Abonementu iespējams iegādāties, pērkot visu lekciju kursu. Tā cena: 25 LVL. Cenā iekļauta tēja, kafija vai vīna glāze, kā arī spēcinoša uzkoda Satori grāmatnīcas kafejnīcā. Uz lekciju kursu pieejamas 50 vietas. ¼ Satori atbalstītājiem – drauga karšu īpašniekiem piedāvājam 10% atlaidi.
Savu dalību lūdzam pieteikt pa e-pastu: gramatnica@satori.lv vai pa telefonu: 67287741. Saņemot pieteikumu, nosūtīsim Jums pretī informāciju par to, kā veikt norēķinus.
Lekciju tēmas domāju pēc principa: kas cilvēkiem būtu jāzina par šiem jautājumiem, jo tie skar mūs visus, daudzi par tiem izsakās un vērtē tos kā nozīmīgus, taču... par tiem tik maz ir zināms.
Lekcijās esmu paredzējusi parādīt daļu no saviem pētījumiem par Latvijas auditoriju un Latvijas mediju sistēmu, saistot pētījumu rezultātus ar vairākām teorijām.
Starp apbrīnu un nicinājumu: kāpēc mēs lasām žurnālu "Privātā Dzīve"? Otrdiena, 26. aprīlis, plkst. 18.30.
"Kamēr daudzi cilvēki regulāri lasa slavenību žurnālus un vienlaikus brīnās, kāpēc visi tos lasa, es veicu pētījumu, lai uzzinātu atbildes uz šo jautājumu. Tās bija diezgan pārsteidzošas. Par to arī pastāstīšu," vēsta lektore.
Kas notiek ar auditoriju? Mediju lietojuma ģeogrāfija un socioloģija. Trešdiena, 27. aprīlis, plkst. 18.30.
Mediji to neizrāda, bet ir histērijā, jo īsti nezina, kur palikusi to auditorija. Mēs katrs kā auditorijas pārstāvis labi zinām, ka nekas traks nav noticis – tikai laiks, telpa un vieta, kas balstījusi mediju lietojumu un mediju formātus, ir mainījusies. Vēl trakāk – arī ienākumi, vecums un dzīves vieta neko daudz par mums nespēj pateikt. Kāds tam visam sakars ar interaktivitātes patieso dabu, izdaudzināto „līdzdalības kultūru un „kolektīvo inteliģenci"?
Vai Latvijā veidojas žurnālu sabiedrība? Otrdiena, 3. maijs, plkst. 18.30.
Īstenībā mēs lasām maz, pat ļoti maz. Noniecinot un kritizējot citus medijus, ļoti liela daļa latviski lasošās auditorijas ir pārņemta ar žurnālu lasīšanu. Ko tā par mums liecina? Kur slēpjas žurnālu valdzinājums un kāpēc mums neinteresē nopietnu žurnālu informācija?
Latvijas mediju sistēma: vai mums vajadzīgi kvalitatīvi un mūsdienīgi masu mediji? Ceturtdiena, 5. maijs, plkst. 18.30.
Medijus kritizē un vaino gan aktrises un TV „sejas", gan biznesa interešu lobētāji un politiķi. Kā gadījies, ka 57% šīs valsts iedzīvotāju stabili uzticas melīgiem un neprofesionāliem medijiem? Kādas ir mūsu veidotās atbildes uz mūžīgo jautājumu: mediji ietekmē sabiedrību vai sabiedrība ar savu izvēli pati piespiež medijus kļūt tik neciešamiem un tik lieliskiem?
Paaudzes izjūtas sastāvdaļa: "Cosmopolitan" un sociālie tīkli. Piektdiena, 6. maijs, plkst. 18.30.
Gribu pastāstīt par pētījumiem, kuros meklētas atbildes uz jautājumu - kas notiek, ja liela daļa nācijas pavada laiku „draugiem.lv", Cosmo meitenes modelis sagādā ikmēneša maksas smieklu devu un kas balsta pārliecību „es visu uzzināšu, kad to gribēšu"?
Anda Rožukalne ir docente un Komunikācijas studiju katedras vadītāja Rīgas Stradiņa universitātes Komunikācijas fakultātē. Studiju programmu "Žurnālistika" un "Multimediju komunikācija" vadītāja.
2010.gadā aizstāvējusi neatkarīgās Latvijas laikā pirmo doktora disertāciju par mediju darbību, saturu un mediju auditorijām.
Strādājusi par viespasniedzēju Helsinku universitātē, Tamperes universitātē (Somija), Akureyri iniversitātē (Īslande).
Vairāk nekā 15 gadus strādājusi par žurnālisti un redaktori dažādos medijos. 2010.gada nogalē piedalījusies Latvijas Žurnālistu asociācijas veidošanā un ievēlēta par tās valdes priekšsēdētāju.
Mācījusies dažādās augstskolās un pēcdiploma programmās, bet no tā visa nozīmīgākās ir Latvijas Universitāte, Reuters žurnālistu skola Londonā, Banku augstskola Rīgā, Žurnālistu tālākizglītības institūts FOJO (Kalmāra, Zviedrija), Helsinku universitāte un Swedish School of Economics Helsinkos.
Foto: Anda Rožukalne. Foto no personīgā arhīva