Kādi mēs, latvieši, izskatāmies no malas?
Cik tuvu drīkst pieiet latvietim?
Vai sēņošana ir mūsu nacionālā īpatnība?
Un – vai spējam pasmieties paši par sevi?
Māra Bišofa zīmējumu izstāde, kas no 1.augusta ir apskatāma t/c „Galerija Centrs", liek ne tikai paskatīties uz sevi no malas, bet arī pasmaidīt par vienmēr tik nopietnajiem latviešiem. Autora darbi, kas radīti sērijā „My Latvia, too", trāpīgi un ar lielisku humora izjūtu ataino mūsu ikdienas gaitas, uzskatus un sadzīvi Rīgā un Latvijā.
„Mēs vienmēr cenšamies atstāt savas valsts viesiem labāko priekšstatu par sevi – izrādām skaistākās vietas, lepojamies ar savu vēsturi. Bet reizēm ir tik veselīgi un noderīgi paskatīties uz sevi no malas – mēģināt to darīt ar tādām acīm, kā mūs redz viesi. Šo darbu izstādīšana vietā, kur apgrozās tik daudz tūristu – t/c „Galerija Centrs" – dod iespēju visiem apmeklētājiem pasmaidīt un ar svaigu skatu pavērties apkārt", saka Lelde Gangnuse – Bērziņa, t/c „Galerija Centrs" menedžere.
Zīmējumu sērijas „My Latvia" un „My Latvia, too" tapušas sadarbībā ar Latvijas institūtu un ir izdotas atsevišķās grāmatās. Vienkāršie un asprātīgie zīmējumi trāpīgi raksturo tikai mums piemītošas rakstura īpašības, attieksmi pret dažādiem notikumiem un vājības. Piekrītot vispār pieņemtajam uzskatam, ka latvieši neprot pasmieties par sevi un visu uzņem pārāk nopietni, var teikt, ka Māra Bišofa ironiski labsirdīgā daiļrade ir izņēmums mūsu mākslas telpā.
Māris Bišofs (dz.1939.g. Rūjienā) ir pirmais mākslinieks, kurš ir saņēmis Latvijas Mākslas akadēmijas interjerista diplomu. Jau studiju gados mākslinieks apzināti pievērsās ironiskajam zīmējumam, radot karikatūras žurnālam "Dadzis". Pēc studiju beigšanas savu karjeru turpināja Maskavā, bet no 1972. līdz 2003.gadam dzīvojis emigrācijā – Izraēlā, Francijā un ASV. Šajā laikā viņa darbi tikuši publicēti izdevumos „The Washington Post", „The New Yorker", „The New York Times", „Newsweek Magazine", u.c. Atgriežoties Latvijā, mākslinieka darbi ir publicēti laikrakstā „Diena", žurnālos „Rīgas Laiks", „Ir", u.c.