Izstādes dalībnieki ir jau atpazīstamību un panākumus guvuši konceptuālo rotu mākslinieki no dažādām pasaules valstīm: Adam Grinovich (Zviedrija), Ana Cardim (Spānija), Anastasia Young (Londona), Ara Kuo (Taivāna), Beppe Kessler (Nīderlane), Coco Dunmire (ASV), Daniela Boieri (Itālija), Doris Betz (Vācija), Eugenia Ingegno (Itālija), Emmanuel Lacoste (Francija), Felieke van der Leest (Nīderlane), Gigi Mariani (Itālija), Isabell Schaupp (Vācija), Liisa Hashimoto (Japāna), Maria Cristina Bellucci (Itālija), Margherita de Martino Norante (Itālija), Nora Rochel (Vācija), Nicolas Estrada (Spānija), Pawel Kaczynski (Polija), Poly Nikolopoulou (Grieķija), Silke Fleischer (Beļģija), Sigurd Bronger (Norvēģija), Tarja Tuupanen (Somija), Dace Vītola (Latvija), Fabrizio Tridenti (Itālija), Lisa Björke (Zviedrija), Ted Noten (Nīderlande).
Konceptuālā māksla ir Eiropas un ASV mākslas virziens, kas radies 20. gs. 60. gadu beigās. Tās pārstāvji tiecās dematerializēt mākslu, propagandējot jauno principu „māksla - ideja", kas dominē pār tradicionāli estētiskajiem un materiālajiem uzdevumiem. Konceptuālā māksla nebalstās uz vizuāli estetizētu baudījumu, bet gan uz iedziļināšanos, domāšanu un intelektuālu piepūli, kas ne vienmēr ir ērta. Tā nav apgalvojoša, konceptuālā māksla ir jautājoša, tādejādi veidojot dialoga formu ar skatītāju.
Arī konceptuālo rotu virziena aizsākums meklējams 60. gados. Konceptuālā rota sakņojas tradīcijās, juveliermākslas vēsturē, amata prasmēs un tai ir mūsdienīgs raksturs – konceptuālo rotu mākslinieki ir realitātes katalizatori, aktīvas pozīcijas un ideju paudēji. Mākslas galeriju darbs ir turpināt šo ideju izplatīšanās procesu.
Konceptuālajā rotā, līdzīgi kā mūsdienu rotās, tiek izmantoti cēlmetāli, dārgakmeņi, dabas materiāli, plastmasa, porcelāns, diegi utt. Skaistums ir kas vairāk par greznojošu un izdaiļojošu. Konceptuālās rotas ir sastopamas dažādās formās un tās iekļaujas kategorijā 'māksla'. Visi paziņojumi rotās – estētiskie, politiskie, ideoloģiskie un sociālie – ir sentimentāli un provokatīvi, tātad dēvējami par konceptuāliem.
Arī šai izstādei atlasītie darbi ir eksponēti ar mērķi pastarpināti iesaistīt skatītāju un kļūt par aktīvu līdzdalībnieku mākslinieku paustajai iecerei, vēstījumam, jautājumiem, ironijai, attieksmei, kas ir ieguvusi aprises un fizisku esamību rotu formā.
Foto: Felieke van der Leest. Oject with brooch: Pregnant Koala Bearmaid, 2007. Textile, plastic animal, plastic beads. Foto (c) Eddo Hartmann