogrāfijas, kurās redzamas siltumnīcas dažādās apdzīvotās vietās Latvijā. Katra nelielā būve ir citādāka - dažas ir kārtīgi aprūpētas un koptas, no citām palikusi pāri vien konstrukcija. Autors ir nostājies neitrālā pozīcijā, tās fotografējot no skatu punkta, kas paveras nejaušam garāmgājējam. Attēliem piemīt dokumentāls raksturs. Ivars Austers: "Varētu teikt, ka tā ir Latvijas tautas funkcionālās arhitektūras kataloģizācija, taču man tik skaļas frāzes nepatīk, tāpēc šis apgalvojums nav spēkā."
Ilmāra Zvirgzda (1971) melnbaltās fotogrāfijas uzņemtas, lietojot pašdarinātu kameru bez objektīva jeb camera obscura. Fotoattēlos vērojami galvenokārt pilsētas nomales skati un industriālu celtņu apjomi. Ilmārs Zvirgzds stāsta: "Vecas filmas, pašbūvēta kamera, maksimāli vienkāršs attīstīšanas process un minimāla pēcapstrāde ir viss, kas izmantots darbu radīšanai. Primitīva fotografēšanas aparatūra ļauj sasniegt tēlainību, kas savādāk grūti iegūstama. Garie ekspozīcijas laiki attēlā izgaisina reklāmas un cilvēku radīto piesārņojumu pilsētvidē. Filozofiskā ziņā pinhole tehniku esmu izvēlējies arī kā savdabīgu protestu pret mūsdienu tehnoloģiju diktātu."
Abu izstāžu atklāšanas notiks ceturtdien, 7.aprīlī plkst. 17.00.
Ilmāra Zvirgzda stāstījums par pinhole tehniku paredzēts ceturtdien, 14.aprīlī plkst.18.00.
Papildu informācija:
Latvijas Fotogrāfijas muzejs
Mārstaļu iela 8 (ieeja no Alksnāju ielas)
Tālr. 67222713
www.fotomuzejs.lv
Sekojiet mums twitter.com/fotomuzejs
Foto autors Ilmārs Zvirgzds