Lāsma Pujāte saka: „Gan radot krāsaino litogrāfiju ciklu „Pārvākšanās", gan arī jaunākajās litogrāfijās par svarīgu vadītāju radošajā ceļā vērtēju savu gara stāvokli - gan radot, gan vērojot, gan vienkārši esot. Jaunākās litogrāfijas, kas apskatāmas izstādē „Lidojumā", ir tapušas Minhenes litogrāfijas darbnīcā, kur man bija lieliska iespēja paplašināt savas zināšanas litogrāfijas tehnikā.
Esmu joprojām uzticīga savai izpratnei par nerimtīgo kustību un ne tikai fiziski, bet arī dziļi sevī, jūtu kā zeme griežas. Minhenē mani uzrunāja debesis un nerimtīgie gājputni (lidmašīnas), kas lido uz priekšu...augšup, nesot sev līdzi tik daudz stāstu, domu, siržu."
Litogrāfija ir grafikas iespiedtehnika, gludspiede, kurā novilkumu iegūst, kontakta ceļā pārnesot krāsu no gludas iespiedformas (īpaša litogrāfijas kaļķakmens) uz papīra. Uz akmens tiek radīts darba spoguļattēls ar melno litogrāfijas tušu vai specialo krītiņu, kas darba procesā iegūst vēlamo krāsu. Šī tehnika ļauj apvienot zīmējumu, pludinājumu un skrāpējumu, bet rezultātā neveidojot faktūru reljefā. Ļoti gleznieciska grafikas tehnika.
Lāsma Pujāte 2009. gadā absolvējusi Latvijas Mākslas akadēmijas maģistrantūru, Grafikas nodaļu, asociētā profesora Jura Petraškeviča vadībā ar krāsaino litogrāfiju ciklu „Pārvākšanās".