Izstādes atklāšanā pulksten 18.00 mākslinieks kopā ar kolēģi Braisu Hekfordu (Bryce Hackford) piedāvās unikālu skaņu performanci. Projekta kuratore – Inga Šteimane. Izstādes veidošanā Rīgas mākslas telpa sadarbojas ar Hannah Barry Gallery Londonā. Izstāde būs atvērta līdz 2011. gada 4. decembrim.
Viktors Timofejevs (Viktor Timofeev) ir dzimis Rīgā 1984. gadā, deviņdesmito gadu vidū kopā ar vecākiem devies uz ASV, kur uzaudzis. 2008. gadā ieguvis mākslas bakalaura grādu Hantera koledžā Ņujorkā (Hunter College). Pēc tam pārcēlies uz Berlīni, kur arī pašreiz atrodas viņa studija. Kopš 2008. gada sadarbojas ar galerijām – Hannah Barry Gallery Londonā un Schmidt & Handrup, Ķelnē. Apbalvots ar arhitekta T. Van den Valentina privātfonda Ķelnē pasniegto Ādolfa Losa balvu (2010; Adolf Loos-Preis, Van den Valentyn Foundation).
Līdz 5. novembrim Vīnē ir atvērta izstāde „You Are Free", kurā piedalās arī Viktors Timofejevs. Viņš ir viens no jaunajiem māksliniekiem, kuru darbus kuratori raksturo kā „uzlādētus ar netveramu brīvības tieksmi" (Kunsthalle Exnergasse, http://www.wuk.at/event/id/15226).
Viktors Timofejevs piedalās izstādes kopš 2007. gada. Līdz šim notikušas piecas Viktora Timofejeva personālizstādes – „192.128.13 [MONSTROcity]" Hannah Barry galerijā Londonā (2011), „Local_Area_Network[s] Hannah Barry galerijā Londonā un Schmidt & Handrup galerijā Ķelnē (2010) uc.
Kuratore Inga Šteimane par Viktora Timofejeva izstādi „Fourests" saka: „Modernistu utopijas, avangardistu dedzīgie virzieni, manifesti un stili, kas nāk prātā, aplūkojot Viktora Timofejeva konceptuālās ainavas un kartona torņus, liek šķirstīt grāmatas un saskatīt līdzības (šīs atmiņas viņam atnesušas funkcionālisma arhitektūras praktiķa un teorētiķa Ādolfa Losa vārdā nosauktu balvu pērn!). Tomēr pastāv būtiska starpība. Viktors Timofejevs atšķirībā no modernistiem nevis pamato abstrakcijas iespējamību, bet pielieto abstrakciju. Tāpat viņa konstrukcijas atšķiras ar antiinženierisku garu. [..] Pretēji tam, lai tūlīt apgalvotu, ka, atsakoties no modernistu iecienītās zinātniskās pieejas, viņa saprātīgums ir ezotērisks, viņa abstraktajai telpai trūkst loģikas un viņa arhitektoniskajām konstrukcijām piemīt pilnīgi barbariski tehniskie risinājumi (viss kaut kā sastutēts, pielāgots un sašņorēts vai turas „no zila gaisa"), jānorāda uz paradigmu maiņu. Timofejevs rada mākslu laikmetā, kad par zināšanām kā diskursu, kas bija modernistu karogs, svarīgāka ir diskursu zinātne. Zināšanas kā tādas ir visai ierasta lieta, tāpēc svarīgāka ir to interpretācija, līdz ar to arī mākslas filosofijā klasisko daiļrades problemātiku nomainījusi postmodernā mākslas darba uztveres problemātika. Viktora Timofejeva konceptuālās ainavas, kur viss ir mākslīgs, konstruēts, bet vienlaikus arī labi „izskaidrots" (autors neslēpj, ka viņa koki ir krāsoti kartona modeļi, ka viņa konstrukcijas savilktas ar virvi utt.), var saistīt ar teorijām par saprašanas prezumpcijas atjaunošanu, ko piedāvā laikmetīgais postmodernisms. Viktora Timofejeva „Fourests" piedāvā zīmju un jēgu rotaļas intersubjektīvai komunikācijai un savstarpējas sapratnes veidošanai.
Papildu informācija: http://victortimofeev.com/
Foto: Viktors Timofejevs "Fourest", 2011, akrils uz audekla, 130cm x 170cm. Publicitātes foto